Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By AdamekS -  04 lut 2009, 21:34
 -------
#14572
Witam, po¿ali³em siê ju¿ z powodu kradzie¿y ko³paków, a teraz chcê Was zapytaæ o inna rzecz, któr± zauwa¿y³em podczas ostatniej trasy.
Otó¿ zauwa¿y³em, ¿e w momencie przyspieszania lub jazdy ze sta³a prêdko¶ci±, jak po³o¿ê nogê na pedale sprzêg³a to czuje pod nim wibracje.
Tzn trzeba go bardzo minimalnie przycisn±æ, wtedy to czuæ. Dodam, ¿e jak jadê si³± rozpêdu bez wci¶niêtego peda³u przyspieszenia (na biegu, nie na luzie) to ¿adnych wibracji nie ma.
Im wiêksze obroty silnika, tym wiêksz± czêstotliwo¶æ ma owo drganie.
Wywa¿enie kó³ odrzucam, bo ostatnio by³em na wywa¿aniu, no i poza tym kiedy nie przyspieszam to nie wibruje.
Te¿ tak macie? Czy to mo¿e byæ co¶ z dwumas± (o ile taka wystêpuje w moim silniku - TSI 122KM)?
Mam nadzieje ¿e to nic powa¿nego lub po prostu urok tego auta, bo nie podoba mi sie zrzucanie skrzyni biegów w nowym silniku.
Pozdr!
Awatar użytkownika
By Ostry -  04 lut 2009, 22:20
 -------
#14579
hmmm, mam chyba to samo, tylko z jedn± ró¿nic± - mam 1.9TDI BKC i to podobno normalne. Z do¶wiadczenia stwierdzam ¿e w Golfie du¿o rzeczy "wibruje" :)
Awatar użytkownika
By krz_p -  05 lut 2009, 8:41
 wielkopolskie
#14590
AdamekS pisze:zauwa¿y³em, ¿e w momencie przyspieszania lub jazdy ze sta³a prêdko¶ci±, jak po³o¿ê nogê na pedale sprzêg³a to czuje pod nim wibracje.
Tzn trzeba go bardzo minimalnie przycisn±æ, wtedy to czuæ. Dodam, ¿e jak jadê si³± rozpêdu bez wci¶niêtego peda³u przyspieszenia (na biegu, nie na luzie) to ¿adnych wibracji nie ma.
Im wiêksze obroty silnika, tym wiêksz± czêstotliwo¶æ ma owo drganie.
po prostu roz³±czasz w minimalnym stopniu napêd i pojawiaj± siê drgania, tarcza sprzêg³a nie jest doci¶niêta, jest luz to bêd± drgania
szkodzi to sprzêg³u, przypala siê delikatnie w tym momencie.
nie nale¿y, ba nie wolno trzymaæ nogi na pedale sprzêg³a w czasie jazdy, nie mówi±c ju¿ o jego czê¶ciowym wciskaniu
tym bardziej, ¿e nie widzê powodu aby to robiæ
By AdamekS -  05 lut 2009, 9:06
 -------
#14591
krz_p pisze:po prostu roz³±czasz w minimalnym stopniu napêd i pojawiaj± siê drgania, tarcza sprzêg³a nie jest doci¶niêta, jest luz to bêd± drgania
szkodzi to sprzêg³u, przypala siê delikatnie w tym momencie.
Hmm jest sens w tym co piszesz. Tylko dziwi mnie ¿e tak minimalne wci¶niêcie sprzêg³a powoduje wyczuwalne wibracje.
nie nale¿y, ba nie wolno trzymaæ nogi na pedale sprzêg³a w czasie jazdy, nie mówi±c ju¿ o jego czê¶ciowym wciskaniu
tym bardziej, ¿e nie widzê powodu aby to robiæ
Jasne, miejsce lewej stopy podczas jazdy jest na podnó¿ku :wink:
Tylko wiesz, jak siê co¶ przez przypadek zauwa¿y to siê potem to sprawdza na wszystkie sposoby - przynajmniej ja tak robiê :wink:
Czy u Ciebie te¿ wystêpuje co¶ takiego jak opisa³em powy¿ej?

