Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By ub1k -  24 kwie 2016, 15:49
 mazowieckie
#225788
Witam Wszystkich.

Otóż mam na uwadze Multivana T5 z silnikiem TSI 2.0 (1984 cm3) 150 KM o oznaczeniu kodowym CJKB. Rocznik 2012.
Kłopot z tym, że nie znalazłem żadnej specyfikacji odnośnie takiej wersji silnikowej w Multivanie.
Mam też kłopoty z rozróżnieniem czy to silnik na łańcuszku czy na pasku zębatym.
Naczytałem się o silnikach TSI, FSI, TFSI i opinie są dość zniechęcające.
Ujeżdżałem benzyny w starych mercach, w volviakach ale to były konstrukcje sprzed rewolucji księgowo-inżynierskiej i niezawodne, może moje oczekiwania co do nowoczesnych silników benzynowych są zbyt wygórowane... no cóż, nie mam w tej materii jeszcze solidnej wiedzy.
Czy mógłbym liczyć na Waszą opinię w tej kwestii? Czy tego silnika dotyka cała otoczka wariatora, kłopotów z pompą paliwa, nagaru etc? Silnik ma nieduży przebieg, ok 50 tys km - prawdziwy od razu dopowiem co jest głównym powodem mojego zainteresowania tym egzemplarzem.
Jedyną alternatywą są tutaj silniki R5 174 KM. Miałem protoplastę tego silnika w Volvo V70 i był to silnik nie do zajechania, jednak na zwykłej pompie i pasku.

Pozdrawiam i liczę na Wasze wsparcie po cichu