Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Mandi -  15 lut 2009, 15:50
 dolnośląskie
#14901
przy 60tys nie zapomnijcie wymieniæ ¶wieczek :)

przy ilu trzeba do rozrz±du przy 1.6 fsi zajrzeæ?
By Szpandel -  15 lut 2009, 18:45
 -------
#14915
cyprianmeister pisze:mi tez zaspiewali 1100 jesli chodzi o przeglad po 30 tys , tryb long life, planuje wymienic wczesniej olej z filtrem i filtr powietrza , ale sie zastanawiam gdzie bo nie mam kanalu niestety :/
potwierdzam, w przyblizeniu tyle zaspiewali sobie w sobkolu ;)


ja przy 60 planuje wlasnie wymiane swieczek, oleju, filtrow w tym filtru paliwa i to bedzie na tyle. wszystkie gumy w zawieszeniu ktore mialy jakies oznaki zu¿ycia mialem wymienione kilka dni temu dos³ownie ;)

co do rozrzadu to w ksiazce mam napisane: "przy 90, nastepnie co 30 tys. km sprawdzic pasek zebaty napedu walka rozrzadu-tylko 4cyl. silniki benzynowe bez okreslonego terminu wymiany"

czyzby nasze benzynki byly bezkolizyjne?
pozdr.
Awatar użytkownika
By Bruce -  21 lut 2009, 20:16
 mazowieckie
#15050
Mandi pisze:przy 60tys nie zapomnijcie wymieniæ ¶wieczek :)

przy ilu trzeba do rozrz±du przy 1.6 fsi zajrzeæ?
1.6 FSI ma lancuch, nie ma paska rozrzadu.
Dozywotnio :wink:
Awatar użytkownika
By dex -  21 lut 2009, 22:53
 śląskie
#15057
witam ! jestem po przegladzie rocznym koszt 350z³ filtry z serwisu olej swój castrol 5w30 edge + zmiana oprogramowania w tsi w ramach akcji serwisowej gdybym mia³ jeszcze oliwe z serwisu to pewnie 600zeta to powiem wam ze nie warto sie fatygowac bo samemu mozna spoko 300 stówki do przodu byc chyba ze cos powaznego trzeba z samochodem robic .
By guzzi -  22 lut 2009, 7:14
 -------
#15065
dex pisze:witam ! jestem po przegladzie rocznym koszt 350z³ filtry z serwisu olej swój castrol 5w30 edge + zmiana oprogramowania w tsi w ramach akcji serwisowej gdybym mia³ jeszcze oliwe z serwisu to pewnie 600zeta to powiem wam ze nie warto sie fatygowac bo samemu mozna spoko 300 stówki do przodu byc chyba ze cos powaznego trzeba z samochodem robic .
dex, 3 pytanka:
1)nie burzyli siê, ¿e przynios³e¶ w³asny olej?
2)co robili w czasie przegl±du (po 15 tys)?
3)czy "odgrzybiali" klimê?
Awatar użytkownika
By dex -  22 lut 2009, 11:20
 śląskie
#15079
Tak jak wy¿ej napisa³em wymiana filtra powietrza filtra kabinowego i filtra oleju olej by³ mój ¿adnych problemów wziêli i nalali plus zmiana tego oprogramowania i tyle zadnych innych problemów mój samochód nie mia³ odgrzybiania nie by³o bo i po co skoro samochód roczny to pewnie nie ma z tym jeszcze problemów :wink:
Awatar użytkownika
By krz_p -  22 lut 2009, 17:26
 wielkopolskie
#15089
przegl±d klimatyzacji powinien byæ robiony raz w roku, chyba jest gdzie¶ to zapisane

a co do tego, ¿e nie warto siê fatygowaæ i lepiej zaoszczêdziæ 300z³, to wed³ug mnie warto, za te 300z³ masz dalej gwarancjê na auto, a to chyba w tym wypadku niezbyt du¿o
By guzzi -  22 lut 2009, 17:43
 -------
#15091
¶wiête s³owa krz_p, w 100% siê z Tob± zgadzam, mój ostatni samochód mnie tego nauczy³, za dostarczane "cze¶ci klienta" serwis nie odpowiada a tym samym nie udziela ¿adnej gwarancji.
Na temat klimy du¿o jest tutaj:
http://www.alpo.ig.pl/klima.html, ale to juz by³o na forum.
Bezwzglêdnie serwisowanie klimy raz w roku.
By Jedi -  22 lut 2009, 18:22
 -------
#15093
tzn., ¿e jak kto¶ przywiezie swój olej na przegl±d to mu uniewa¿ni± gwarancje? albo bêd± robiæ jakie¶ problemy jak co¶ siê stanie?


