Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By tad -  08 sty 2016, 7:46
 dolnośląskie
#209246
Witam
Ponieważ od paru dni gdy spadła temp poniżej zera, auto ledwo "chodzi" po odpaleniu rano (pomaga dodanie gazu lub poczekanie jakis czas) mam pytanie.
Podłaczyłem rano przed odpaleniem auta VCDS. Temperatura cieczy widziana przez ECU na niewlaczonym silniku to -1,5 stopni - na dworze rano bylo wowczas -3 stopnie.

Generalnie zarejestrowalem temperature 50 sekund pracy w logu (pospiech do pracy) i wygladalo to tak:
0 s -1,5 stopni (rozruch)
30s 0 stopni
39s +1,5 stopnia
43s +3 stopnie

Czy takie tempo przyrostu temperatury plynu jest poprawne ?
By tad -  08 sty 2016, 8:41
 dolnośląskie
#209257
Zawsze sprawdzam w ECU co widzi sterownik.

Grupa 1 pole 1 Coolant Temperature (G62)


A mam jeszcze pytanie o Intake Manifold Pressure G71.

Na ciepłym silniku zmienia się bardzo szybko. Np silnik OFF - 984.4 mbar. Rozruch i od razu wskakuje mi 377.0
Na zimnym: silnik OFF - 969, rozruch i przez 10 sekund faluje parametr 520...737..969...775..734.. nastepnie sie normalizuje na 438 mbar.

Moze tu jest problem ?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 sty 2016, 10:08
 pomorskie
#209268
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, na OFF jest ciśnienie atmosferyczne czyli takie samo jakie nas otacza a po włączeniu tworzy się podciśnienie i pewnie dlatego spada, masa zasysanego powietrza jest w normie? musiałbym sprawdzić jak to wygląda w moim lupo 1.4

a z przepustnicą kiedykolwiek coś robiłeś? czyściłeś?
By tad -  08 sty 2016, 10:19
 dolnośląskie
#209272
Bede wdzieczny :)

Przepustnice tylko adaptowalem. Mam zamiar wyczyscic jak bede u rodziny z garazem.. Natomiast dopoki nie pojawily sie mrozy nie mialem zadnych problemow z samochodem...

Dla porownania zrobilem zrzut Intake Manifold Pressure (g71) w takiej samej temperaturze na dworze (-3 st) gdy jest auto nagrzane (odpala pieknie) i jak rano przy (-3 st) meczy sie po odpaleniu:

Cieply:
OFF 989mbar
ROZRUCH
479mbar
336mbar...357....377...357...357... i tak trzyma

Teraz na zimnym rano:
OFF 969mbar
ROZRUCH
520
550
734
969
867
775
693
550 i tak przeplatanka przez ok 15 sekund wahania (i to jest chyba tez czas lediwe zipiacego silnika) a nastepnie stabilizacja:
438...418...438

Odstepy pomiedzy pomiarami jak to VCD okolo sekundy.
By tad -  08 sty 2016, 11:04
 dolnośląskie
#209280
To tez mam w planie. Tylko chce jechac przygotowany na jak najwiecej waiantow :)
Czy dobrze wyczytalem ze przepustnicy w tym modelu calkiem sie nie demontuje tzn zostawia cienkie weze od chlodzenia zalozone ? Czy mozna te weze ew. zdjac i czyms zacisnac zeby nie wylatywal plyn....?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 sty 2016, 21:41
 śląskie
#209400
Temperatura wzrasta dość szybko w tym silniku. U mnie po ok 1-2 min mam już ok 20C
Jaka jest z G71 nie wiem nie sprawdzałem... na dniach mogę ci sprawdzić jak jest u mnie.
u mnie podczas pracy jak jest rozgrzany wartość wynosi ok 370
By tad -  10 sty 2016, 10:40
 dolnośląskie
#209575
Wszelkie dane mile widziane, próbuje poznać na ile to możliwe to auto. W moich rejonach nie ma dobrych mechaników zaznajomionych z "kumputerami" i zawsze musze sam dochodzić co i jak.

Przepustnica wyczyszczona, zaadoptowana. Dziś rano było ok, ale czekam na większy mróz, bo to jeszcze nic nie znaczy.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  10 sty 2016, 17:41
 śląskie
#209662
tad pisze:Wszelkie dane mile widziane, próbuje poznać na ile to możliwe to auto. W moich rejonach nie ma dobrych mechaników zaznajomionych z "kumputerami" i zawsze musze sam dochodzić co i jak.

Przepustnica wyczyszczona, zaadoptowana. Dziś rano było ok, ale czekam na większy mróz, bo to jeszcze nic nie znaczy.
http://vaglog.pl/log_246312.html
stoi na 370 i temp po 2 min jest już 20C
By tad -  11 sty 2016, 22:54
 dolnośląskie
#209909
Dziękuje Ci bardzo. Bedzie to przydatne, zaraz sobie porównam.

EDIT: Wygląda wszystko jak u mnie. A czy mógłbym Cię jeszcze prosić o logi z pracującego silnika - grupa 032 oraz 033 na jałowych obrotach. Chciałbym zobaczyć jakie masz STFT oraz LTFT. Trzeba troche poczekać aż się nagrzeje silnik.

Po wyczyszczeniu bardzo zabrudzonej przepustnicy i adaptacji wyglada na to ze pomoglo. Dzis bylo -8 i chodził bardzo ładnie, więc chyba pomogło :)