Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By npb -  04 maja 2009, 13:44
 -------
#16625
Czy kto¶ z was ju¿ mo¿e to przerabia³, kupi³em taki ¶rodek i tak sie zastanawiam czy by go nie u¿yæ
http://wynns.pl/top/do%20benzyny/230%20 ... 0POWER.php

dedykowany jest do silnikow z bezposrednim wtryskiem paliwa, usuwa zgromadzony w kana³ach i na zaworach nagar. Mo¿liwe objawy to spadek mocy, ja chce go g³ównie u¿yc ze wzgledu na d³awienie sie mojego silnika.
Opinie mile widziane, no i zasadnicze pytanie czy nie rozwale tym silnika :D

linki zwi±zane:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... 37964&PN=1
Awatar użytkownika
By liroyek -  06 maja 2009, 9:21
 -------
#16661
ja bym tego u siebie nie zastosowal :)

jedyne co uzywam do srodek stp (czarny) na bak :)

ale to tylko dlatego ze jezdze na LPG i bak bryny mam na pol roku :) ten STP to cos jak nafta wiaze wode i tez ma wlasciwosci czyszczace :) leje to w 3 autach i jak narazie bez problemu, ewntualnie zalej vpoera on ma jakies wlasciwosci czyszczace :)

acha z dodatkow to ja jeszcze ma flash lube (lubryfikator)
Awatar użytkownika
By Bruce -  11 maja 2009, 17:39
 mazowieckie
#16769
Lepiej moze pojechac do ASO.
Mniejsze koszty przy ewentualnej nieskutecznosci preparatu i problemach jakie moze wyrzadzic .... $$$$$$.
Awatar użytkownika
By PotaS -  01 sty 2010, 19:56
 warmińsko-mazurskie
#20080
Stosuje:
MOTUL ENGINE CLEAN - przy każdej wymianie oleju
MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN - co jakiś czas (generalnie raz na miesiąc)
Tankuje tylko 98 premium.
Mam nadzieję że zapobiega to zasyfieniu silnika.
By rgti -  26 sty 2010, 0:19
 -------
#20920
same uzywanie srodkow do czyszczenia/konserwacji silnika nie wystarcza!!!( nie mylic z reklama calgonu do pralek)

tak naprawde wazne jest:
1) czesta wymiana oleju, filtra oleju
2) stosowanie ''pewnego'' paliwa
3) drozsze rozwiazanie, ale napewno zda egzamin to CATCH CAN


w 2 autach z ktorymi mialem stycznosc osobiscie, syf pojawil sie od okolo 70 tys km.


jesli chodzi o nagar to pomocne bedzie zastapienie ori odmy catch can'em

Obrazek
Obrazek

minusem uzytkowania jest:
-dogladanie zbiornika... praktycznie co 2-3 tygodnie
-w zime potrafi skraplac sie tam wiecej wody..co moze powodowac zamarzanie

http://www.youtube.com/watch?v=NsFqazokJdk
http://www.youtube.com/watch?v=d5OJKkJxdck



LINKI DO ROZNYCH WERSJI 2.0TFSI
http://www.bshspeedshop.com/store/home.php?cat=1120

http://store.42draftdesigns.com/Mk5-FSI ... p_297.html

http://www.namotorsports.net/listing.cf ... subcat=221

http://www.eurojetracing.com/ProductDet ... e=MK5Catch
obecnie czekam na zamowiony bsh vta catch can to moze za jakis czas bedzie apdejt
By Hulaj -  26 sty 2010, 9:37
 mazowieckie
#20926
krz_p pisze:na którymś z for, chyba na racingforum.pl, gdzie ten temat też był poruszany Patryk z CS napisał, że CATCH CAN nic nie daje
także ciekaw jestem jak to będzie u ciebie
Chyba o ten wątek Ci chodziło http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ka+pandory ?

Poruszana jest tu kwestia tego problemu także w silnikach dizla :!:

Ostatnio Patryk pisał mi, że Catch Can opóźni, spowolni ten efekt. Mówił żeby nie panikować , zalecił czyszczenie po 150tyś km. I tak zrobię, mam plan wyczyścić na myjce ultradźwiękowej bo mam dostęp, a na czysty założę Catch-can i będzie już czysto do końca mojego użytkowania golfa.

Kolega Rgti przesłał mi kiedyś takiego oto linka http://golfmkv.com/forums/showthread.php?t=103885 ze zdjęciami zasyfionego silnika i sposobu jego wyczyszczenia metodą "chałupniczą" :wink:

Niestety dodatki do paliw nic tu nie pomogą bo smaży się olej a nie benzyna. Używa się jedynie środka który rozmiękczy ten syf żeby łatwiej było go oczyścić. W dwóch ASO postawili oczy, nie mają pojęcia że tak się dzieje, co mnie nie dziwi. Ciekawe ilu naciągnęli na wymianę turbo, kolektora czy głowicy ? :?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  18 sty 2015, 19:40
 lubelskie
#161418
A gdyby tak zastosować maszynkę taką jak do lubryfikatora LPG z osobnym komputerem i dotryskiem środka czyszczącego na zawory z benzyną (lub tylko środka) - 4 wtryski dodatkowe w kolektorze...
Dawkę można obliczyć, by była bez znaczenia dla silnika (i włączać czyszczenie samemu lub przy danych warunkach jazdy).

Czy to ma sens ?
Awatar użytkownika
By vwadam -  06 maja 2017, 15:21
 kujawsko-pomorskie
#251516
Pytanie odnośnie płukanki MOTUL Engine Clean, ile powinienem tego specyfiku zalać przy wymianie w TFSI BHZ? Dolać oleju na max miarki o wlać całe 300ml? Czy może zostawić połowę miarki żeby nie przekroczyć maksymalnego poziomu po dolaniu płukanki? Instrukcja podaje, że na litr oleju powinno się wlać 60ml płukanki. Dzięki