Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#264821
Temat dotyczy 1.4BCA w golfie V

Od zawsze ale to zawsze kiedy mam go obroty silnika po przestoju całonocnym są na poziomie 1200obr/sek. Czy minus 20 czy plus 20 pierwsze odpalenie z rana i auto pracuje jak na ssaniu, przejadę 200m i spadają na 800obr/sek. Czy ten typ tak ma? Czy szukam dziury w całym. Dodam że są dni a nawet tygodnie gdzie go odpalam z rana i obroty nie przekraczają tysiąca i po paru sekundach spadają do 800obr

Co wymieniłem przez okres 5mieś
-Przepustnica NOWA poprzednia wywalała błędy oczywiście po wymianie adaptacja
-oring pod przepustnicą
-Oryginalna sonda ta z przodu
-Świece BERU takie same na jakich serwisowało auto niemieckie aso
-filtry, oleje, rozrząd itp.

Parę dni temu podłączyłem go pod kompa aby zobaczyć jak bangla czujnik temp do ecu . Nie wiem czy tak ma być czy czujnik pada ale na zegarach jak ma 90c pokazuje na kompie 80 jak auto postało 6h, silnik zimny pokazuje 32c. Interfejs mam tylko do dyspozycji w pracy więc po typowym postoju nocnym niestety nie mogę sprawdzić temperatury.

Obrazek
#264865
Dexter23pl pisze:
15 maja 2018, 10:49
wszystko pokazuje w mirę ok.
wskazówka na zegarach od temp pokazuje zawsze 90C jeśli temp płynu jest w okolicy 75C-100C, jeśli jest inaczej dopiero wtedy idzie n dół lub idzie do góry na wskaźniku.
Temp na zegarach stopniowo idzie do 90c i tak stoi cały czas, czy trasa czy korki zawsze 90c
Akumulator nowy, ładowanie w normie bo przy zmianie robiłem pomiar

No właśnie jak ktoś tu odpisał, ten typ tak ma i nie wiem czy tak nie ma być :)
#265278
Wymieniłem czujnik temperatury do ECU i niestety jak było tak jest. Dajcie mi info z czego jeszcze komputer pobiera informacje o temperaturze silnika w momencie uruchomienia zimnego silnika. Pod kompem czysto, wszystko wygląda na monitorze idealnie a przy +32c otoczenia mam obroty na poziomie 1200obr i po 1min lub 300m obroty spadają na 800obr/min.
#271264
Przecież to normalka. Wszystko macie w jak największym porządku i każdy Was powinien tak mieć.
Soft biegu jałowego jest tak ustawiony fabrycznie - większa dawka paliwa oraz podwyższone obroty ... wszystko po to żeby był łagodny rozruch, bardziej sprawny oraz aby jak najszybciej oczywiście w należytych warunkach doprowadzić silnik do sprawności, aby móc go używać w prostym tego słowa znaczeniu - czyli rozpocząć jazdę.