Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By SzymonK -  07 lip 2017, 21:14
 mazowieckie
#254275
Witam, jest to mój pierwszy post i dotyczy usterki w golfie gti z silnikiem BWA.
Objaw jest następujący, po uruchomieniu wszystko normalnie pracuje, natomiast jak już silnik mocniej się rozgrzeje pojawia się piszczenie, różnie w całym zakresie obrotów przy dodawaniu gazu, podczas jazdy, nagłe odjęcie gazu podczas jazdy niweluje piszczenie.
Piszczenie także pojawia się na postoju, nagrałem filmiki z dźwiękiem.
https://youtu.be/ec579Bw8gzI
https://youtu.be/58aaF2x85Io
Jeszcze dodam że zanikanie piszczenia jest słyszalne w momencie jak gaśnie silnik, wydaje mi się że to jakieś podciśnienie może być.. ale czemu występuje tylko po mocnym rozgrzaniu :/

Bardzo proszę, może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby podpowiedzieć gdzie może być problem.
Kody odczytane:
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
008801 - Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania (N249)
P2261 - 008 - usterka mechaniczna
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 73
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 181211 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 10:13:37

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1928 /min
Obciążenie: 11.0 %
Prędkość: 39.0 km/h
Temperatura: 76.0*C
Temperatura: 34.0*C
Ciśnienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napięcie: 13.716 V

012599 - Klapa kolektora ssącego
P3137 - 001 - niewykonane Nastawy podstawowe - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 73
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 181211 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 10:13:37

001602 - napięcie odniesienia czujnika A
P0642 - 002 - niskie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 181533 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 174 /min
Obciążenie: 100.0 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 57.0*C
Temperatura: 55.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 10.541 V

049409 - Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów
U0101 - 008 - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 181533 km
Wskaźnik czasu: 0

000406 - Czujnik temperatury oleju (G8)
P0196 - 004 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 181533 km
Wskaźnik czasu: 0

Samochód normalnie przyspiesza, nie dławi się, check na stałe nie świeci..
By SzymonK -  08 lip 2017, 10:18
 mazowieckie
#254307
Dźwięk powoli zanika w momencie wyłączenia silnika, chwile po tym jak silnik sie nie kręci to słychać to piszczenie.
Wydaje mi się że to kwestia jakiegoś podciśnienia, myślałem że może ktoś sie spotkał z podobnym dźwiękiem i mógłby podpowiedzieć co może być wadliwe.
Czy odpięcie sterowania zaworu DV może coś uszkodzić jak będę na wolnych obrotach usiłował wywołać piszczenie ?
Awatar użytkownika
By Kunis -  08 lip 2017, 13:00
 mazowieckie
#254320
Nie zagłębiałem się w temat tak głęboko, ale w zaworze jest gumowa membrana - być może jak jest uszkodzona to przez ciśnienie które tam panuje potrafi wydawać "dźwięki". Temat wałkowany wielokrotnie. Na PL jak i zagranicznych forach, wystarczy użyć odpowiedniej frazy w google i czytać ;)

Odnośnie błędu z zaworem n249 - wpisz w google DV tfsi ;) (tu odnajdziesz swoją moc)

Odnośnie klap kolektora - jak nie jest za późno, wystarczy czyszczenie zaworów i kolektora z nagaru- tu równierz google i "tfsi nagar"