Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By domek -  09 maja 2010, 9:47
 -------
#24940
Witam.

W pompce z tematu, czyli tej od "ssania" co pracuje po odpaleniu przez jakiś czas zbiera się woda. Pompa tłoczy tę wodę dalej... Filtr powietrza sprawdzaliśmy wiele raz i jest suchy! Wymontowywaliśmy pompkę do osuszenia i było już niby ok... Teraz znowu pojawiło się trochę w niej wody. Pierwszy raz problem zauważyliśmy w zimie, spalił się bezpiecznik (taki duży pod maską, chyba 30A/40A) i zapaliła się kontrolka. Byliśmy w ASO i tam pompka została wymontowana i osuszona, a błąd skasowany. Było już niby ok, ale kontrolka zapaliła się ponownie. Skąd może dostawać się tam woda? Teraz było sporo deszczu, samochód stoi na dworze.

Pozdrawiam
By AdamekS -  09 maja 2010, 12:20
 -------
#24948
domek pisze:Witam. W pompce z tematu, czyli tej od "ssania" co pracuje po odpaleniu przez jakiś czas zbiera się woda.
A gdzie ta pompka jest i co może spowodować dostająca się tam woda? Fajnie by było jakbyś dał poglądowe foto albo opis :) A ta pompka to nie jest przypadkiem od wspomagania hamulców? :wink: Pytam, bo wiem że w silnikach turbodoładowanych serwo hamulca nie pracuje w tradycyjny sposób, bo w kolektorze dolotowym nie ma podciśnienia. Dlatego stosuje się specjalne pompki, które to podciśnienie wytwarzają poza kolektorem.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  25 lut 2017, 11:07
 śląskie
#248065
Witajcie. Tak coś mi się wydaje, że siada mi pompa powietrza wtórnego. Od pewnego czasu słyszałem szum spod maski, ale nie mogłem go zlokalizować, gdyż myślałem, że to któreś z łożysk. Dzisiaj zdejmowałem filtr powietrza i po odpaleniu silnika ta pompa jest słyszalna i chodzi jak odkurzacz. Czy ktoś to przerabiał? Da się to wyczyścić, zregenerować? Pzdr
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 lut 2017, 22:07
 pomorskie
#248083
pitt52 pisze:Witajcie. Tak coś mi się wydaje, że siada mi pompa powietrza wtórnego. Od pewnego czasu słyszałem szum spod maski,
w profilu masz TDI BKC a pytasz o element który nie występuje w TDI, więc pacjentem jest jaki silnik?

Jeśli chodzi o wtórną pompę pneumatyczną w BGU i BSE to czytałem na a3-club że niektórzy to dziadostwo wyrzucają i w jakiś sposób omijają bo to niczemu pozytywnemu nie służy podobnie jak zawór EGR w dieslu

na forum łopla jest nawet porada jak zaślepić i ominąć ten odkurzacz http://forum.samnaprawiam.com/ecotec-od ... vt2995.htm na alledrogo używane pompy 06A959253E można znaleźć za 120-150 zł
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 lut 2017, 7:31
 śląskie
#248091
Przepraszam, poprawiłem profil. Chodzi oczywiście o BSE. Dzięki za odpowiedź. Ponawiam pytanie czy da się tą pompę wyczyścić, zregenerować itp. Pzdr
Awatar użytkownika
By pitt52 -  17 gru 2017, 9:30
 śląskie
#260191
Mettenos piszesz o zaworze EGR w dieslu. W BSE też jest taki zawór z tego co widzę w etce. Wyczytałem, że on może być powodem generowania błędu 16555-ubogiej mieszanki. Czy ktoś to przerabiał? Jak go sprawdzić czy działa poprawnie? Pzdr
By DamiaN1337 -  04 cze 2018, 9:35
 pomorskie
#265355
I jak sobie poradziłeś z tą pompą i wodą która się tam zbiera?
I tak swoją drogą, może lepiej zaślepić ten egr i wywalić tą pompę? Dwa problemy z głowy :)