Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Boniunio -  13 gru 2015, 16:09
 kujawsko-pomorskie
#205003
Witam. Mam problem :fluff: dziś rano wracając z roboty w pewnym momencie podczas jechania vw stracił moc (jechać jedzie ale rozpędza się jak by miał 70KM) i zaczęło nim trząść zapalił się check engine. Dojechałem do domu i posprawdzałem wszystko zdjąłem pokrywę sprawdziłem świece, przewody i dalej trzęsie całym silnikiem i słychać dziwny charchot chyba znowu od EGR ale nie na 100%. Na domiar tego gdy rozkręcałem odłączyłem aku i po podłączeniu zapaliła się dodatkowo kontrolka wspomagania i po przejechaniu się nie działa wspomaganie :sad: :evil: Co to może być? Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 04 sie 2017, 18:58 przez Boniunio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By bazylek -  13 gru 2015, 18:44
 mazowieckie
#205018
kontrolka wspomagania zawsze zapala się po wyjęciu aku, jak przejedziesz pewien dystans to sama zgaśnie, to normalne
natomiast objawy jakie opisujesz wskazują na zużycie się cewki zapłonowej, musisz sprawdzić tylko na którym z 4 cylindrów siadła
silnik nie pracuje na wszystkich garach i od tego te zjawiska, wymień cewke i będzie ok, powodzenia
Awatar użytkownika
By Boniunio -  13 gru 2015, 19:45
 kujawsko-pomorskie
#205034
Lukasz89 pisze:Podaj kod błędu. Bez tego będą tylko wróżby...
Kodów błędu jeszcze nie znam bo to dziś się stało a w niedziele mechanik zamknięty i jutro pojadę.
bazylek pisze:kontrolka wspomagania zawsze zapala się po wyjęciu aku, jak przejedziesz pewien dystans to sama zgaśnie, to normalne
natomiast objawy jakie opisujesz wskazują na zużycie się cewki zapłonowej, musisz sprawdzić tylko na którym z 4 cylindrów siadła
silnik nie pracuje na wszystkich garach i od tego te zjawiska, wymień cewke i będzie ok, powodzenia
No ja też jako pierwsze objawy to cewka lub lewe powietrze a z tą kontrolką wspomagania to jak zgaśnie to wspomaganie zacznie normalnie działać?
Awatar użytkownika
By bazylek -  13 gru 2015, 23:21
 mazowieckie
#205086
Boniunio pisze: No ja też jako pierwsze objawy to cewka lub lewe powietrze a z tą kontrolką wspomagania to jak zgaśnie to wspomaganie zacznie normalnie działać?
sprawdź cewki, wiem z własnego doświadczenia! ;)

a jeśli chodzi o tą kontrolke wspomagania to wszystko masz tutaj, używaj szukajki (przejedź się te kilka metrów i sprawdź)
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=5737#p76115
Awatar użytkownika
By Boniunio -  14 gru 2015, 14:13
 kujawsko-pomorskie
#205163
bazylek pisze:sprawdź cewki, wiem z własnego doświadczenia! ;)

a jeśli chodzi o tą kontrolke wspomagania to wszystko masz tutaj, używaj szukajki (przejedź się te kilka metrów i sprawdź)
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=5737#p76115
Miałeś racje :thank_you: cewka na 2 cylindrze a ja tu już czarne myśli :wall:
A co do wspomagania to robiłem tak jak opisane 2sek max lewo potem 2sek max prawo i do przodu i dalej świeci a przejechałem już z jakieś 30km. jak kupie cewko to jeszcze raz odłącze aku i potem spróbuje jeszcze raz

Dodano po 1 godzinie 15 minutach 57 sekundach:
Mam jeszcze pytanko czy jest różnica jakaś między cewkami o końcówkach 715A a 715E?
By emiter -  14 gru 2015, 16:08
 łódzkie
#205187
Są zamienne, dokładnie produkowane były tak:

