Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By DABLJU -  03 lip 2010, 0:14
 -------
#27569
MiKo pisze:
DABLJU pisze:jako ze latam juz 15kkm na czipie i wszystko prauje lepiej niz na serii (np. nie ma tego stukania po odpaleniu co to niby dopalane byly resztki w katcie i spalanie nie wzroslo a wrażenia natomiast bardzo :D :-) jestem skłonny zrobic u siebie co najmniej 250 KM ponawiam prosbe o ew. liniki i doswiadczenia odnosnie 1.4 TSI zrobionych na taką moc
Na jakim poziomie masz teraz moment? Mógłbyś na priwie napisać ile płaciłeś za czipa ? Sam mam dylemat czy robić modyfikację czy nie :) Co prawda jeżdżę z głową, ale martwie się o stan silnika za kilka lat.


poczytaj w mojej kartotece, tam wszystko jest. Nie ma sie co zastanawiac.
Awatar użytkownika
By dex -  18 paź 2010, 21:36
 śląskie
#31123
Różnica w mocy i momencie obrotowym wynika z innego oprogramowania sterownika silnika. Pod
względem mechanicznym silniki są takie same,zródło Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 359
Silnik 1,4 l TSI z doładowaniem
dwustopniowym
Budowa i zasada działania :!:
By DABLJU -  18 paź 2010, 22:27
 -------
#31127
Dokładnie tak jak wyżej. Wyjściową jednostką jest wersja 170 KM . Potem (tudzież równolegle) powstała 140KM jedynie poprzez zmiane programu.
By stach47 -  20 paź 2010, 1:30
 -------
#31159
czyli teoretycznie zakładam ecu od 170koni do 140bmy i juz...
jakie wrazenia??odczuwalna róznica w dynamice auta po zmiaanie softu??
bo moj r-line jak na 1.4tsi to nawet nawet się odpycha ale bez rewelacji jak dla mnie, dlatego pytałem o roznice mechaniczne miedzy tymi silnikami bo na koniec projektu wzoce ecu od 170 ,chyba bardziej z ciekawości niz dla przyspieszenia :D
By Jedi -  20 paź 2010, 13:25
 -------
#31168
stach47 pisze:czyli teoretycznie zakładam ecu od 170koni do 140bmy i juz...
jakie wrazenia??odczuwalna róznica w dynamice auta po zmiaanie softu??
bo moj r-line jak na 1.4tsi to nawet nawet się odpycha ale bez rewelacji jak dla mnie, dlatego pytałem o roznice mechaniczne miedzy tymi silnikami bo na koniec projektu wzoce ecu od 170 ,chyba bardziej z ciekawości niz dla przyspieszenia :D
ja miałem w 1.4TSI 208KM i 266Nm - różnica w stosunku do serii była bardzo duża

jedynie co zostało to ograniczenie vmax do 220km/h
By stach47 -  20 paź 2010, 19:33
 -------
#31172
jak duża to pokuszę się o wymianę ecu :D te ograniczenie można sciągnąc VCDS??
a orientacyjnie w ile przyszpiesza seria 140 a ile po wirusie na 200km?? są na necie jakieś gotowe wsady do ecu??


prosze o podanie ori numery ecu z tsi 170km może ktoś chce się zamienić na dwa ecu z bmy :mrgreen:
By Jedi -  20 paź 2010, 20:11
 -------
#31174
stach47 pisze:jak duża to pokuszę się o wymianę ecu :D te ograniczenie można sciągnąc VCDS??
a orientacyjnie w ile przyszpiesza seria 140 a ile po wirusie na 200km?? są na necie jakieś gotowe wsady do ecu??


prosze o podanie ori numery ecu z tsi 170km może ktoś chce się zamienić na dwa ecu z bmy :mrgreen:
ja nie miałem ecu z wersji 170KM ani gotowca, program był robiony w firmie CompSport,

a różnica ponad 50KM w aucie ważącym niecałe 1300kg mówi sama za siebie
By Hulaj -  21 paź 2010, 8:04
 mazowieckie
#31184
stach47 pisze:ja tylko zmieniam ecu na 170koni jak na 1.4 to i tak za wiele :wink:
Czy taka podmianka ecu w obu modelach to sprawdzona metoda podniesienia mocy w 140? Nie będzie problemów? Czy nie lepiej i taniej będzie zawirusować pacjenta?
By stefdeath -  21 paź 2010, 11:31
 -------
#31187
Mi się to wydaje bez sensu - obie wersje maja pewnie taki sam ecu tylko 170 ma wgrany mocniejszy soft. Dlatego wydaje mi się, że prościej i taniej i lepiej jest po prostu zrobić soft u tunera, który zoptymalizuje i dobierze parametry pod konkretny silnik. Bez zbędnej rzeźby a jak kolega uważa, że 170 KM to dużo na ten silnik to tuner bez problemu może zrobić lajtowy sofcik na powiedzmy 165KM. Ja tam bym robił na te 200-210KM - to zaledwie podniesienie mocy o 30% w stosunku do wersji 140KM czyli całe nic jak na możliwości vagowskich silników.
By Jedi -  21 paź 2010, 11:42
 -------
#31188
pewnie, że lepiej zrobić soft w dobrej firmie, jak boisz się za dużej mocy, to niech Ci zrobią modyfikacje na ok 180-185KM, czyli tyle, ile mniej więcej w serii ma 1.4 TSI 170KM.
By DABLJU -  21 paź 2010, 18:02
 -------
#31203
dokładnie , wez pod uwage ze w serii i tak masz 150 - 155 KM - wiec podniesienie mocy o 15Km na wiele sie nie zda. Pisz program i po kłopocie - spalanie Ci spadnie .... przynajmniej na początku :lol: :lol: :lol:
By stefdeath -  21 paź 2010, 22:13
 -------
#31219
DABLJU pisze:dokładnie , wez pod uwage ze w serii i tak masz 150 - 155 KM - wiec podniesienie mocy o 15Km na wiele sie nie zda. Pisz program i po kłopocie - spalanie Ci spadnie .... przynajmniej na początku :lol: :lol: :lol:
hehe myślę, że spalanie o ile spadnie to po jakimś czasie. Na początku pewnie będzie dużo wyższe bo będzie dociskał na każdych światłach z bananem na twarzy :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7