Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By kayetan -  15 wrz 2018, 18:27
 dolnośląskie
#268153
pitt52 pisze:
15 wrz 2018, 16:19
A po kiego grzyba świec wymieniał? Bo gorzej wyglądały? Jak silnik spala olej to będą gorzej wyglądały. Diagnoza chyba nie bardzo mu wyszła. Moim zdaniem puszczają uszczelniacze na zaworach i/lub upg albo głowica albo pierścienie. Innych możliwości nie ma. To ile tego oleju w końcu dolałeś?
Mechanik przyjął wstępnie, że pierścienie mogą być zapieczone. Dlatego nie rozbierał od razu silnika. Dodam, że zanim zacząłem nim jeździć samochód stał przez pół roku i nikt nim nie jeździł.
By mkapilkr -  25 lis 2018, 22:27
 lubelskie
#269772
Ja dodam od siebie że Golf ma kontrolkę ostrzegającą przed niskim stanem oleju
Ale ja robiąc od strzała jakieś 500 km wypił mi ponad 1 litr oleju (prędkość autostradowa jakieś 140-150-160)
Natomiast do samego punktu dojazdu nie alarmował mnie przed zużyciem oleju . Nawet jak na CPN się zatrzymałem to kontrolka się nie zapaliła
Dopiero jak odstał swoje
Ja w swoim planuje przed remontem - skoro już wiem bo sprawdzałem w ASO że jeździł na LONGlife
NO i ogólnie bierze ten olej
Stosuje ANTYKOKS od XADO
Potem odkręcam miskę i sprawdzam czy nie ma na dole szlamu syfu itp ( myję wszystko ogólne oględziny smoka itp)
Wlewam stary olej tylko 2 litry - resztę dolewam ON (tak rope )
Włączam slink - pracuje 10-15 minut
Zlewam wymieniam filtr oleju i wlewam już tylko ON jakieś 4,5 litra stan bagnetu MAX
Włączam silnik i pracuje jakieś 10-15 minut
.... robię tak aż do momentu zlania czystej ON
Następnie wlewam olej
I tu nie wiem
OPCJA A
Kupuje tani syntetyk robie 200km i potem znowu wymieniam filtr i olej juz na właściwy
Opcja B
Juz wymieniam olej na właściwy
Olej dobrał mi Pan z forum czarnepaliwo
Penrite .....
Proszę o porady
Co do mojego planu
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 lis 2018, 8:14
 śląskie
#269776
To co planujesz może się skończyć tragicznie. Przyspieszysz tylko remont, który będziesz musiał poszerzyć o uszkodzone elementy tą "płukanką". Takie wynalazki nic nie dadzą poza zbędnym wydatkiem. Zrzuć głowicę i będziesz miał wszystko wyjaśnione. Jaki przebieg?
By mkapilkr -  26 lis 2018, 9:07
 lubelskie
#269780
Aktualny przebieg to 175 xxx tysięcy kilometrów (przebieg oryginalny)
Płukanki ropą są stosowane w silnikach - osobiście nie stosowałem
Ale na Youtube jest takich przykłądów pełno
Zdejmowałem tylko wałek rozrządu i tam wszystko czyśćiłem - było pełno syfu bo głupi Helmut nie wymieniał oleju tylko jak seriws wskazywał po jakiś 27000 około raz a raz około 31000
Czy jest tu ktoś kto robił płukanie silnika ON?
Czemu niby miało by to zaszkodzić mojemu silnikowi ?
Oczywiście nie bedę jeżdził na ON tylko wolne obroty i płukanie.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2018, 9:08 przez mkapilkr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 lis 2018, 9:08
 pomorskie
#269781
pitt52 pisze:
26 lis 2018, 8:14
To co planujesz może się skończyć tragicznie. Przyspieszysz tylko remont, który będziesz musiał poszerzyć o uszkodzone elementy tą "płukanką". Takie wynalazki nic nie dadzą poza zbędnym wydatkiem. Zrzuć głowicę i będziesz miał wszystko wyjaśnione. Jaki przebieg?
