Strona 6 z 9

: 03 maja 2009, 9:52
autor: martinez
to ja tez dodam swoje spostrzezenia.

miasto - jazda normalna spokojna ale bez przesady, przedzial 7,8-8.5
trasa - jazda z predkoscia 100- 140km w zaleznosci od warunkow, nawierzchni itp. ok.7l.

felga 17 opony 225/45

: 04 maja 2009, 8:21
autor: DABLJU
Mój rekord to 4.9 l/100km spod Rzeszowa do Wroc³awia. Praktycznie ca³y czas 90km/h na 6biegu - musia³em jechaæ za ciê¿arówk± ca³± drogê.

Za to w przeciwn± stronê komputer pokaza³ 11.4 l/100km - i te¿ na 6 biegu , tyle ze pod 200km/h (nawet przez chwile 225)

¦rednio jest teraz 8,6 l/100km - w wiêkszo¶ci miasto

: 04 maja 2009, 9:35
autor: Jedi
DABLJU pisze: (nawet przez chwile 225)

przecie¿ ten samochód nie pojedzie 225, chyba, ¿e masz ju¿ chipa, bo tak jest ograniczenie elektroniczne i wskazówka staje na 220.

: 04 maja 2009, 21:53
autor: DABLJU
Jedi pisze:
DABLJU pisze: (nawet przez chwile 225)

przecie¿ ten samochód nie pojedzie 225, chyba, ¿e masz ju¿ chipa, bo tak jest ograniczenie elektroniczne i wskazówka staje na 220.


A4 z Wroc³awia na Kraków - masz tam z górki , jak bym d³u¿ej przytrzymal to i poszed³ by wiecej . Ka¿da fura daje tam z siebie wiecej.

P.S moja stara Corolla z 1991 zamknê³a licznik w tamtym miejscu.

: 04 maja 2009, 22:36
autor: Jedi
DABLJU pisze:
Jedi pisze:
DABLJU pisze: (nawet przez chwile 225)

przecie¿ ten samochód nie pojedzie 225, chyba, ¿e masz ju¿ chipa, bo tak jest ograniczenie elektroniczne i wskazówka staje na 220.


A4 z Wroc³awia na Kraków - masz tam z górki , jak bym d³u¿ej przytrzymal to i poszed³ by wiecej . Ka¿da fura daje tam z siebie wiecej.

P.S moja stara Corolla z 1991 zamknê³a licznik w tamtym miejscu.
ka¿da, jak nie ma ograniczenia elektronicznego, Golf 1.4 TSI 140KM ma i wskazówka zatrzymuje siê na 220, te¿ kilka razy jecha³em z górki przy tej prêdko¶ci i nawet czuæ jak auto przestaje przyspieszaæ, na liczniku 220km/h na 6 biegu, obrotów ma wtedy ok 5400-5500.

: 04 maja 2009, 23:12
autor: DABLJU
hmmm.... nied³ugo bede mial okazje to powtórzyæ :-) zrobie fotke :twisted:

: 04 maja 2009, 23:19
autor: KriSSo
Nie rozumiesz :). Chodzi o to, ¿e jest fabryczny speed limiter ustawiony na konkretn± prêdko¶æ lub raczej limiter prêdko¶ci obrotowej silnika. Zatem nie ma znaczenia, ¿e jest to tak wspania³a droga, ¿e wszystkie auta na niej akurat osi±gaj± wiêksze Vmax. W golfie 5 jak przekroczysz limitowan± warto¶æ obrotów najwy¿szego biegu, TNIE PALIWO i nie ma si³y wiêcej pojechaæ, czy to bêdzie z górki, pod górkê, czy na równi. Auto zachowuje siê tak, jakby jecha³o na tempomacie. TSI ma limiter na 220 km/h (choæ w rzeczywisto¶ci chodzi raczej o obroty na biegu 6), mój np TDI ma 200 km/h (choæ w rzeczywisto¶ci chodzi o maksymalne obroty na 5, które wynosz± 4100). Mo¿na tê blokadê oczywi¶cie zdj±æ, ale to ju¿ inna kwestia.

: 04 maja 2009, 23:26
autor: DABLJU
mhmm, a mozna to ¶ci±gn±c poprzez komputer w ASO ???

: 04 maja 2009, 23:33
autor: KriSSo
Nie s±dzê, ¿eby w ASO mogli to zrobiæ. Ale chip-tuner jak najbardziej. Pyta³em Mastersa i paru innych i stwierdzili, ¿e "nie ma problemu, mo¿emy zdj±æ, ale wtedy los silnika w Twoich rêkach". A skatowaæ turbo bardzo ³atwo lataj±c d³u¿szy czas na Vmax, st±d ten limiter.

