Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By zaki -  22 gru 2015, 23:54
 małopolskie
#206463
Witam , podpinałem dziś radio i po podpięciu radia , radio nie chodziło , ale większy problem był taki ,że auto nie chciało odpalić. Pierwszy objaw - wyładowany akumulator . Wyciągnąłem akumulator na prostownik , naładowałem , wsadziłem go i chce odpalić auto . Przy próbie odpalenia jest odgłos tykania(odbijający bendiks w rozruszniku ?) . Pomyślałem ,że może za słaby akumulator więc próbowałem odpalać na kable , lecz objaw identyczny . Ostatnim pomysłem było odpalenie auta na popych .rozpędziłem auto , zapiąłem dwójkę i puściłem sprzęgło ( wszystko oczywiście na zapłonie :) )) było słychać cały czas identyczne tykanie jak przy normalnym odpalaniu przez kluczyk . Pomocy!? Co mogę zrobić żeby odpalić autko . :cry:
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  23 gru 2015, 8:50
 warmińsko-mazurskie
#206475
Trzeba by podłączyć kompa i zobaczyć co się dzieje, jakie błedy pokaze :unsure:
być może też problem tkwi z Gateway :unsure: bo przy wymianach radia, na lepszy- nowszy model trzeba podmienić sterownik Gateway na nowszy model również, bo nie wymieniając go, spowoduje przy wymienionym radiu rozładowanie akumulatora :(
tu temat o Gateway http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=14&t=2583
Tu może również tkwić problem z rozrusznikiem, tak jak opisujesz :( :unsure: Trzeba popatrzeć :oczko: :unsure:
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  23 gru 2015, 15:11
 lubelskie
#206511
zaki pisze:Witam , podpinałem dziś radio i po podpięciu radia , radio nie chodziło , ale większy problem był taki ,że auto nie chciało odpalić. Pierwszy objaw - wyładowany akumulator . Wyciągnąłem akumulator na prostownik , naładowałem , wsadziłem go i chce odpalić auto . Przy próbie odpalenia jest odgłos tykania(odbijający bendiks w rozruszniku ?) . Pomyślałem ,że może za słaby akumulator więc próbowałem odpalać na kable , lecz objaw identyczny . Ostatnim pomysłem było odpalenie auta na popych .rozpędziłem auto , zapiąłem dwójkę i puściłem sprzęgło ( wszystko oczywiście na zapłonie :) )) było słychać cały czas identyczne tykanie jak przy normalnym odpalaniu przez kluczyk . Pomocy!? Co mogę zrobić żeby odpalić autko . :cry:
Gratuluję pomysłu. :cool: Odpalanie auta z łańcuchem na pych, właśnie mogłoby być ostatnim Twoim pomysłem dla tego silnika :super:
Odpalanie auta na pasku nie jest wskazane, a co dopiero na słynnym łańcuchu :eek: z "super hiper" :naughty: dobrym napinaczem w 1.6 FSI. :hi:
By zaki -  24 gru 2015, 22:27
 małopolskie
#206703
Sytuacja wygląda następująco - Silnik kręci , prawdopodobnie przeskoczył rozrząd . W poniedziałek rano zmierzę kompresję - jeżeli któryś zawór jest otwarty i nie będzie na nim kompresji to będę miał pewność..
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  24 gru 2015, 22:30
 lubelskie
#206705
zaki pisze:Sytuacja wygląda następująco - Silnik kręci , prawdopodobnie przeskoczył rozrząd . W poniedziałek rano zmierzę kompresję - jeżeli któryś zawór jest otwarty i nie będzie na nim kompresji to będę miał pewność..
Podepnij pod kompa i od razu pokaże ewentualny błąd - Camshaft bedzie pisać. Nie ma co nim kręcić bo może przeskoczyć bardziej i wtedy będzie kolizja zaworów z tłokiem. A wtedy 4 tys. zł nie wiem czy pomoże.

Naprawa rozrządu na oryg. cześciach to ok.1500 zł (poza ASO)
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  24 gru 2015, 23:39
 lubelskie
#206716
Mettenoos pisze:bo wcale nie musi być tam błąd żeby auto nie odpalało
który to był kanał że patrzyło się ustawienie wałka wg korbowodu w stopniach ? Może to pomoże jakoś koledze.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 gru 2015, 6:45
 pomorskie
#206720
Lukasz89 pisze: który to był kanał że patrzyło się ustawienie wałka wg korbowodu w stopniach ? Może to pomoże jakoś koledze.
sonchro wałka dotyczy diesli a tutaj mowa o kącie wyprzedzenia zapłonu ale wymagane są obroty biegu jałowego a jeśli nie odpala to nie sprawdzi. Kanały różne w zależności od rodzaju sterownika
By zaki -  05 sty 2016, 17:26
 małopolskie
#208755
Puścił napinacz , i przy gaszeniu przeskoczył rozrząd. Po ściągnięciu głowicy - 16 zaworów do śmieci .. Teraz zastanawiam się czy kupować inny silnik na złomie( kota w worku) czy remontować mój motor..
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  05 sty 2016, 18:27
 lubelskie
#208762
zaki pisze:Puścił napinacz , i przy gaszeniu przeskoczył rozrząd. Po ściągnięciu głowicy - 16 zaworów do śmieci .. Teraz zastanawiam się czy kupować inny silnik na złomie( kota w worku) czy remontować mój motor..
Proponuje remontować to co masz. Nigdy nie wiesz co kupisz (tak robią handlarze - po kosztach aby auto sprzedać).

Tym odpalaniem na popych mogłeś zaszkodzić - napinacz może lekko puścił, ale stało się mniej, niż jest teraz.

Zrobisz autko, i będzie jeździł - spokój na długo :) Tłoki dostały bardzo ? Gniazda zaworowe wytrzymały ?
By zaki -  07 sty 2016, 19:54
 małopolskie
#209168
Silnik jest w dramatycznym stanie. Wał pokrzywiony..
Pytanie następujące. Czy jeżeli miałem kod silnika BAG , to czy silnik z innym kodem podejdzie? BLP lub BAD?
Awatar użytkownika
By bazylek -  07 sty 2016, 20:05
 mazowieckie
#209170
czyli to wszystko od odpalenia auta na pych?
kur*a mać ostatnio też na pych odpaliłem całe szczęście narazie nic się u mnie nie dzieje :szok: