Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  01 cze 2016, 15:09
 śląskie
#229839
1.6 benzyna BGU, 2007r, 200 tys. Usterka pojawiła sie podczas jazdy - nierówna praca silnika, VCDS - "wypadanie zapłonu". Okazało się, że 4 cylinder nie pali, - świeca zarzucona olejem. Przygotowałem się do wymiany cewki, ale wcześniej świec ponieważ nie miałem pewności ile poprzednik na nich przejechał.
Wymieniłem 4 świece i jak ręką odjął, zrezygonowałem zatem z wymiany cewki ale problem się powtórzył na tym samym cylindrze, świeca zarzucona olejem. Znajomy mechanik sygnalizuje, że może być walnięty pierścien zgarnający .

Jak ustalić przyczynę - czy pomiar kompresji wykaże różnicę na tym cylindrze skoro to "tylko" zgarniający pierścień rzekomo?.
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:27 przez VCX_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 cze 2016, 15:43
 pomorskie
#229842
Rozumiem że mechanik tak twierdzi bo sprawdził WN, świecę i cewkę i jest iskra tak? sprawdzałeś ciśnienie z próbą olejową?

Dodano po 2 minutach 35 sekundach:
Poza tym coś mi tu nie pasuje, pomimo spalania oleju świeca powinna pracować i nie powinno być wypadania zaplonów. Moja Lada kiedyś paliła oleju tyle co paliwa, kopcila na niebiesko jak lokomotywa ale iskry nie gubiła
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 9:04
 śląskie
#229904
Mettenoos pisze:Rozumiem że mechanik tak twierdzi bo sprawdził WN, świecę i cewkę i jest iskra tak? sprawdzałeś ciśnienie z próbą olejową?
Tak, iskra jest.
Mettenoos pisze:sprawdzałeś ciśnienie z próbą olejową?
Dzisiaj to robimy, nie mam ciśnieniomierza, mechanik przyjedzie do mnie muszę tylko ściągnąć kolektor.
Nie wiem, czy zamierzał sprawdzać z próbą olejową, ale dzięki za podpowiedź.
Mettenoos pisze:Poza tym coś mi tu nie pasuje, pomimo spalania oleju świeca powinna pracować i nie powinno być wypadania zaplonów
Mnie także nie pasuje ale 2-ch mechaników ( niezależnie ) jakby się umówiło, że zarzuca świece. Ja stałem na stanowisku, że powinna być iskra a w przypadku brania oleju kopcenie z rury wydechowej - u mnie tego nie ma. Sugerowałem, że zanika WN na tej świecy i wtedy jest zarzucanie olejem, oni z kolei po wyglądzie świecy uważają, że tak zabrudzona to efekt długotrwałego spalania nadmiaru oleju do czasu, kiedy zarzuci go na maxa i wtedy "iskra nie daje rady".


1 Fault Found:
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1920 /min
Mass Air / Rev.: 218.0 mg/str
Temperature: 66.0°C
Lambda: 0.0 %
RPM: 608 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 72.0°C
Lambda: 0.0 %
maverick pisze:Ze nie wspomne o dwusówach,gdzie z rury i swiecy az kapal olej,a mimo to iskra byla.
Też miałem syrenkę :) .
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 20:18 przez VCX_7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 cze 2016, 10:02
 pomorskie
#229906
Z jakiegoś powodu zanika iskra i na pewno nie jest to zarzucanie olejem. Jesli przewody WN i świece są ok to pozostaje cewka albo brak styku na WN

Gdyby mial uszkodzone pierscienie to kopciłby widocznie na niebiesko ale i tak powinien jechać tym bardziej ze po tygodniu od wymiany swiecy to sie powtorzyło

Wg ich teorii powinni wyjąć udzkodzoną swiecę sprawdzic czy nie ma iskry, zaraz potem wlozyc nową i na wierzchu sprawdzic czy ma iskrę
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 12:08
 śląskie
#229913
Mettenoos pisze:Gdyby mial uszkodzone pierscienie to kopciłby widocznie na niebiesko ale i tak powinien jechać tym bardziej ze po tygodniu od wymiany swiecy to sie powtorzyło
Przekazałem te sugęstię, odpowiedź - jak tylko na jednym cylindrze i tylko zgarniający pierscień to nie będzie kopcił :blush:
Argument za zarzucaniem olejem ( fotka). Tak wyglada świeca po przejechaniu ok. 300km i "wyłączeniu" 4-go cylindra.
Nie wiem?, - gdyby wina leżała po stronie zapołonu, wtedy świeca byłaby jedynie mokra od paliwa. Tutaj wyraźnie widać nagar
i niepokojące jest to, że na nowej świecy i po tak krótkim przebiegu.

