Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By v.valdes -  04 lis 2015, 20:36
 dolnośląskie
#199140
podczas postoju (na luzie) zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku co 15-20 sekund odczuwalne są lekkie wstrząsy-telepania silnikiem. Obroty silnika pozostają niezmienne 750-800/min. Nic nie stracił na mocy, idzie dobrze.
czy to objaw kończącej się któreś z cewek zapłonowych ? czy też może rozrząd?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  04 lis 2015, 21:00
 lubelskie
#199150
v.valdes pisze:podczas postoju (na luzie) zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku co 15-20 sekund odczuwalne są lekkie wstrząsy-telepania silnikiem. Obroty silnika pozostają niezmienne 750-800/min. Nic nie stracił na mocy, idzie dobrze.
czy to objaw kończącej się któreś z cewek zapłonowych ? czy też może rozrząd?
Może być to też lewe powietrze np. uszczelka pod przepustnicą lub przewód. Zobacz sobie czy podobnie pogarsza się jak masz odkręcony korek wlewu oleju - w FSI sterowanie jest podciśnieniowe.
By DMX -  23 gru 2015, 16:49
 dolnośląskie
#206529
Witam podpinam sie pod temat. U mnie juz chyba tylko magik cos wyczaruje. Mianowicie auto sprowadzilem z Niemiec. Golf V 2.0 Fsi z trzesacym sie silnikiem na biegu jalowym. Odstawiony do mechaniora i.... rozrzad nowy, napinacz i lancuch zmiennych faz nowy ( halasowal przy odpalaniu) cewki podmieniane na nowe, swiece nowe, czyszczony kolektor i gniazda zaworowe, wymieniony wtryskiwacz na 4 cylindrze iii.... dalej trzesie .... sprawdzona instalacja elektryczna. Moj mechanik rozlozyl rece ... bledy to sporadyczne wypadanie zaplonu i brak zaplonu 4 cylinder . na poczatku nie bylo kontrolek na desce, raz mocniej ruszylem ze swiatel i zapalil sie check. moc jest Bardzo prosze o pomoc jak bedzie trzeba oczywiscie odplatnie Pozdrawiam Dodam ze ma czasem odpaly i chodzi rowno :eek: ale tylko chwilowo
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  23 gru 2015, 21:48
 lubelskie
#206575
DMX pisze:Witam podpinam sie pod temat. U mnie juz chyba tylko magik cos wyczaruje. Mianowicie auto sprowadzilem z Niemiec. Golf V 2.0 Fsi z trzesacym sie silnikiem na biegu jalowym. Odstawiony do mechaniora i.... rozrzad nowy, napinacz i lancuch zmiennych faz nowy ( halasowal przy odpalaniu) cewki podmieniane na nowe, swiece nowe, czyszczony kolektor i gniazda zaworowe, wymieniony wtryskiwacz na 4 cylindrze iii.... dalej trzesie .... sprawdzona instalacja elektryczna. Moj mechanik rozlozyl rece ... bledy to sporadyczne wypadanie zaplonu i brak zaplonu 4 cylinder . na poczatku nie bylo kontrolek na desce, raz mocniej ruszylem ze swiatel i zapalil sie check. moc jest Bardzo prosze o pomoc jak bedzie trzeba oczywiscie odplatnie Pozdrawiam Dodam ze ma czasem odpaly i chodzi rowno :eek: ale tylko chwilowo
Pompa paliwa w zbiorniku do sprawdzenia. Napisz ile to ma w ogóle na liczniku ;)

W drugiej kolejności, filtr paliwa, następnie sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia na silniku (zacząć od popychacza pompy - wzrokowo- i też wałka rozrządu czy nie zjechany, potem sprawdzić ciśnienie na wylocie pompy). Jak wszystko będzie ok to układ paliwowy należy wykluczyć.

Z rzeczy niemożliwych, a zdarzających się - nie masz przypadkiem zapchanego katalizatora ? :naughty:
By DMX -  28 gru 2015, 9:32
 dolnośląskie
#207077
Wiec tak przebieg 152 z ksiazka. Czujnik walka albo walu wyskakiwal na kompie ale mechanicy mowili ze jak nie pracuje jeden cylinder to bedzie wyskakiwal. Obecnie go nie pokazuje po skasowaniu bledow. Jesli chodzi o uklad paliwowy to nie wiem czy ma jakis sprzet zeby zmierzyc cisnienie ( moc ma ) wiec chyba pompa paliwa chyba pompuje dobrze. filtr paliwa nie zmieniany.
By emiter -  28 gru 2015, 9:57
 łódzkie
#207078
Napewno? Proponuję sprawdzić (ewentualnie wymienić, bo jeśli 150k na jednym filtrze to duuuużo, wymiana co 60k), jeśli jest zamontowany nieodpowiedni (lub kiepski zamiennik) to objawia się rzucaniem silnika. Dodatkowo jeśli powtarzalne wypadające zapłony na 4 cylindrze do sprawdzenia/zamiany miejscami świeca i cewka od 4 cylindra, do sprawdzenia wiązka przewodów do cewki zapłonowej (czy nie przegrzana, popękana itd). Zacząłbym od podpięcia do kompa (VAS/VCDS) nie byle jaki skaner do kasowania błędów który często mają mechanicy...
DMX pisze:filtr paliwa nie zmieniany.
By DMX -  28 gru 2015, 10:37
 dolnośląskie
#207085
Filtr nie wiem kiedy zmieniany dzisiaj kupuje nowy i bedzie na dniach zmieniony aczkolwiec pewnie by sie dlawil przy przyspieszaniu. swiece nowe cewki podmnieniane na 2 nowe beru, bez zmian. wiazka i instalacja po ogledzinach ""cala"" Wymieniona prowadnica bagnetu bo byla popekana. Podpinalem VAG 4.1 MECHANIOR CDIFA.

Dodano po 2 minutach 13 sekundach:
Auto serwisowane wiec i filtr pewnie byl zmieniony ...
By DMX -  05 sty 2016, 20:45
 dolnośląskie
#208789
Filtr paliwa nowy brak zmian :P kody bledow
16684 - losowe wypadanie zaplonu zwarcie do innego wyjscia
16688 - brak zaplonu 4 cylinder zwarcie do innego wyjscia
16396 - nastawnik walka rozrzadu strona 1 - nieprawidlowa funkcja zwarcie do innego wyjscia - BLAD SPORADYCZNY
By kaalordd -  29 kwie 2017, 15:31
 zachodniopomorskie
#251245
Podpinam się pod temat. Mineło sporo czasu od ostatniego posta więc pewnie, ktoś znalazł rozwiązanie. Jestem nim zainteresowany, ponieważ mam nie mal identyczny problem jak @DMX - u mnie wypadanie zaplon na 2 cylindrze - dzisiaj wymieniłem wszystkie wtryski na nowe i dalej to samo, jakiś miesiąc temu wymienione świece i dalej to samo, cewki podmnieniane i dalej to samo. Samochód kupiłem z książka serwisowa, która potwierdza regularne serwisowanie w ASO, więc filtry raczej odpadają.
Zastanawiałem się jeszcze nad głowicą i tym zapchanym katalizatorze, może coś jeszcze ?

PS. przebieg 125tyś