Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By arti8383 -  06 mar 2018, 17:48
 dolnośląskie
#262662
Szybkie pytanie czy ten typ tak ma ?

1.4MPI w budzie golfa V, od samego początku od kiedy mam gofra przy porannym opalaniu auta mam taki o to objaw. Pale rano przy np -15c obroty 1100-1200obr/s, po 30sek ładnie opadają do poziomu 800obr, jadę do siebie na warsztat stała temperatura np 8c i po 8h odpalam a tam 1400-1500obr/s, po 20-30sek obroty opadają i mam już 800obr/s.

Wymienioną mam przepustnicę na fabrycznie NOWĄ :wall: wcześniej już u niemiaszka świrowała standardowo czyli brak reakcji na gaz! Na starej i nowej z tymi obrotami jest tak samo, wymieniona sonda na nową oryginalną. Pod vagiem temperatury pokazuje prawidłowo więc raczej czujnik temp do ecu sprawny.

Ogólnie to szukać dziury nie będę bo nie jest to usterka ale zastanawia mnie czemu :) Gdzieś czytałem że jest coś takiego jak dopalanie kata, nie wiem czy ktoś sobie to wymyślił czy tak jest?
Awatar użytkownika
By arti8383 -  05 kwie 2018, 18:45
 dolnośląskie
#263671
Tak dla potomnych bo wejść milion a odpowiedzi zero :laugh:

Ostatni serwis unormował te obroty. Wymieniłem filtr paliwa bo skubaniec był z roku produkcji gofra i wszystko znikło.
-Wysokie obroty około 1500 po odpaleniu ta sama sytuacja co na dole 2-3razy w mieś tak miałem
-Nierówna praca po odpaleniu, miałem tak 3-4razy przez okres zimowy, jak odpaliłem to przez sekundę rzucało silnikiem

Ogólnie duperela o której większość zapomina a wymiana przyniosła wymierne skutki, auto dostało mocy w zakresie 800-3tyś, po 1tyś km nie wystąpiły wysokie obroty i silnik odpala jakoś tak gładko :tooth: