Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By maverick -  02 cze 2016, 18:51
 lubelskie
#229976
Moze lepiej niech sie jakis elektryk wypowie.
Co z tego,ze swieca jest zaolejona? Zeby nie bylo iskry,to chyba musialaby byc "zaspawana"
A na zdjeciu widac,ze przerwy miedzy elektrodami sá eleganckie,wiec iskra powinna byc.Tym bardziej,ze trzy elektrody.
Na moje oko,to iskra tam zanika z innego powodu,dlatego komp to zarejestrowaj jako "misfire"
A jak tej iskry nie ma,to wtedy to niespalone swinstwo já zalepi.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  02 cze 2016, 19:59
 śląskie
#229984
maverick pisze: A jak tej iskry nie ma,to wtedy to niespalone swinstwo já zalepi.
Zanika iskra, wykręcam świecę i może byc mokra od benzyny, ta jednak nie wygląda na to.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:19 przez VCX_7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  02 cze 2016, 20:31
 śląskie
#229988
Ja kiedyś w poprzednim aucie miałem podejrzenia co do uszczelki pod głowicą... każdy mechanik mówił że jest wszystko ok ale mnie to nie dawało spokoju.
zrobiłem sobie z telefonu endoskop i przez otwór na świece ujrzałem że jednak jest minimalny wyciek płynu do cylindra.
teraz endoskop jest tani i nawet na usb.
tego oleju na świecy i tak jest za dużo po ok 300km.
może spływa faktycznie po zaworze... endoskopem by było widać.
Aby tak wyglądały elektrody świecy jak by spływał olej po obudowie świecy i gwincie to po pierwsze gwint były cały koloru jak paluszki a świeca musiała by pływać w nim od góry.
Podmień cewkę WV i kable. nawet ze szrotu załóż i sprawdź. To znikome koszta.
Jest tu coś dziwnego, hydro zagadka...
oleju jest sporo za dużo w cylindrze ale... no własnie... nie kopci na niebiesko..,, jeśli chlapnie na elektrody to mimo to że olej nie przewodzi prądu to iskry nie będzie bo przejdzie tylko po oleju.
http://allegro.pl/ad7-endoskop-usb-kame ... 17644.html
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  03 cze 2016, 20:34
 śląskie
#230081
Przed chwilą skonczyliśmy.
Dexter23pl pisze: zrobiłem sobie z telefonu endoskop i przez otwór na świece ujrzałem że jednak jest minimalny wyciek płynu do cylindra.
teraz endoskop jest tani i nawet na usb.
Super podpowiedź, załatwiliśmy endoskop na teraz, w przyszłym tygodniu kupuję dla siebie :) .
Dexter23pl pisze:oleju jest sporo za dużo w cylindrze ale... no własnie... nie kopci na niebiesko..,, jeśli chlapnie na elektrody to mimo to że olej nie przewodzi prądu to iskry nie będzie bo przejdzie tylko po oleju.
:)
Po wykręceniu świec okazało się, ze na 4 garku ponownie jest świeca zarzucona nagarem . Już nawet bez endoskopu można było zauważyż, że dekiel 4 cylindra jest błyszczący, czysty itd. - olej. Pozostałe 3 były ładnie wypalone szare, matowe.
Kompresja 1-14, 2-14, 3-13,5, 4-12 - niby nie duża róznica ale jest.
Endoskop potwierdził, że w 4 cylindrze jest olej.

Nie ma co chyba na razie podmieniać cewki i kabli tylko myślec o rozbieraniu silnika, co będzie w środku okaże się.
Pierścienie do wymiany na bank, co jeszcze zobaczymy?.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:23 przez VCX_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  25 cze 2016, 15:57
 śląskie
#232389
VCX_7 pisze:Przed chwilą skonczyliśmy.
Dexter23pl pisze: zrobiłem sobie z telefonu endoskop i przez otwór na świece ujrzałem że jednak jest minimalny wyciek płynu do cylindra.
teraz endoskop jest tani i nawet na usb.
Super podpowiedź, załatwiliśmy endoskop na teraz, w przyszłym tygodniu kupuję dla siebie :) .
Dexter23pl pisze:oleju jest sporo za dużo w cylindrze ale... no własnie... nie kopci na niebiesko..,, jeśli chlapnie na elektrody to mimo to że olej nie przewodzi prądu to iskry nie będzie bo przejdzie tylko po oleju.
:)
Po wykręceniu świec okazało się, ze na 4 garku ponownie jest świeca zarzucona nagarem . Już nawet bez endoskopu można było zauważyż, że dekiel 4 cylindra jest błyszczący, czysty itd. - olej. Pozostałe 3 były ładnie wypalone szare, matowe.
Kompresja 1-14, 2-14, 3-13,5, 4-12 - niby nie duża róznica ale jest.
Endoskop potwierdził, że w 4 cylindrze jest olej.

Nie ma co chyba na razie podmieniać cewki i kabli tylko myślec o rozbieraniu silnika, co będzie w środku okaże się.
Pierścienie do wymiany na bank, co jeszcze zobaczymy?.
Coś się zmieniło?
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  20 lip 2020, 22:16
 śląskie
#282698
Jak masz pecha to w drewnianym kościele...hehehe
Po wymianie pierścieni + remont głowicy+ zawory itd. problem usunięty. Córka ma drugiego takiego golfa też 1.6 benzyna BGU / ten granatowy jakby czytał Dexter :) / i dzisiaj powtórka z rozrywki:
1 Fault Found:
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2368 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Temperature: 85.5°C
Lambda: 1.6 %
RPM: 2304 /min
Mass Air / Rev.: 256.2 mg/str
Temperature: 85.5°C
Lambda: 4.7 %
Świeca na 4 cylindrze zawalona nagarem, co prawda jednobiegunowa ( założyłem dzisiaj trójbiegunową na próbę ), na
1-szym cylindrze czyściutka. Nie robię sobie większych nadziei ale może będzie co innego. Wychodzi na to, że te silniki dochodzą do 170-180 tys. i niestety pierścienie puszczają, dlaczego zawsze 4 cylinder?