odrêbna sprawa to taka, ¿e wg mnie te wszystkie gwaracje s± tak naprawdê nic nie warte, przekona³em siê o tym ju¿ niejednokrotnie
Awatar użytkownika
By krz_p -  22 lut 2009, 20:39
 wielkopolskie
#15097
je¶li chodzi o olej to je¿eli spe³nia³ odpowiednie normy to raczej nie bêd± robiæ problemu
raczej chodzi o wszelkie dostarczone przez klienta nieoryginalne czê¶ci, co jest bardzo wygodnym dla nich podej¶ciem bo zawsze zwal± winê na klienta
By Jedi -  22 lut 2009, 22:05
 -------
#15101
krz_p pisze:je¶li chodzi o olej to je¿eli spe³nia³ odpowiednie normy to raczej nie bêd± robiæ problemu
raczej chodzi o wszelkie dostarczone przez klienta nieoryginalne czê¶ci, co jest bardzo wygodnym dla nich podej¶ciem bo zawsze zwal± winê na klienta
tak mi siê w³a¶nie wydawa³o, ¿e co do oleju nie powinni siê czepiaæ. Przyznam szczerze, ¿e nie wiem jak jest w rzeczywisto¶ci, nigdy nie przywozi³em osobno zakupionego oleju na przegl±d.

z czê¶ciami to ju¿ troche inna sprawa, wtedy jakie¶ pole manewru maj±
Awatar użytkownika
By RAF pytong -  24 sty 2010, 22:51
 -------
#20836
Ja ma zalany shell longlife 5w 30 który wymieniłem przy 15000 tyś km bo był czarny.
W naszych autach jest czujnik jakosci oleju , wiec to że masz longlife to nie znaczy ze musi być 30000 może wyświetlić się serwis przy 22000 lub 18600 .
Ja wymieniałem olej przy 15000, kupiłem filtr oleju w aso a olej wymieniłem w auto serwisie szik Rzeszów. Za wszystko zapłaciłem jakieś 265 zeta , w aso nikt nie musi wiedzieć ze sobie dodatkowo wymieniłem olej :) a w przyszłości jak będę sprzedawał 4koła to i tak na wszystko mam faktury więc jest udokumentowane.
Pozdrawiam!
By KriSSo -  25 sty 2010, 7:36
 zachodniopomorskie
#20845
Ja mam auto w trybie long life a wypadają mi okresy przeglądowe praktycznie równo co 15 kkm i nie chce być inaczej. Miałem przegląd po 15, potem po 30 i teraz przy 45 ponownie wyjdzie. Także te 20 kkm i więcej nie udało mi się osiągnąć

P.S.
Uprzedzę pytanie i powiem, że na 100% jest ustawione Long Life, a nie stałe okresy przeglądowe (sprawdzone).
Awatar użytkownika
By krz_p -  25 sty 2010, 8:31
 wielkopolskie
#20848
RAF pytong pisze: W naszych autach jest czujnik jakosci oleju
nic takiego nie ma w aucie
jest to zliczane na podstawie liczby uruchomień silnika i przejechanego pomiędzy uruchomieniami dystansu

jeśli by był taki czujnik, to po wymianie oleju pomiędzy przeglądami ilość kilometrów do następnego przeglądu powinna po wymianie wzrosnąć, a tak się nie dzieje
wiem bo tak zrobiłem i dystans do przeglądu pozostał bez zmian
także piszę na podstawie własnych doświadczeń, zresztą wystarczy poszukać i takiego czujnika nie znajdziesz w aucie