P.S. Temat trafi³ do Dieslowców, a ja mam benzynkê. Trochê chyba nie na miejscu tu jest.
Awatar użytkownika
By npb -  05 lut 2009, 13:23
 -------
#14595
te¿ to wyczuwam, i nie wydaje mi sie zeby tak delikatne nacisniecie peda³u (bo to jest wrêcz jego dotkniecie) powoduje minimalne rozsprzeglenie. Szczerze mówi±c nie wiem co to, a mam to od kiedy uzytkuje golfa, jest cos nie tak z moim sprzeg³em napewno bo nie ma sytuacji bym bez szarpniec wysprzegli³ bieg 2, czasami 3
By AdamekS -  05 lut 2009, 19:21
 -------
#14605
npb pisze:te¿ to wyczuwam, i nie wydaje mi sie zeby tak delikatne nacisniecie peda³u (bo to jest wrêcz jego dotkniecie) powoduje minimalne rozsprzeglenie. Szczerze mówi±c nie wiem co to, a mam to od kiedy uzytkuje golfa, jest cos nie tak z moim sprzeg³em napewno bo nie ma sytuacji bym bez szarpniec wysprzegli³ bieg 2, czasami 3
O widzisz, te¿ jestem tego zdania. Wg mnie takie delikatne dotkniêcie peda³u nie wysprzêgla napêdu. Chocia¿ mo¿emy siê myliæ :wink:
Z tym ¿e u mnie nie ma ¿adnych problemów ze zmian± biegów, czy to w górê czy w dó³.
Wszystko odbywa siê wrêcz wzorowo.
By rufi75 -  05 lut 2009, 22:07
 mazowieckie
#14610
Witam, u mnie jest dok³adnie tak samo (mój golf 1,4 tsi 122km) a mam dopiero przejechane nieca³e piêæ ty¶. :D wiêc my¶lê ¿e to nie jest ¿aden problem. Pozdrawiam
By kuba94 -  05 lut 2009, 22:26
 pomorskie
#14611
podobno vw ,audi, skody maja tak wszystkie po to ¿eby nie opieraæ stopy na pedale sprzêg³a podczas jazdy tylko na podstopnicy
By chomik -  06 lut 2009, 16:55
 warmińsko-mazurskie
#14623
kuba94 pisze:podobno vw ,audi, skody maja tak wszystkie po to ¿eby nie opieraæ stopy na pedale sprzêg³a podczas jazdy tylko na podstopnicy
Mo¿esz wyja¶niæ jak to dzia³a? bo jaka¶ dziwna mi siê wydaje ta teoria :roll:
Awatar użytkownika
By Tyson -  06 lut 2009, 21:18
 mazowieckie
#14626
dziala to w ten sposob ze jak postawisz stope na sprzegle to drga i wkurzasz sie wtedy bo cos Ci nie pasuje, wiec stawiasz stope obok, tam gdzie jest jej miescie po wysprzegleniu i wszystko jest ok, czyli sprzeglo sie nie zuzywa, bo jak wiadomo nawet lekkie trzymanie nogi na pedale sprzegla powoduje szybsze jego zuzycie :)
Jakby to byla prawda ze niemcy tak wymyslili z tym drganiem to tylko szacunek dla nich :)
By kuba94 -  06 lut 2009, 21:24
 pomorskie
#14627
Ja nie mam pojêcia jak to dzia³a .Po przeczytaniu postów stwierdzi³em ¿e, te¿ to mam . Teraz jak by³em na przegl±dzie podczas jazdy z mechanikiem zagada³em o tym .Powiedzia³ mi to co napisa³em twierdzi³ ¿e w jego A6 jest dok³adnie tak samo. A jak nie wierze to ¿ebym siê umowi³ na jazdê próbna jakim¶ innym autem z grupy vw nowym to siê sam przekonam ¿e wszystkie tak maja i to celowy zabieg producenta.