Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By bionikl -  06 maja 2017, 23:43
 śląskie
#251544
Witajcie. Niedawno zauważyłem że, w kabinie (na zewnątrz też) mojego auta na postoju słychać szum, a powinna być cisza zupełna . Pierwsze skojarzenie to pasek lub napinacz, ale po zrzuceniu paska nic się nie zmieniło. Niedawno wymieniałem sprzęgło a przy okazji olej w skrzyni , jednak po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia ani ciut ciut , więc to nie docisk ani łożyska . Szum ów włącza się po zatrzymaniu auta , jeżeli auto się choćby toczy to nic nie słychać a jak stanie to włącza się jakby miniaturowa turbina. Wyłączanie wentylacji też nić nie zmienia . Wyczyściłem zawór od faz , przepustnice, EGR, kolektor i klapy , wymieniłem odmę- skutków brak. Mnie ten dźwięk przypomina szum napinacza, kolega mechanik wskazuje na podciśnienie, powietrze coś w tym stylu , w ECU błędów brak. Pomysły mi się skończyły . Niby to nic takiego wielkiego ale po prostu widmo jakiejś poważniej awarii w fsi mnie troszkę martwi, więc tak grzebie- jakieś pomysły ,sugestie, doświadczenia kamaraden?.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  07 maja 2017, 6:48
 śląskie
#251547
Nie mam fsi, ale problem podobny. U mnie wygląda to tak, że szum jest cykliczny coś jakby krzywe koło rowerowe ocierało o coś. Szukałem przyczyny i pytałem mechanika skąd ten szum. Niestety nie znalazłem odpowiedzi. Czekam aż się rozpadnie.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  27 cze 2017, 20:07
 śląskie
#253808
pitt52 pisze:Nie mam fsi, ale problem podobny. U mnie wygląda to tak, że szum jest cykliczny coś jakby krzywe koło rowerowe ocierało o coś. Szukałem przyczyny i pytałem mechanika skąd ten szum. Niestety nie znalazłem odpowiedzi. Czekam aż się rozpadnie.
Chciałem zaktualizować zagadnienie. Nadal nie wiem co mi tam szura! :ireful: Wymieniłem sprzęgło jednokierunkowe i rolkę napinacza paska. Na zdjętym pasku sprawdzałem sprężarkę klimy i muszę powiedzieć, że dość ciężko się kręci, ale bez żadnych blokad czy ocierania. Łożyska w alternatorze ok. Nie wiem co jest gran Zaczyna mnie to :evil: Rozrząd wymieniony w październiku ubiegłego roku razem z pompą oczywiście i rolką napinającą. Tak więc to wykluczam. Tak na marginesie rolka napinająca rozrządu jest samonapinająca czy trzeba tam coś regulować? Ma ktoś jakieś pomysły? Dodam tylko, że to szuranie jest sporadyczne i nie występuje cały czas. Dzisiaj zauważyłem, albo mi się wydaje, że ustępuje po włączeniu klimy.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  28 cze 2017, 8:27
 śląskie
#253824
A-R-T-U-R pisze:Kola proste czy skrecone?
Koła prosto a ich położenie nie ma żadnego znaczenia na to szuranie. Nie pomaga także wciśnięcie pedału sprzęgła. Kieruję się jednak w stronę sprężarki klimatyzacji. Czy jej zacieranie może przynosić takie efekty? Klima dość ciężko mi się uruchamia, tak po przejechaniu około 10 km, ale potem już działa ok. Ale z drugiej strony jak nie jest włączona to przecież się nie kręci bo sprzęgło ma wyłączone. Proszę o dalsze sugestie. :yes2:
Awatar użytkownika
By bionikl -  25 sie 2017, 23:36
 śląskie
#256179
No więc tak. Silnik jak to silnik bierze trochę oleju ( żadne tam cuda 100 ml na 1-2K ) więc stwierdziłem swego czasu że ten olej to jest chyba do kitu, Castrol Edge znaczy się i postanowiłem wymienić w zeszłym roku na lepszy Motul 8100. No i tak to szło , po jakimś czasie zauważyłem szum i podjąłem działania o których pisałem w otwarciu tematu. Niedawno temat tej wymiany na "lepszy" zaczął mnie trochę nurtować i budzić pewne podejrzenia ale pomyślałem że , dociągnę do wymiany na jesień. Stwierdziłem że, szum ów wydobywa się ze spodu bloku silnika po stronie rozrządu ??? Niefajnie. W zeszłym tygodniu miałem okazję widzieć w podkręconym audi A3 skutki jakie wywołał zajechany przez turbosprężarkę olej. Grube tysiące przez głupi olej... Więc stwierdziłem że, wymienię ciut wcześniej, wlałem dzisiaj płukankę Millersa , pochodziło , dokładnie zlałem i nalałem Castrola Edge 5W30 -czyli taki jaki ma być i jaki bywał wcześniej . Jak na razie słyszę CISZĘ. :thank_you:
W sumie to ciekawe nieprawdaż? żeby wymiana oleju na inny o tej samej specyfikacji mogła spowodować coś takiego.. Zacząłem temat więc piszę i zakończenie, może się komuś przyda.
