Silniki BMY kompresor turbina ma zębatkę na wale głównym 18/23 oryginał , rozrząd naprawczy 19/23 z oznaczeniem B z oznaczeniem C ma 19/18 i tak jest różnica tych zestawów naprawczych
Minął już nieco ponad rok od wymiany i nic się nie dzieje. Żadnych dziwnych dźwięków spod maski czy szarpań nie doświadczyłem jak do tej pory, przejechane niecałe 10 000 km. Oleju też nie bierze.
Mam coś takiego jak tu >>>
To jest jak rozumiem turbodziura i nie da się za bardzo nic z tym zrobić ? Kolega poradził, abym bardziej go wykręcał na niższych biegach (na 2,3,4), bo motor może być przymulony i to przez to się dzieje.
Odnośnie zestawu naprawczego w wersji C. Ja w moim CAXA mam obecnie właśnie ten zestaw, montowany był w maju zeszłego roku przy przebiegu 133.000 km. Obecnie przy przebiegu 171.000 km nie widać niepokojących objawów ale jeszcze popychacze kwalifikują się do wymiany.
Olej jaki był stosowany po wymianie to Motul xmax 0W40. Teraz mam Amsoil Signature 0W40 i na nim jest jak na razie najciszej.
Co do pytania wyżej - to nie turbodziura, tylko reakcja na ruch pedału gazu. To zupełnie różne zagadnienia.
Ale nie jest to żadna usterka, bo od kiedy pamiętam zawsze tak było. W ostatnim czasie wymieniłem nawet świece na nowe, bo myślałem że to może być przez świece i przez jakiś czas jeżdżenia wydawało się, że jest lepiej, ale teraz widzę, że jest jak było czyli ociężała reakcja na dodanie gazu przy rozgrzanym silniku. Tragedii jakiejś wielkiej nie ma, ale trochę mi to przeszkadza.
Chyba mało kto tu zagląda ale jakby ktoś miał info jak te poprawione zestawy rozrządu się sprawują w porównaniu do tych standardowych to niech się wypowie czy wart ceny jest zestaw C lub B 2klocki czy iść w zamiennik za połowę ceny.
Ja mam na zestawie "C" zrobione już prawie 90.000 km. Korekcje poprawne, hałasów brak chyba że mam juz olej do wymiany (tak jak teraz) i zaraz po odpaleniu dam w gaz to nastawnik faz rozrządu zagrzechocze. Poza tym, odpukać, jest OK.
Za tydzień będę wymieniał olej i świece to postaram się sprawdzić ustawienie rozrządu.
Nasze forum powstało w 2006 roku, z końcem roku 2015 mieliśmy ponad 6000 użytkowników. Jesteśmy pierwszym forum w Polsce o tematyce Golfa V'tki. Zrzeszamy głównie fanów modelu VW Golf V a także Jetty, Golfa Plus i innych aut z grupy VAG. Można tu znaleźć wiele użytecznych porad eksploatacyjnych, rozwiązań technicznych na bolączki występujące w V-ce jak i szereg opisów modyfikacji.