Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  31 sty 2016, 15:00
 lubelskie
#213074
1. Napinacz, lub problem z podstawą filtra oleju (zawór) - może olej ścieka z filtra i nim dotrze z miski do napinacza, wałków to trochę to trwa.
2. Być może coś przeskoczyło.
3. Sprawdź rozrząd blokadą od strony EGR - zaślepki trzeba zdjąć, pokręcić silnikiem kluczem (od strony koła pasażera) i sprawdzić czy wejdą bolce, ale w ten sposób tylko sprawdzisz czy wałki nie są przestawione względem siebie.
4. Warto podpiąć auto pod VCDS i sprawdzić błędy - jak będzie pisać coś w stylu CAMSHAFT itd. to rozrząd na 99% przeskoczył (1% to problem z czujnikiem/wiązką)
5. Jak coś, zrobisz rozrząd i będziesz śmigał dalej jakiś czas bez problemu. Wymienić trzeba całość (łańcuch, ślizgi, śruby, napinacz i uszczelki - koszt części w ASO 700 - 800 zł bez roboty). Olej obligatoryjnie również nawet jakbyś dzień wczesnej wymieniał bo mogą być w nim opiłki metalu.
Awatar użytkownika
By andre1992 -  31 sty 2016, 15:49
 wielkopolskie
#213087
Dziękuję za odpowiedź :)
1. Jak widać na filmiku: po 1-fazie terkotania(napina się łańcuch) - jest cisza, potem dźwięk wraca, ale jest już inny.Co tam mogło się wydarzyć, może napinacz uległ uszkodzeniu i łańcuch uderza o obudowę ?
2.Sprawdzałem dzisiaj - żadnych błędów niema
3.Nawet jeśli nie będzie przestawiony rozrząd, chyba nie ma innej opcji rozebrać trzeba. :(
4.Jaką inną firmę warto brać pod uwagę oprócz oryginału ?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  31 sty 2016, 20:05
 lubelskie
#213120
andre1992 pisze:Dziękuję za odpowiedź :)
1. Jak widać na filmiku: po 1-fazie terkotania(napina się łańcuch) - jest cisza, potem dźwięk wraca, ale jest już inny.Co tam mogło się wydarzyć, może napinacz uległ uszkodzeniu i łańcuch uderza o obudowę ?
2.Sprawdzałem dzisiaj - żadnych błędów niema
3.Nawet jeśli nie będzie przestawiony rozrząd, chyba nie ma innej opcji rozebrać trzeba. :(
4.Jaką inną firmę warto brać pod uwagę oprócz oryginału ?

Tylko oryginał, zamienników dobrych (nie chińskich) nie ma. W dodatku oryginalny napinacz czasem może szlag trafić, w razie co można zareklamować w ASO, cień nadziei że uznają, ale lepszy ten cień niż nic.
Awatar użytkownika
By hudy017 -  01 lut 2016, 18:21
 pomorskie
#213298
Lukasz89 pisze:
andre1992 pisze:Dziękuję za odpowiedź :)
1. Jak widać na filmiku: po 1-fazie terkotania(napina się łańcuch) - jest cisza, potem dźwięk wraca, ale jest już inny.Co tam mogło się wydarzyć, może napinacz uległ uszkodzeniu i łańcuch uderza o obudowę ?
2.Sprawdzałem dzisiaj - żadnych błędów niema
3.Nawet jeśli nie będzie przestawiony rozrząd, chyba nie ma innej opcji rozebrać trzeba. :(
4.Jaką inną firmę warto brać pod uwagę oprócz oryginału ?


Tylko oryginał, zamienników dobrych (nie chińskich) nie ma. W dodatku oryginalny napinacz czasem może szlag trafić, w razie co można zareklamować w ASO, cień nadziei że uznają, ale lepszy ten cień niż nic.
A jednak są:)brytyjska firma, razem z nastawnikiem, cały komplecik http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-vw-g ... 00416.html gwarancja 2 letnia producenta.
Awatar użytkownika
By hudy017 -  01 lut 2016, 18:33
 pomorskie
#213300
Mettenoos pisze:
hudy017 pisze: gwarancja 2 letnia producenta.
pisać można wszystko, nawet 5 lat tylko weź to potem wyegzekwuj,
No tak ale jakaś podstawa już jest, trzeba być dobrej myśli, przecież zaraz nie musi się wszystko psuć, wkońcu są to nowe części a nie używka.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  01 lut 2016, 19:02
 lubelskie
#213311
hudy017 pisze:
Lukasz89 pisze:
andre1992 pisze:Dziękuję za odpowiedź :)
1. Jak widać na filmiku: po 1-fazie terkotania(napina się łańcuch) - jest cisza, potem dźwięk wraca, ale jest już inny.Co tam mogło się wydarzyć, może napinacz uległ uszkodzeniu i łańcuch uderza o obudowę ?
2.Sprawdzałem dzisiaj - żadnych błędów niema
3.Nawet jeśli nie będzie przestawiony rozrząd, chyba nie ma innej opcji rozebrać trzeba. :(
4.Jaką inną firmę warto brać pod uwagę oprócz oryginału ?


Tylko oryginał, zamienników dobrych (nie chińskich) nie ma. W dodatku oryginalny napinacz czasem może szlag trafić, w razie co można zareklamować w ASO, cień nadziei że uznają, ale lepszy ten cień niż nic.
A jednak są:)brytyjska firma, razem z nastawnikiem, cały komplecik http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-vw-g ... 00416.html gwarancja 2 letnia producenta.
Po co wymieniać dobry oryginalny nastawnik? Za tą cenę chińczyka będziesz miał ORYGINAŁ bez nastawnika z uszczelkami itp. Takie zamienniki zakładają handlarze, by opchnąć auto, później i tak klientowi rozrząd pierdo***

Mettenoos pisze:jakby nie było jest to tylko zamiennik a nie oryginał, pytanie tylko czy markowy?
Przykład z życia: Sprzęgła Valeo, część na pudełku made in EU, ale chwila... pudełko made in EU a część z PRC ;)

Skoro VW nie daje gwarancji na oryginał 2 lata, a bodaj rok, to zamiennik który jest zawsze gorszy lekko od oryginału wytrzyma więcej ?

