Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By dzielik -  14 cze 2015, 19:30
 mazowieckie
#182038
Cześć,

posiadam golfa 1.6fsi 2004r. 100tyś km. Aktualnie mam problem z nieszczelnością dolotu i brakiem mocy.

Brak mocy pojawił się nagle. Po przejechaniu 100km zgasiłem auto i po godzinie jak zapaliłem to już mocy nie było, wygląda to tak, że auto nie przekracza 3 tyś obrotów, od 3 biegu, a na pierwszym i drugim też słabo to wygląda.
Po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się błąd o niskim ciśnieniu paliwa (czujnik w listwie wysokiego ciśnienia).
G247: P0191 - Fuel Pressure Sensor (G247)

Ciśnienie na wszystkich tłokach 12bar.
Wymieniłem filtr paliwa, nie pomogło, sprawdziłem kieliszek pod pompą wysokiego ciśnienia, jest ślad (kółeczko), gdzie styka się pompa, ale wygląda dobrze, podmieniłem pompę wysokiego ciśnienia - nie pomogło.
Wziąłem się za czyszczenie dolotu, egr i przepustnicy. Po wyjęciu dolotu odkręciłem też listwę i wyjąłem ją razem z wtryskiwaczami. Jeden wtryskiwacz był żółto-metaliczny (pozostałe metaliczne-białe), wydał mi się głównym winowajcą, wsadziłem używkę (przebieg 28tyś km) o takim samym symbolu. Silnik ledwo odpalił i ciężko było to nazwać pracą, szarpał dławił się, bez wciskania pedału gazu gasł itp. Założyłem z powrotem stary wtrysk i zaczął lepiej pracować, ale zaczęły falować obroty i nierówno chodził. Pojawił się błąd o nieszczelności w dolocie. Rozbierałem już to ze dwa razy i ciągle jest ta nieszczelność, a mocy jak nie było tak w dalszym ciągu nie ma.

Poradzono mi zaślepić na chwilę egr przy kolektorze dolotowym i zatkać przepustnicę - silnik powinien zgasnąć - nie gaśnie. Sprawdzałem wężyki przy kolektorze i nie widać nic. Myślałem, żeby dać sylikon pod kolektor dolotowy, ale gdzieś wyczytałem, że może pójść później na tłoki, więc może to nie jest dobry pomysł.
Jak i gdzie szukać tej nieszczelności?

Drugi problem to jest brak mocy. Błąd o niskim ciśnieniu paliwa już nie wyskakuje, ale mocy nie ma.
Może faktycznie problemem jest wtrysk, tylko ten co wsadziłem był zły... dzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że są w stanie zrobić diagnozę wtrysków, na pracującym silniku.
Czy ktoś wie jak to robią?
Mam vcdsa, czy jestem w stanie zrobić jakieś pomiary ciśnienia paliwa? Ile np jest z pompki z baku, ile jest z pompy wysokiego ciśnienia?
Czy może ktoś wie co robi przewód elektryczny doprowadzony do pompki wysokiego ciśnienia?

W pierwszej kolejności muszę zlikwidować nieszczelność, a później będę szukał gdzie ta moc się zgubiła.
Nawet jechać do serwisu, to bym wolał, bez nieszczelności w dolocie...

Gdyby miał ktoś jakiś pomysł, proszę o pomoc.
z góry dziękuję,

pozdrawiam
Daniel
By tszkrabko -  16 cze 2015, 7:10
 dolnośląskie
#182246
Mam pytanko jak pozbyles sie bledu niskiego cisnienia paliwa, mam go od roku ale auto smiga normalni. Wymienilem pompe w baku i cisnieniowa a on dalej jest. Ja w swoim mialem takie objawy ze piodczas jazdy tracil moc i stawal, nieraz szarpal i gasl. Po wyczyszczeni przepustnicy i egru wszystko ok.
By dzielik -  16 cze 2015, 8:19
 mazowieckie
#182249
Błąd przestał się pojawiać, a nic szczególnego nie zrobiłem. Jedyna rzecz jaka mi się kojarzy to błąd przestał się pojawiać po zdjęciu wtyczki z pompy wysokiego ciśnienia...
Założyłem ją z powrotem i błędu nie ma. Może jakiś zbieg okoliczności. Czy ktoś wie co robi ta elektronika na pompie wysokiego ciśnienia? To jest zawór?
Najpierw wymieniałeś pompę w baku? Dawała za małe ciśnienie?
By tszkrabko -  16 cze 2015, 12:43
 dolnośląskie
#182269
Tak myslalem ze ten blad to od pompy. Wymienilem ja pozniej pompe cisnienia na silniku i dalem sobie na luz. Blad jest auto smiga. Nic nie szukam. Szkoda kasy w wymienianie i szukanie. Popatrze tylko po kablach jeszcze.
By dzielik -  21 cze 2015, 21:56
 mazowieckie
#182834
Nieszczelność dolotu udało się usunąć, wymieniłem metalową uszczelkę pod listwą paliwa zasilającą wtryski.

Mocy jak nie było tak nie ma. Jeżeli dodają po woli gazu to samochód lekko tarpie przez około 3 sekundy i przez kolejne 3 lekko przyspiesza i tak w koło (na 4 biegu da się rozbujać do 100km/h, po zmianie na 5 bieg już więcej nie przyspiesza, więc teraz mam max 100km/h), jeżeli wcisnę mocniej gaz to jest zadławienie i mocne szarpnięcie.

Jakieś pomysły?

dzięki za pomoc

pozdr,
Daniel
By dzielik -  17 lip 2015, 22:59
 mazowieckie
#185528
Byłem w serwisie vw. Nie mogli nic znaleźć i ostatecznie powiedzieli, że to wina pompy wysokiego ciśnienia.
Podmieniłem na 2 używki i na każdej jest to samo, więc to nie może być wina pompy.

Jakiś czujnik, wtryski?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  18 lip 2015, 19:31
 lubelskie
#185575
dzielik pisze:Byłem w serwisie vw. Nie mogli nic znaleźć i ostatecznie powiedzieli, że to wina pompy wysokiego ciśnienia.
Podmieniłem na 2 używki i na każdej jest to samo, więc to nie może być wina pompy.

Jakiś czujnik, wtryski?
Pompa w zbiorniku paliwa dobra jest ? Wychodzi mi że to coś z nią może być.
By dzielik -  25 cze 2016, 14:27
 mazowieckie
#232379
Uszkodzona była i pompa wysokiego ciśnienia i komputer, bo oczywiście przewody z tej wtyczki od pompy lecą bezpośrednio do komputera. Podobno sporo rzeczy poleciało w tym komputerze.

Znalazłem używaną pompę i sterownik i z dwóch złożyli mi jeden, ogólnie trudny temat był.
Przy okazji sprawdzili mi ciśnienie tej używanej pompy (przypomnę, że nie potrafili mi sprawdzić ciśnienia mojej pompy w jednym z salonów vw...)

Oczywiście wszystko było robione dawno temu, odpisałem jakby ktoś miał podobny problem.

Auto zrobili mi w Piasecznie, Elektronika - Jacek Grabowski - to nie jest żadna reklama - po prostu znają się na rzeczy.