Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By wuwok -  23 paź 2020, 20:55
 małopolskie
#283867
Mam 1.6 BGU i to samo miałem. U mnie wymiana kabli+ cewki sprawiła że samochód powrócił do życia . Olej zaczął brać w ilości litr 10tyś i na tą przypadłość poszła płukanka. Masakra co wypłukała. Wymiana co około 10tyś a olej był Motul. Samochód ma przebieg 215 tyś.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  24 paź 2020, 14:57
 śląskie
#283871
W VCDS miałeś "wypadanie zapłonu"? ile przejechałeś od wymiany kabli/świec?, w poprzednim golfie czyszczenie świecy zawsze usuwało problem do następnego razu, czasami przejeżdżałem kilkaset km i było ok., szczególnie wtedy jak się trochę przegoniło silnik. Tym drugim mało się teraz jeździ ale kontrolnie wykręciłem świecę z 4-go cylindra i nie jest "wypalona/przepalona" z nalotem szaro brązowym a ciemnym/czarnym jak sadza :( .

Zastanawia mnie dlaczego ta przypadłość dotyczy zawsze 4-go cylindra?, płukanka tradycyjna 10-15 minut na wolnych obrotach, czy ta zalecana przez Artura w temacie olejowym?
wuwok pisze:
23 paź 2020, 20:55
Olej zaczął brać w ilości litr 10tyś i na tą przypadłość poszła płukanka.
1 litr na 10tys.km to chyba jest norma ;)