Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By pawcio19 -  26 mar 2018, 22:18
 śląskie
#263296
witam, z racji że pomysły mi się już kończą przychodzę do Was po radę. Otóż mój Golf zaczął wariowac. Dziś wracając z pracy w centrum miasta podczas stania w korku silnik zgasł następnie próbowałem go odpalić bezskutecznie, po przekreceniu kluczyka cisza, żadna kontrolka na desce się nie zapaliła. prąd był ponieważ radio i nawiew działały. Po 20 próbie udało mi się uruchomić silnik i odjechechalem. Po przyjeździe do domu zgasilem samochód i jeszcze raz próbowałem odpalić i znowu echo. Po 2 min znow odpalam bez problemu. akumulator sprawdzony, rozrusznik sprawny, błędu żadnego na desce nie wyświetla. silnik 1.6 102km czy miał ktoś z Was taki przypadek?
By wojniz -  26 mar 2018, 22:32
 podkarpackie
#263298
@pawcio19 Pierwsza sprawa, błędy trzeba sczytać.

A żeby wnieść coś ciekawego do tematu... kumpel miał podobnie. Okazało się, że przegniła wiązka w podszybiu, która idzie do ECU. Ogarnięty elektryk rozwiązał problem. Ta wiązka jest w zasadzie wiecznie mokra, a jak nigdy nie ściągałeś podszybia, to możesz się zdziwić, ile tam piachu, błota, liści i cholera wie czego jeszcze znajdziesz.
#263300
podszybie już ściągnąłem przy okazji wymiany mechanizmu wycieraczek. Ale faktycznie syfu tam się zbiera co nie miara jutro szczytam błędy może mnie coś naprowadzi. bardziej obstawiam że coś z stacyjka ponieważ zapomniałem dodać Ale jak poruszyłem kluczykiem w stacyjce to kontroli się zapalily i odpaliłem. A za drugim razem zapalily się kontroli po włączeniu nawiewu. ogólnie dziwna sprawa.. :wacko:
Awatar użytkownika
By Wolf -  18 lis 2018, 19:31
 pomorskie
#269583
Podepnę się pod temat choć mam delikatnie inne objawy. Podczas jazdy zwłaszcza na 2 i 3 biegu auto szarpie dławi się na niższych obrotach. Pomaga redukcja na nizszy bieg i mocne przygazowanie ale bardzo ciężko płynnie jezdzic z tymi objawami. Auto nie gaśnie itp tylko szarp[ie chwilowo traci moc itp..

Błedy było INOX, EGR i Wentylator... Brzdękał też łańcuch rozrządu na rozruchu. 3 dni temu rozrząd wymieniony, EGR przeczyszczony i jego mech sprawny.

Niestety dalej się dławi... Wyjmowałem i wkładałem przepływkę i brak różnicy... więc to wykluczam... W dniu dzisiejszym błędy jak poniżej:
-INOX
-Znów za mały przepływ na EGR
-i doszła nowość sonda lambda....
Obrazek Uploaded with fotem.pl

Jakies pomysły?
Awatar użytkownika
By Wolf -  20 lis 2018, 14:37
 pomorskie
#269613
Auto od rana u mechaniorów... Niestety w temperaturach około zera juz sie nie dało jechac kontrolka checka migała przy kazdym dodawaniu gazu do tego rozpoczął się turkot zwiastujący brak prawidłowej pracy na jednym cylindrze... Potwierdził to błąd zapłonu w VCDSLite.. Odstawiłem... podejżewają cewkę lub swiece na poczatek . Zobaczymy... Generalnie sprawa jest ciekawa bo auto dławiło czasem wczesniej ale nie było zadnegobłedu prócz egrwiec kazdy na to stawiał...

Dodano po 7 godzinach 38 sekundach:
Nie chce mi sie prowadzić 2 tematów wiec wszystko opiszę dalej w kartotece