Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By famsemm -  19 gru 2017, 21:22
 śląskie
#260297
Witam, mam dosc zagadkowy przypadek w golfie V 1.6 BSE. Otoz mialem wymieniana skrzynie biegow. Po owej wymianie auto szarpie i nie ma mocy na drugim biegu - tylko i wylacznie. Czasem tylko szarpnie i jedzie. Czasem bez szarpania, trzymiac jednostajnie pedal gazu nagle przestaje przyspieszac.
Znalazlem u kogos identyczny przypadek, lecz temat sie urwal:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3174005.html

Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
Aha, dzieje się to losowo - czasem zbiera się normalnie na tej dwójce. Choc mam wrazenie, ze i tak jest minimalnie slabszy niz powinien byc, a dopiero od ok 2,5tys obr ciagnie prawidlowo.
By famsemm -  28 mar 2018, 15:49
 śląskie
#263362
To już sobie mogę odpowiedzieć. Mianowicie warsztat założył mi skrzynię JHU, zamiast JHT. Walka o oddanie mojej JHT trwała długo, od stycznia. Bo "specjaliści" wykluczali taką przyczynę do ostatniego dnia.
By famsemm -  28 mar 2018, 21:21
 śląskie
#263370
No tak, w końcu nie napisałem istoty, że po powrocie do skrzyni JHT problem zniknął. Warsztat zajmujący się regeneracjami skrzyn biegów w ogóle wmawiał mi, że nic się nie dzieje, mimo że jeden z pracowników prowadził auto i jemu osobiście nagle na dwójce zredukowało moc. Przyspieszenia praktycznie nie było żadnego. Ale kolejnych X razy było już ok. Zupełnie zbagatelizował ten jeden raz. I owszem, działo się to często na tym drugim biegu, ale nie zawsze. Kolejny serwis, taki ogólny, ktory miedzy innymi demontował i zakładal skrzynie na auto tez rozłożył ręce. Dopiero typowo elektroniczny warsztat wskazał przyczynę, czyli właśnie zamontowaną skrzynię JHU zamiast JHT. Po prostu sterownik silnika widział jakiś bieg pomiędzy 2, a 3, gdyż obroty na poszczególnych biegach nieco różnią się pomiędzy tymi skrzyniami. Wszystko ładnie ujawnilo się na komputerze.
Osobiście zaobserwowałem, że przy 100km/h(licznikowych) na skrzyni JHU jest 2900obr, a nie 3000obr jak w przypadku JHT, przy 140km/h(licznikowych) są równe 4000obr na JHU, zamiast ponad 4000obr(nie pamietam ile dokładnie jest na JHT wtedy). Aczkolwiek ten objaw redukcji mocy występował tylko i wyłącznie na drugim biegu. Bieg piąty tak swoją drogą chciałem nieco wydłużyć. I pewnie kiedyś to zrobię.