Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Jedi -  23 mar 2009, 21:00
 -------
#15785
na razie robie rozeznanie, ale je¶li kto¶ z Was ma jakie¶ do¶wiadczenia, to któr± firmê by¶cie polecili?

- ECU Soft - Bielsko Bia³a
- 44tuning - Oplole
- CompSport - Bielsko Bia³a
- JK Racing - Tychy

robi³ kto¶ mo¿e u której¶ tych firm? wiem, ¿e Mohikan mia³ robione w 44tuning w Opolu.

Jest jeszcze Masters Tuning, rozmawia³em ostatnio z nimi, ale niestety jeszcze nie robili takiego silnika, wiêc co¶ wiêcej bêd± mogli powiedzieæ za 1-2 miesi±ce.

Sam jeszcze siê zastanawiam, jakbym zrobi³ to my¶le co¶ ko³o 170KM i 260Nm + zdjêcie vmax, z kilku ¼róde³ uda³o mi siê ju¿ wyczytaæ, ¿e silnik dla wersji GT 170KM jest dok³adnie taki sam i ró¿ni siê jedynie ECU, wiêc my¶le, ¿e te 30KM mo¿naby spokojnie podnie¶æ, problemem pozostaj± hamulce, bo je przy okazji chipu tak¿e wypada³oby zmieniæ, s± za s³abe nawet do seryjnych 140KM moim zdaniem.


ps. aha gdzie¶ wyczyta³em:
"Swoja droga, znajomy zlecil wykonanie chiptuningu do 210KM w
Holandii. Majster tlumaczyl, ze jesli chce uniknac skrocenia
zywotnosci silnika lub awarii, powinien korzystac z tej mocy max
przez kilka minut. Praktycznie wylacznie do wyprzedzania. Te
silniczki nie nadaja sie do rajdowania lub ciaglej jazdy autostrada
z przedkoscia 240kmh. Byly przypadki przegrzania i przepalenia
uszczelki pod glowica miedzy srodkowymi cylindrami lub zatarcia
lozysk turbiny. "
Awatar użytkownika
By dex -  23 mar 2009, 21:07
 śląskie
#15786
Witam ! ostatnio ma³o sie dzieje na topiku benzyniki widocznie bezawaryjnosc ma sie rozumiec ciekawe jak wyglada spalanie po takim cziptuningu na 170kucy . :roll:
By Jedi -  23 mar 2009, 21:13
 -------
#15787
dex pisze:Witam ! ostatnio ma³o sie dzieje na topiku benzyniki widocznie bezawaryjnosc ma sie rozumiec ciekawe jak wyglada spalanie po takim cziptuningu na 170kucy . :roll:
hmm no my¶le, ¿e 0,5l do 1l/100 przy ostrzejszej je¼dzie mo¿e podskoczyæ


jest jeszcze ABT - 1120 euro http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... rung-3008/
Awatar użytkownika
By dex -  23 mar 2009, 21:34
 śląskie
#15788
JEDI powiem tyle ze za drogi ten interses z cziptuningiem dla 30kucy a róznie moze to wp³yn±c na silnik turbo i kompresor zagladaj±c do ETKI luk³em na ceny w sklepie wv gajos z ciekawosci kompresoor cena 5507 brutto silnik BLG ,BMY turbawka 7073 BRUTTO TU ciekawosytka do skody 7800brutto a po numerach ten sam . :?:
By Jedi -  23 mar 2009, 22:08
 -------
#15790
dex pisze:JEDI powiem tyle ze za drogi ten interses z cziptuningiem dla 30kucy a róznie moze to wp³yn±c na silnik turbo i kompresor zagladaj±c do ETKI luk³em na ceny w sklepie wv gajos z ciekawosci kompresoor cena 5507 brutto silnik BLG ,BMY turbawka 7073 BRUTTO TU ciekawosytka do skody 7800brutto a po numerach ten sam . :?:

ABT jest drogie, ale w Polsce w firmach, które poda³em koszt takiej modyfikacji to ok 2500z³. no i tak jak pisa³em, je¶li siê zdecyduje to prawdopodobnie zmienie te¿ hamulce, wiêc trzeba doliczyæ my¶le dodatkowe 2000-2500 z³.
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  23 mar 2009, 22:26
 pomorskie
#15793
nie sadzisz ze silnik 1.4 i tak juz jest wysilony ? nie wiem czy to dobry pomysl... firmy raczej male doswiadczenie maja z tymi zabawkami , ja zazdroszcze silniczka , ale GTI z tego nie zrobisz
By AdamekS -  23 mar 2009, 23:29
 -------
#15799
cyprianmeister pisze:nie sadzisz ze silnik 1.4 i tak juz jest wysilony ? nie wiem czy to dobry pomysl... firmy raczej male doswiadczenie maja z tymi zabawkami , ja zazdroszcze silniczka , ale GTI z tego nie zrobisz
Dok³adnie, podzielam zdanie kolegi. Te silniki w serii maj± oko³o 150KM (gdzie¶ widzia³em wynik z hamowni...).
Tunerzy chyba jeszcze niebardzo sie orientuj± w tej materii, wiêc ja ba³bym siê zaryzykowaæ.
A jeszcze zapytam: ten silnik ma intercooler? W moim TSI 122KM jest ch³odzony p³ynem ch³odniczym kolektor dolotowy.
Ciekawe jak wygl±da skuteczno¶æ tego wynalazku w porównaniu z tradycyjnym IC.
Swoj± drog± trochê siê bojê wycieków p³ynu w przysz³o¶ci, bo i ten kolektor ch³odzony wod±, i turbo tak samo. Du¿o potencjalnych miejsc powstawania wycieków...
By Jedi -  23 mar 2009, 23:35
 -------
#15800
cyprianmeister pisze:nie sadzisz ze silnik 1.4 i tak juz jest wysilony ? nie wiem czy to dobry pomysl... firmy raczej male doswiadczenie maja z tymi zabawkami , ja zazdroszcze silniczka , ale GTI z tego nie zrobisz

wiem, ¿e GTI nie zrobie, nie mam takiego zamiaru i nie biore go nawet za punkt odniesienia, zreszt± GTI te¿ jakim¶ super sportowcem znowu nie jest

2.0 TDI by³ niby taki ¶wietny, a by³o kupe problemów na pocz±tku z tymi silnikami, z 1.4 TSI póki co nie ma ¿adnych, a ten niby wysilony silnik ma jeszcze 170KM, nied³ugo bêdzie w Ibizie mia³ 180.


Póki co w ogóle jeszcze nie podj±³em decyzji co do chipu, a te¿ podchodzê do tego tematu do¶æ ostro¿nie, mia³em do czynienia z 2ma autami z chipowanymi silnikami (1.9TDI, 2.0TFSI) i by³o wszystko ok, ale znajomemu z kolei w innym 1.9TDI po chipie silnik szlag trafi³, wiêc sam jeszcze nie wiem, zobaczymy co z tego wyjdzie.
By Mohikan -  13 kwie 2009, 2:57
 -------
#16149
w niemczech robia z silnikow 1.4 tsi nawet do 240 koni i daja na to gwarancje.Ja jezdze juz na programie od sierpnia tamtego roku i nie mialem z autem najmniejszych problemów.Od 2 miesiecy po za³ozeniu downpipe i sportowego katalizatora uzbiera³o sie u mnie 212 koni i nadal wszystko jest bezproblemowe.spalanie przy spokojnej jezdzie sie nie zmieni³o,olej od wymiany do wymiany bez dolewek.Dodam jeszcze ze naprawde mu nie za³uje i nie oszczedzam,lubie za........æ. GTI to moze nie jest ale na chwile obecna niejedno by odpad³o...
Co do zywotnosci to czas pokaze...jak dbasz tak masz i niewazne czy auto chipowane czy nie...
Lej lepsze paliwo...
lepszy olej...
dbaj o turbinke...
Awatar użytkownika
By krz_p -  13 kwie 2009, 16:52
 wielkopolskie
#16150
co do gwarancji to daj± ale na program, nie na auto
spróbuj j± wyegzekwowaæ od tunera jak co¶ wysi±dzie
By DABLJU -  13 wrz 2009, 19:19
 -------
#17029
Napisałem do 44tuning w Opolu. Podniosą moc do 180 KM za 2300zł brutto. Myśle ze da sie zejsc do 2000zł.
Bedzie to indywidualnie dopasowany program - nazywa sie SuperVIP i daje (+40 KM) 180 KM i (+55 Nm) 275 Nm. Przy masie 1260kg i gumach 205/50/17 licze ze zbliże sie do 7,5 sek do setki. Myśle ze to raczej bezpieczny zabieg o ile sie dba o auto. Bo zarżnąć to można ten silnik i bez czipa. Ja tam olej zmieniam co 15 tyś (po czipie jestem skłonny robic to nawet co 10tyś - tylko pytanie czy jest sens skoro uzywam najlepszego syntetyka) i systematycznie chłodze turbine.
By KriSSo -  13 wrz 2009, 19:29
 zachodniopomorskie
#17030
DABLJU pisze: skoro uzywam najlepszego syntetyka).
Tzn jakiego?
By DABLJU -  13 wrz 2009, 21:20
 -------
#17031
KriSSo pisze:
DABLJU pisze: skoro uzywam najlepszego syntetyka).
Tzn jakiego?
heheh wiedziałem ze ktos zapyta. No to co mozna najlepszego nalac do auta na gwarancji czyli Shell Helix Ultra Extra - LongLife. Ale i tak wymieniam co 15 a nie 30 tys. Nie widziałem jak wygladał po spuszczeniu - mechanik mówił ze czyściutki, ale za 4 tysiace mam przeglad na 60 tys. Wiec pokornie poprosze o mozliwość oględzin.
Awatar użytkownika
By dex -  13 wrz 2009, 21:44
 śląskie
#17032
witam! z ta czystoscia oleju to u mnie tak nie wyglada castrol edeg 5w30 pierwsz wymiana po 15000 teraz mam 23000 widze ze oliwa raczej mocno ciemna jak dojade do 30 000 to raczej czarna bedzie w mym TSI 140 KM
By DABLJU -  13 wrz 2009, 22:00
 -------
#17033
dex pisze:witam! z ta czystoscia oleju to u mnie tak nie wyglada castrol edeg 5w30 pierwsz wymiana po 15000 teraz mam 23000 widze ze oliwa raczej mocno ciemna jak dojade do 30 000 to raczej czarna bedzie w mym TSI 140 KM
Jeżeli tak będzie i u mnie - to zaczne zmieniać co 10 tysi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7