http://www.fotem.pl/show/full/1d8d6c024 ... 4f2406a240

ps. Nie wiem dlaczego ale nie pojawiają mi się powiadomienia o odpowiedziach w temacie pomimo, że mam właściwie zaznaczone , aby info szło na maila :( , w spamie i niechcianych też nie ma.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  02 cze 2016, 12:58
 śląskie
#229916
Świeca ewidentnie zaolejona. Tutaj nie ma raczej innej możliwości jak tylko przepuszczające pierścienie a w tym zgarniający lub gorzej uszkodzony tłok. Nie chcę Ciebie martwić, ale silnik do rozbiórki. Sprawdzał ten mechanik ciśnienie na cylindrach?
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 13:31
 śląskie
#229923
pitt52 pisze:Tutaj nie ma raczej innej możliwości jak tylko przepuszczające pierścienie a w tym zgarniający lub gorzej uszkodzony tłok. Sprawdzał ten mechanik ciśnienie na cylindrach?
Tłok - co masz na myśli, pęknięty?
Dzisiaj mieliśmy sprawdzać już zacząłem odkręcać kolektor i przełożył to na jutro :( .
Za dużo sobie jednak nie obiecuje, bo jak zgarniający nie trzyma to szczelność będzie jeszcze wyższa :blush: .
Jedna rzecz nie daje mi spokoju, on wcale nie dymi :( , a skoro świeca ewidentnie zaolejona to jak się olej przepala, wtedy gdy cylinder normalnie pracuje?.
A-R-T-U-R pisze:pracujemy nad tym aby przywrócić ta opcje
Dzięki bardzo za info, bo ja już przekopałem kompa (spam, filtry w thunderbirdzie, itd.).
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 cze 2016, 14:58
 pomorskie
#229929
VCX_7 pisze:
Za dużo sobie jednak nie obiecuje, bo jak zgarniający nie trzyma to szczelność będzie jeszcze wyższa .
tu masz rację, sprawdzenie kompresji nic nie da bo kompresja może być w normie

pitt52 pisze:Świeca ewidentnie zaolejona. Tutaj nie ma raczej innej możliwości jak tylko przepuszczające pierścienie a w tym zgarniający lub gorzej uszkodzony tłok.
mogą być jeszcze uszczelniacze zaworow wówczas również sporo oleju może dostawać się do komory spalania, jednak ciągle nie pasuje mi tu to zanikanie iskry

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
VCX_7 pisze: gdyby wina leżała po stronie zapołonu, wtedy świeca byłaby jedynie mokra od paliwa. Tutaj wyraźnie widać nagar
widać że jest mokra
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 16:01
 śląskie
#229943
Mettenoos pisze:
VCX_7 pisze:
mogą być jeszcze uszczelniacze zaworow wówczas również sporo oleju może dostawać się do komory spalania, jednak ciągle nie pasuje mi tu to zanikanie iskry
Tylko, czy wtedy ranne zapalanie nie byłoby przy "akompaniamencie" dymu?, - olej spływający na tłok od momentu zgaszenia silnika do rozruchu.

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
VCX_7 pisze:
gdyby wina leżała po stronie zapołonu, wtedy świeca byłaby jedynie mokra od paliwa. Tutaj wyraźnie widać nagar


widać że jest mokra
Nie wiem co miał na mysli Pitt52 pisząc o tłoku, tzn. boję się nawet przypuszczać :( .
jednak ciągle nie pasuje mi tu to zanikanie iskry
Ja też tego nie mogę skumać jak VCDS jest w stanie podać "wypadanie zapłonu" w sytuacji jak iska jest podawana na świecę,
- to przecież komputer mierzy. Mechanik wyjaśnił mi dzisiaj, że ta zabrudozna nagarem świeca zwiera iskre do masy?, no ale tam nie ma przecież zwarcia pomiędzy elektrodami - cieżko mi to zrozumieć :( .
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:18 przez VCX_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 16:11
 śląskie
#229950
Mettenoos pisze:ściągali pokrywę zaworów?
Nie, - mieliśmy dzisiaj zacząć od spr. ciśnienia w cylindrach ale przełożyło się na jutro.

Teraz powiem coś bardzo niepopularnego/śmiesznego? - przynajmniej dla mnie. Spotkałem się dzisiaj z opinią, że olej na świecy
może się też pojawiać jak jest wyciek górą z pokrywy klawiatury i wtedy po gwincie świecy spływa na elektrody ale to chyba jakaś teoria jest albo ja już jestem, aż tak cienki "mechanik".
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 17:57
 śląskie
#229966
Mettenoos pisze:gdy nieszczelne uszczelniacze zaworów
Nie zromumiałeś tej sugestii ;-) , - chodzi o to, że po zewnętrznej stronie obudowy klawiatury przez uszczelkę dalej po zewn. stronie głowicy potem przez połączenie gwintowe świeca-głowica do gniazda świecy- hehehe .