#182038
Cześć,
posiadam golfa 1.6fsi 2004r. 100tyś km. Aktualnie mam problem z nieszczelnością dolotu i brakiem mocy.
Brak mocy pojawił się nagle. Po przejechaniu 100km zgasiłem auto i po godzinie jak zapaliłem to już mocy nie było, wygląda to tak, że auto nie przekracza 3 tyś obrotów, od 3 biegu, a na pierwszym i drugim też słabo to wygląda.
Po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się błąd o niskim ciśnieniu paliwa (czujnik w listwie wysokiego ciśnienia).
G247: P0191 - Fuel Pressure Sensor (G247)
Ciśnienie na wszystkich tłokach 12bar.
Wymieniłem filtr paliwa, nie pomogło, sprawdziłem kieliszek pod pompą wysokiego ciśnienia, jest ślad (kółeczko), gdzie styka się pompa, ale wygląda dobrze, podmieniłem pompę wysokiego ciśnienia - nie pomogło.
Wziąłem się za czyszczenie dolotu, egr i przepustnicy. Po wyjęciu dolotu odkręciłem też listwę i wyjąłem ją razem z wtryskiwaczami. Jeden wtryskiwacz był żółto-metaliczny (pozostałe metaliczne-białe), wydał mi się głównym winowajcą, wsadziłem używkę (przebieg 28tyś km) o takim samym symbolu. Silnik ledwo odpalił i ciężko było to nazwać pracą, szarpał dławił się, bez wciskania pedału gazu gasł itp. Założyłem z powrotem stary wtrysk i zaczął lepiej pracować, ale zaczęły falować obroty i nierówno chodził. Pojawił się błąd o nieszczelności w dolocie. Rozbierałem już to ze dwa razy i ciągle jest ta nieszczelność, a mocy jak nie było tak w dalszym ciągu nie ma.
Poradzono mi zaślepić na chwilę egr przy kolektorze dolotowym i zatkać przepustnicę - silnik powinien zgasnąć - nie gaśnie. Sprawdzałem wężyki przy kolektorze i nie widać nic. Myślałem, żeby dać sylikon pod kolektor dolotowy, ale gdzieś wyczytałem, że może pójść później na tłoki, więc może to nie jest dobry pomysł.
Jak i gdzie szukać tej nieszczelności?
Drugi problem to jest brak mocy. Błąd o niskim ciśnieniu paliwa już nie wyskakuje, ale mocy nie ma.
Może faktycznie problemem jest wtrysk, tylko ten co wsadziłem był zły... dzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że są w stanie zrobić diagnozę wtrysków, na pracującym silniku.
Czy ktoś wie jak to robią?
Mam vcdsa, czy jestem w stanie zrobić jakieś pomiary ciśnienia paliwa? Ile np jest z pompki z baku, ile jest z pompy wysokiego ciśnienia?
Czy może ktoś wie co robi przewód elektryczny doprowadzony do pompki wysokiego ciśnienia?
W pierwszej kolejności muszę zlikwidować nieszczelność, a później będę szukał gdzie ta moc się zgubiła.
Nawet jechać do serwisu, to bym wolał, bez nieszczelności w dolocie...
Gdyby miał ktoś jakiś pomysł, proszę o pomoc.
z góry dziękuję,
pozdrawiam
Daniel
posiadam golfa 1.6fsi 2004r. 100tyś km. Aktualnie mam problem z nieszczelnością dolotu i brakiem mocy.
Brak mocy pojawił się nagle. Po przejechaniu 100km zgasiłem auto i po godzinie jak zapaliłem to już mocy nie było, wygląda to tak, że auto nie przekracza 3 tyś obrotów, od 3 biegu, a na pierwszym i drugim też słabo to wygląda.
Po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się błąd o niskim ciśnieniu paliwa (czujnik w listwie wysokiego ciśnienia).
G247: P0191 - Fuel Pressure Sensor (G247)
Ciśnienie na wszystkich tłokach 12bar.
Wymieniłem filtr paliwa, nie pomogło, sprawdziłem kieliszek pod pompą wysokiego ciśnienia, jest ślad (kółeczko), gdzie styka się pompa, ale wygląda dobrze, podmieniłem pompę wysokiego ciśnienia - nie pomogło.
Wziąłem się za czyszczenie dolotu, egr i przepustnicy. Po wyjęciu dolotu odkręciłem też listwę i wyjąłem ją razem z wtryskiwaczami. Jeden wtryskiwacz był żółto-metaliczny (pozostałe metaliczne-białe), wydał mi się głównym winowajcą, wsadziłem używkę (przebieg 28tyś km) o takim samym symbolu. Silnik ledwo odpalił i ciężko było to nazwać pracą, szarpał dławił się, bez wciskania pedału gazu gasł itp. Założyłem z powrotem stary wtrysk i zaczął lepiej pracować, ale zaczęły falować obroty i nierówno chodził. Pojawił się błąd o nieszczelności w dolocie. Rozbierałem już to ze dwa razy i ciągle jest ta nieszczelność, a mocy jak nie było tak w dalszym ciągu nie ma.
Poradzono mi zaślepić na chwilę egr przy kolektorze dolotowym i zatkać przepustnicę - silnik powinien zgasnąć - nie gaśnie. Sprawdzałem wężyki przy kolektorze i nie widać nic. Myślałem, żeby dać sylikon pod kolektor dolotowy, ale gdzieś wyczytałem, że może pójść później na tłoki, więc może to nie jest dobry pomysł.
Jak i gdzie szukać tej nieszczelności?
Drugi problem to jest brak mocy. Błąd o niskim ciśnieniu paliwa już nie wyskakuje, ale mocy nie ma.
Może faktycznie problemem jest wtrysk, tylko ten co wsadziłem był zły... dzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że są w stanie zrobić diagnozę wtrysków, na pracującym silniku.
Czy ktoś wie jak to robią?
Mam vcdsa, czy jestem w stanie zrobić jakieś pomiary ciśnienia paliwa? Ile np jest z pompki z baku, ile jest z pompy wysokiego ciśnienia?
Czy może ktoś wie co robi przewód elektryczny doprowadzony do pompki wysokiego ciśnienia?
W pierwszej kolejności muszę zlikwidować nieszczelność, a później będę szukał gdzie ta moc się zgubiła.
Nawet jechać do serwisu, to bym wolał, bez nieszczelności w dolocie...
Gdyby miał ktoś jakiś pomysł, proszę o pomoc.
z góry dziękuję,
pozdrawiam
Daniel