Edycja po kolejnym miesiącu użytkowania.
Szum w silniku zdecydowanie ustał , oprócz tego zdecydowanie mniej (w ogóle?) przestały stukać zawory tuż po zapaleniu . Temperatury poranne w granicach 6-10 stopni. Kiedyś czytałem Tu lub na Forum Golf posty o stukaniu zaworów, radzono wymianę uszczelek w zaworze zwrotnym filtra oleju. Wymieniłem oringi a potem cały zawór poprawy nie było. Wygląda na to że, po wypłukaniu silnika poprawa jest.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2017, 10:13 przez bionikl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  27 sie 2017, 7:13
 śląskie
#256219
A-R-T-U-R pisze:
pitt52 pisze:Klima dość ciężko mi się uruchamia, tak po przejechaniu około 10 km, ale potem już działa ok.
wg mnie klima ma ruszyć max 2-3 sek po uruchomieniu silnika a nie po 10 km.
To zagadnienie opanowałem. Tak jak to ktoś na forum sugerował, poszedł zawór w sprężarce i czujnik ciśnienia. Teraz klima załącza się od razu ale 560 nie moje. Pzdr
Awatar użytkownika
By bionikl -  29 sie 2017, 23:02
 śląskie
#256360
pitt52 pisze:To tylko takie złudzenie, przesłyszenie. Nic samo się nie naprawia. Pzdr
To nie jest żadne złudzenie ani przesłyszenie, nic się też samo nie naprawiło . Może Panowie nie dokładnie przeczytali oba moje posty. Głośny i wyraźny szum w silniku znikną po powrotnym zalaniu silnika takim olejem jaki tam ma być , czyli Edge 5w30. Jeżdżę już któryś dzień (1000 kilometrów) i jest cisza.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 sie 2017, 8:32
 pomorskie
#256364
bionikl pisze: takim olejem jaki tam ma być , czyli Edge 5w30.
problem w tym, że to niekoniecznie właściwy olej, gdy producent wprowadzał na rynek auta z twoim silnikiem, to zalecenia były inne
Awatar użytkownika
By SzwaQ -  18 lis 2017, 12:59
 wielkopolskie
#259053
Witam wszystkich,

mam pytanie dotyczące dziwnych szumów dochodzących z silnika. Wczoraj po trasie, na postoju już pod domem doszły mnie dziwne szumy słyszalne w kabinie jak i na zewnątrz. Otworzyłem maskę i poprawiłem obudowę od silnika bo była lekko przesunięta i klepała o wlew od oleju. Dzisiaj rano sprawdziłem i nic się nie poprawiło. Na zimny szumi, na ciepłym szumi. Jak się wsłuchałem to systematycznie słychać w tym szumie tak jakby klepnięcie. W równych odstępach czasu.
Dodam, że dwumas był wymieniany jakiś czas temu więc to raczej odpada. Jak naciskam sprzędło dźwięk na chwilę ustaje ale powraca. Zamieszczam, link do krótkiego nagrania. Proszę o opinię.

W pierwszym między sekunda 9-11 słychać ten klik.
W drugim lepiej słychać szum. Klikanie to akurat migacz.