036905715A -> 036905715C -> 036905715E -> 036905715F -> 036905715G

W miarę możliwości kup z najwyższą literą, będzie najnowsza data produkcji, dłużej będzie działać - to z własnego doświadczenia, fabrycznie miałem z końcówką A, jak padła 1 z 4, kupiłem używkę dokładnie taką samą, wytrzymała tydzień :-/ Po wymianie na F był spokój, po miesiącu padła 2 z 4 z końcówką A znowu wymiana na F i do tej pory spokój... :ok:
Boniunio pisze:Mam jeszcze pytanko czy jest różnica jakaś między cewkami o końcówkach 715A a 715E?
Awatar użytkownika
By Boniunio -  14 gru 2015, 16:24
 kujawsko-pomorskie
#205189
emiter pisze:Są zamienne, dokładnie produkowane były tak:

036905715A -> 036905715C -> 036905715E -> 036905715F -> 036905715G

W miarę możliwości kup z najwyższą literą, będzie najnowsza data produkcji, dłużej będzie działać - to z własnego doświadczenia, fabrycznie miałem z końcówką A, jak padła 1 z 4, kupiłem używkę dokładnie taką samą, wytrzymała tydzień :-/ Po wymianie na F był spokój, po miesiącu padła 2 z 4 z końcówką A znowu wymiana na F i do tej pory spokój... :ok:
Boniunio pisze:Mam jeszcze pytanko czy jest różnica jakaś między cewkami o końcówkach 715A a 715E?
To dobrze wiedzieć że będą pasować bo zauważyłem że trochę wyglądem się różnią a koło mnie facet ma właśnie od Fabii z końcówką 715E.
Awatar użytkownika
By Boniunio -  04 sie 2017, 19:10
 kujawsko-pomorskie
#255469
Hej. Mam podobny problem co poprzednio ale może od początku , wracając z roboty silnik zaczął się trząść szarpać obroty wariowały, dojechałem do domu zgasiłem silnik i po czasie chciałem odpalić i nic kręcił kręcił i nie chciał chrupnąć więc zacząłem dodawać gazu i odpalił, obroty nie skaczą ale trzęsie samym silnikiem więc wymieniłem świece i wyjąłem egr i przepustnice i dokładnie wyczyściłem i cały czas to samo szarpie silnikiem wiecie może w czym jest problem? Komputer żadnych błędów nie pokazał.
Awatar użytkownika
By Boniunio -  21 sie 2017, 0:26
 kujawsko-pomorskie
#255967
Wróciłem z urlopu i chciałem skończyć ten temat z silnikiem. To co narazie zrobiłem to:
-wymieniłem świece
-wyczyściłem przepustnice
-wyczyściłem EGR
-wyczyściłem ODME
-przeczyściłem czujnik położenia wału

Ja niestety nie posiadam interfejsu diagnostycznego tylko kostkę ELM327 i program TorquePro i to co mi pokazało:
Obrazek
-Błąd P0420 ale zapewne pokazuje go bo mam wyjęty drugi katalizator i już złączka elastyczna jest dziurawa

To co mogłem sczytać z nie których czujników to moją uwagę zwróciło odczyt z czujnika "Kąt wyprzedzania zapłonu" bo są dość nie równe

A tak pracuje silnik:
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  21 sie 2017, 21:34
 lubelskie
#256005
Mój tez sie telepał troche, ale powiem tak - w trasie do i z Chorwacji dostał tak w dupe (3100km w obie strony), że pali mniej, jest żywszy i nie trzęsie. Wygląda to mi na lekko przypchany katalizator (spaliny nie mają ujścia w 100%).
Awatar użytkownika
By Boniunio -  01 mar 2019, 11:42
 kujawsko-pomorskie
#272213
Panowie wywala mi błąd P0016 czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28) i mam pytanie gdzie w tym silniku znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu G40 bo nie mogę zlokalizować ?