Żyjcie w tym co wierzycie, nie będę się w wasze wywody już mieszał. Szukajcie częsci na alibabie lub aliexpresie (bedzie taniej) :super:
Teoretycznie jakby na złomie poszukać to może złomiarz też da gwarancje na gębę z 10 lat :naughty: :tooth:
Awatar użytkownika
By hudy017 -  01 lut 2016, 19:14
 pomorskie
#213312
To powiedz kto produkuje części dla VW, Skody czy Audi pewnie mają swoje fabryki :PP to ci powiem biorą z różnych firm dają swoje logo i tak pozyskują części. Ale mamy wolny rynek dlatego niech każdy wybierze coś dla siebie. :thank_you: Nie zmienia to faktu że andre rozrząd musi wymienić a na jakich częściach to drugorzędna sprawa.
Dla zainteresowanych można sobie poczytać o firmie http://faiauto.com/ i moim zdaniem nie jest to jakiś chińczyk z alibaby :D

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Po co wymieniać dobry oryginalny nastawnik? Za tą cenę chińczyka będziesz miał ORYGINAŁ bez nastawnika z uszczelkami itp. Takie zamienniki zakładają handlarze, by opchnąć auto, później i tak klientowi rozrząd pierdo***
Nie słyszałem żeby komuś kto wymienił sobie rozrząd zaraz się zepsuł to raczej brak wymiany powoduje uszkodzenia rozrządu. :oczko:
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  01 lut 2016, 19:42
 lubelskie
#213321
hudy017 pisze:To powiedz kto produkuje części dla VW, Skody czy Audi pewnie mają swoje fabryki :PP to ci powiem biorą z różnych firm dają swoje logo i tak pozyskują części. Ale mamy wolny rynek dlatego niech każdy wybierze coś dla siebie. :thank_you: Nie zmienia to faktu że andre rozrząd musi wymienić a na jakich częściach to drugorzędna sprawa.
Dla zainteresowanych można sobie poczytać o firmie http://faiauto.com/ i moim zdaniem nie jest to jakiś chińczyk z alibaby :D

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Po co wymieniać dobry oryginalny nastawnik? Za tą cenę chińczyka będziesz miał ORYGINAŁ bez nastawnika z uszczelkami itp. Takie zamienniki zakładają handlarze, by opchnąć auto, później i tak klientowi rozrząd pierdo***
Nie słyszałem żeby komuś kto wymienił sobie rozrząd zaraz się zepsuł to raczej brak wymiany powoduje uszkodzenia rozrządu. :oczko:
A ja Ci powiem coś innego, byłem w branży, i fakt produkują różne firmy części, ale często jest tak ze na fabrykę produkuje jeden producent,a do ASO drugi i tutaj jest jeszcze rozdział części - partie produkcyjne, są lepsze i gorsze, jak w życiu, i dobra część ma właśnie nadruk VW/Audi a druga już nie, bo choć przeszła kontrole jakości nie jest taka jak ta pierwsza z nadrukiem. Kontrola jakości ma pewne widełki "od ... do" i w tym się dany produkt musi zmieścić. I nie chodzi o wymiar w mikrometrach, ale nie zawsze stal jest tak twarda jak powinna, może być tez krucha. Z każdej partii sprawdza sie ileś tam czesci i stwierdza - tak tą partie przyjmą na OEM, a tą do ASO (zawsze część OEM wytrzyma więcej jak z ASO oryginał). Bo ASO trzeba odwiedzać :PP
Dziwi mnie taka niewiedza rodaków, ale cóż, kiedyś i ja mało wiedziałem i widziałem :super:
Awatar użytkownika
By andre1992 -  01 lut 2016, 23:02
 wielkopolskie
#213383
Witam , orientowałem się w ASO 700zł - napinacz, łańcuch, ślizgi
Zestaw SWAG / FEBI 450zł więc różnica jest, a idzie podobno na pierwszy montaż


2. Czy ma ktoś dostęp lub mógł by wskazać manuala wymiany rozrządu w 1.4 FSI ?
Lub jest , ktoś kto robił już w 1.4 lub 1.6 FSI ? Mam kilka pytań odnośnie montażu blokad, i momentów dokręcania śrub :) :hi:
By proxx -  17 lut 2017, 10:03
 pomorskie
#247737
@andre1992

powiedz czy udało Ci się rozwiązać ten problem?
Wymiana rozrządu wpłynęła na dźwięk przy odpalaniu silnika czy może było to coś innego?

W zimę mam sytuację taką, że przez pierwszą sekundę - dwie pracy silnika po odpaleniu pojawia się dziwny ciężki dźwięk, który przechodzi w normalną pracę silnika. Zakładam, że zaczynam słyszeć łańcuch.
Awatar użytkownika
By andre1992 -  25 kwie 2017, 9:48
 wielkopolskie
#251049
Naprawa pomogła, przez pierwszy rok była totalna cisza.
Obecnie czasem, zdarzy się, że podczas odpalania słychać łańcuch - chyba ten typ tak ma...

Ale w moim przypadku nie martwię się, mam nowe ślizgi,łańcuch i napinacz powinno wytrzymać na lata :)

Zmieniam olej co 10tys. na pełen syntetyk, pilnuje aby był na MAX.