Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  05 maja 2018, 15:24
 dolnośląskie
#264575
Niby tak Ale :
To jest do silnika BMY ale montowanego w skodzie . W zasadzie prawie wszystko pasuje jednak wątpliwości budzi
wariator ( może ma inne parametry działania ?)
Jak szukałem dla znajomego rozrządu do Passata CAXA 1,4 tsi to w ASO był rozrząd kpl taki jak na zdjęciu i też z wariatorem
o numerze od skody i sprzedawca ostrzegał,że nie pasuje do tego silnika .Ale może się mylił ?
Fakt,że elementy ze zdjęcia pasują do tego silnika w skodzie ,może wypowie się ktoś kto taki rozrząd zakładał i było ok .
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  05 maja 2018, 18:04
 dolnośląskie
#264578
Zanim odpowiedziałem koledze:
To, sprawdzałem w katalogu i numery które są zawarte w aukcji to tylko Skoda . To czym się sugerować ? wyglądem ?
Chodzi tylko o wariator bo inne elementy mimo,że mają inne numery niż w etce, do VW powinny pasować .
A wariator >? wszystkie mają takie same parametry pracy ? bo wyglądają tak samo .Intryguje mnie to bo miałem ten sam problem jak wspomniałem w CAXA , w końcu kupiłem koło i pozostałe elementy po numerach z etki tak dla świętego spokoju .
#264590
Wysłałem zapytanie podając numer vin auta do sklepu rozrząd.pl o kompletny zestaw i podano mi ten link > http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-lanc ... 8229B/8908

To chyba nawet ten sam sprzedawca co w linku z allegro. Z tego, co znalazłem to są dwa zestawy do motoru 1.4 TSI z numerami 03C198229B i 03C198229C. Do BMY pasuje ten pierwszy, drugi chyba już nie mimo, że komplety wyglądają praktycznie tak samo, przynajmniej na zdjęciach.
#264600
Jak kolega już kupi i założy to proszę napisać jaki numer miał rozrząd i jak to pracuje ,i warto sprawdzić ciśnienie oleju !!!
przed rozebraniem całości !

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Mettenoos pisze:
05 maja 2018, 16:25
Jeśli np caxa występował w VW i skodzie to ten sam OEM musi pasować i tu i tu, nie ma bata
Występował i w VW i Skodzie ale numery są inne .
#264608
Sam tego nie ruszę, będzie to robił mechanik. Jeśli uzyskam te informacje, to napiszę tutaj. Ciekawe ile gość weźmie za robotę. Jeśli 3 stówki to by było chyba bardzo dobrze dla mnie, ale czy realne ? Podobno ludzie nie bardzo chcą się tego podejmować no i mam wątpliwości co do kwalifikacji moich pobliskich mechaników. Jednemu powiedziałem, że w ostatnim czasie częściej słyszę dziwny hałas (prawdopodobnie łańcucha) po uruchomieniu zimnego silnika. Odpowiedział, że jeśli na zimnym silniku i za chwilę ustaje to jest w porządku (napinacz czeka aż ciśnienie oleju wzrośnie i go napnie), ale jeśli chcę, to mi to zrobi. Drugi wymieniał mi olej po zakupie auta. Zasugerował, że może bezpieczniej i lepiej byłoby wymienić w pierwszej kolejności rozrząd. No OK, odpowiedziałem mu, że tu jest łańcuch, a ten machnął ręką i coś odpowiedział, ale reakcja jego była taka jakby myślał, że rozrządy na łańcuchach są bezobsługowe, albo wymienia się je co 500 000 km.

Kurdę i nie wiem czy jeździć tym samochodem teraz czy niech stoi i czeka na naprawę. Zanim kupię komplet z rozrządem i dotrze do mnie oraz umówię mechaniora, trochę czasu może minąć.
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  06 maja 2018, 14:55
 dolnośląskie
#264614
Mettenoos pisze:
06 maja 2018, 11:36
Numery czego?
Numery części są inne dla silnika BMY w skodzie i VW

Dodano po 6 minutach 15 sekundach:
Mettenoos pisze:
06 maja 2018, 11:36
Numery czego?
Numery części są inne dla silnika BMY w skodzie i VW
No i sam zainteresowany pisze,że odpisali mu z tego sklepu i jeden pasuje drugi nie mimo,że wyglądają tak samo .
Zresztą kolega zadał tylko krótkie pytanie ,jak znasz odpowiedz to mu napisz czy ten z aukcji będzie pasował czy nie
bo ja pewności nie mam .( chodzi głównie o wariator ) .

Dodano po 17 minutach 11 sekundach:
Kurdę i nie wiem czy jeździć tym samochodem teraz czy niech stoi i czeka na naprawę. Zanim kupię komplet z rozrządem i dotrze do mnie oraz umówię mechaniora, trochę czasu może minąć.
[/quote]
Tylko dla przypomnienia ,przed wymianą zmierz ciśnienie oleju ,pompa podaje dosyć wysokie ciśnienie
niezależnie od obrotów silnika .
A tu dobry temat do poczytania :
http://forum.golf6.pl/mk6-problemy-uste ... m-t26.html
#273342
Witajcie są dwa zestawy naprawcze z literą B i C różnica jest na zębatce wału korbowego 18/18 i18/23 teraz nowe zestawy mają 19/18 i 19/23 wariator też ma inną ilość zębów i koło drugie wałka też łańcuch wzmocniony ale dopiero po tylu latach wv się przyznał do błędu jedynie cały zestaw może dać efekt ale nie wiadomo czy da to się okaże kto zmieni i będzie jeździł :szok: blokady w necie do rozrządu 120 zł