: 05 maja 2009, 15:21
autor: dex
Panowie nie przesadzajmy nikt chyba nie zamierza jechac z taka predkoscia 220 d³uzszy czas 205 to chyba wystarczy tyle mi poszed³ TSI 140KM cienko to widze zeby go pa³owac na max obrotach ,ze wyciaga tyle to normalne ale jazda non stop to inna bajka pewnie. :arrow:

: 05 maja 2009, 21:43
autor: AdamekS
dex pisze:Panowie nie przesadzajmy nikt chyba nie zamierza jechac z taka predkoscia 220 d³uzszy czas 205 to chyba wystarczy tyle mi poszed³ TSI 140KM
Mój TSI 122KM poszed³ ~207km/h, ale z górki by³o :wink:
Co do jazdy z du¿ymi prêdko¶ciami to zauwa¿y³em, ¿e do 160km/h mo¿na spokojnie jechaæ- autem nie buja i jedzie siê ca³kiem przyjemnie.
Na obrotomierzu nie ma chyba wtedy wiêcej ni¿ 3800rpm. No i spalanie nie powinno byæ jakie¶ kosmiczne.
A najlepsza prêdko¶æ podró¿na to oko³o 120km/h- cicho i oszczêdnie, a wcale nie tak wolno :wink:

: 05 maja 2009, 22:52
autor: Jedi
dex pisze:Panowie nie przesadzajmy nikt chyba nie zamierza jechac z taka predkoscia 220 d³uzszy czas 205 to chyba wystarczy tyle mi poszed³ TSI 140KM cienko to widze zeby go pa³owac na max obrotach ,ze wyciaga tyle to normalne ale jazda non stop to inna bajka pewnie. :arrow:
ale przy 220 nie ma znowu max obrotów, tylko jak pisa³em ok 5400, wiêc nie przesadzajmy, zreszt± po to jest m.in to ograniczenie, ¿eby nie przedobrzyæ. Druga sprawa to tak jak pisze dex, ¿eby utrzymaæ ca³y czas 220 to nie na t± moc, ale 210 ju¿ mo¿na.

Mnie akurat brakuje prêdko¶ci max, no i przyspieszenia powy¿ej 180-200.

: 06 maja 2009, 0:08
autor: AdamekS
Jedi pisze: ale przy 220 nie ma znowu max obrotów, tylko jak pisa³em ok 5400, wiêc nie przesadzajmy. Mnie akurat brakuje prêdko¶ci max, no i przyspieszenia powy¿ej 180-200.
Ale moc max masz przy oko³o 5000rpm, z tego co wiem lepiej nie je¼dziæ d³ugo z obrotami powy¿ej mocy max. Silnik wtedy ma ju¿ du¿e opory wewnêtrzne czy co¶ takiego, w ka¿dym razie nie jest to dla niego do koñca zdrowe.
A jak latasz na trasach z prêdko¶ciami bliskimi max to chylê czo³a projektantom silnika. Ja bym siê ba³, ¿e mi siê turbo przytopi albo co¶ innego, ale je¶li nic siê nie dzieje to pe³en respect.

: 06 maja 2009, 10:35
autor: Jedi
AdamekS pisze:
Jedi pisze: ale przy 220 nie ma znowu max obrotów, tylko jak pisa³em ok 5400, wiêc nie przesadzajmy. Mnie akurat brakuje prêdko¶ci max, no i przyspieszenia powy¿ej 180-200.
Ale moc max masz przy oko³o 5000rpm, z tego co wiem lepiej nie je¼dziæ d³ugo z obrotami powy¿ej mocy max. Silnik wtedy ma ju¿ du¿e opory wewnêtrzne czy co¶ takiego, w ka¿dym razie nie jest to dla niego do koñca zdrowe.
A jak latasz na trasach z prêdko¶ciami bliskimi max to chylê czo³a projektantom silnika. Ja bym siê ba³, ¿e mi siê turbo przytopi albo co¶ innego, ale je¶li nic siê nie dzieje to pe³en respect.
max moc jest przy 5600. Ja wychodze z takiego za³o¿enia, ¿e silnik ma byæ tak zaprojektowany, dostrojony i ograniczony, ¿e powinien mieæ spor± rezerwe i przy seryjnej moc nie powinno siê nic staæ, dlatego te¿ wstrzymujê siê z chipem, bo wtedy mia³bym ju¿ jakie¶ obawy, szczególnie przy je¼dzie z wiêkszymi prêdko¶ciami.
Ale te¿ nie katuje znowu jako¶ strasznie swojego Golfa, bez przesady :wink:

: 06 maja 2009, 21:58
autor: KriSSo
Jedi pisze:Ja wychodze z takiego za³o¿enia, ¿e silnik ma byæ tak zaprojektowany, dostrojony i ograniczony, ¿e powinien mieæ spor± rezerwe i przy seryjnej moc nie powinno siê nic staæ,
Moim zdaniem to jest w³a¶ciwy tok rozumowania :). Po to VW wprowadzi³ w moim motorze ogranicznik obrotów na V biegu, by mo¿na by³o te 200 jechaæ i nic siê nie ma prawa dziaæ, nawet gdybym jecha³ tak przez 5 godzin. Po to jest ten limiter. Gdyby i to mia³oby byæ gro¼ne, to ustawili by jeszcze ni¿ej. Przecie¿ konstruktor musi wychodziæ z za³o¿enia, ¿e za kierownic± trafi siê narwaniec, który bêdzie jecha³ max i nie mo¿e mu siê to wykaszaniæ po pierwszej lepszej trasie.