Tragicznie się nie skończy bo ropa ma właściwości smarne dość dobre, przyspieszy to tylko remont
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 lis 2018, 11:57
 śląskie
#269787
Olej napędowy umyje silnik w środku ale ja bym osobiście tego nie zrobił. Jak się uprzesz, to sobie to zrób. Oprócz wypłukania wszelkiego rodzaju syfu, ale nigdy do końca, wypłuczesz także to, co uszczelnia drobne ewentualne wycieki. ON nie jest olejem silnikowym i właściwości tak smarnych nie ma. Pewnie myślisz, że przyczyną Twoich kłopotów są zapieczone pierścienie na tłokach. Nie wiem czy płukanka tak dużą dawką ropy to wyleczy i raczej nikt ci tego nie powie. A jeśli nie? Mierzyłeś stopień sprężania z próbą olejową? To wszystko wyjaśni. Pzdr
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 lis 2018, 12:24
 pomorskie
#269788
Silnik który bierze spore ilości oleju to szmelc i żadne płukanie ON tego nie udrowi tylko weryfikacja poszczególnych elementów i ewentualny remont, uszczelnienie itp no chyba że ci mechanicy z YT płuczący 24 letnie Volvo lub zdechłego Matiza są dla ciebie autorytetem. Każdy jest kowalem swojego losu, twoje auto twoje decyzje, mnie nic do tego.
By wojniz -  26 lis 2018, 15:36
 podkarpackie
#269793
@Mettenoos domyślam się, że ze starym volvo i mechanikami z youtube, pijesz do chrisa kubeczko - szczerze, to gość wygląda na dosyć ogarniętego, w dziedzinie mechaniki. Nie wiem, czy sam bym się odważył na coś takiego, ale na filmie przedstawił dosyć rzeczowo czemu tak robi. https://www.youtube.com/watch?v=4EpTi6QtafE

A z resztą się zgadzam, jak bierze olej, to cudów nie ma - żadna magia nie pomoże.
By mkapilkr -  26 lis 2018, 20:07
 lubelskie
#269817
Nie pisałem że pobiera mi spore ilości oleju
+ / - jest to około 300ml -500ml na 1000km W zależności od deptania silnika
Uważałem że może to być spowodowane zapieczonymi pierścieniami (zgarniająca - olejowe)
Słyszałem że w tych silnikach to jest bolączka
Tak wygląda u mnie komora - sprawdziłem endoskopem
Lecz wszystkich nie sprawdzałem.
Po waszych postach mam dylemat. Zastanowię się nad tym jeszcze
Może sam Antykoks od XADO przed wymianą oleju wystarczy + płukanka Liquid Molly
Czytałem o tym Antykoks na forach pochlebne opinie
jak pomoże to ok - ale przecież nie zaszkodzi
Stosował ktoś z was ten specyfik ?
Awatar użytkownika
By Gofer71wro -  30 lis 2018, 12:26
 dolnośląskie
#269923
kayetan pisze:
15 wrz 2018, 18:27
pitt52 pisze:
15 wrz 2018, 16:19
A po kiego grzyba świec wymieniał? Bo gorzej wyglądały? Jak silnik spala olej to będą gorzej wyglądały. Diagnoza chyba nie bardzo mu wyszła. Moim zdaniem puszczają uszczelniacze na zaworach i/lub upg albo głowica albo pierścienie. Innych możliwości nie ma. To ile tego oleju w końcu dolałeś?
Mechanik przyjął wstępnie, że pierścienie mogą być zapieczone. Dlatego nie rozbierał od razu silnika. Dodam, że zanim zacząłem nim jeździć samochód stał przez pół roku i nikt nim nie jeździł.
Jak masz blisko do Wrocławia to zapraszam cię do mnie na PW, wpadnij do mnie na warsztat to ogarnie się silnik tak jak trzeba. Przy braniu oleju robisz ciśnienie a jeśli jest niskie lub jest duża różnica na cylindrach to robisz próbę olejową aby sprawdzić którą stroną ciśnienie ucieka. Naftę się zalewa do cylindrów ale jest to tygodniowy zabieg i zabieg który stosowało się w technologicznie starszych silnikach.

Co do brania oleju przez vagowskie ścierwa to nie ma co się j...ć w tańcu tylko czapka do góry i po kolei się sprawdza co jest powodem. Płukanki sklepowe lub te naftowe, domowe wynalazki nic nie dadzą :) ci co rozbierali wiedzą ile syfu jest przy pierścieniach zgarniających i wiedzą też co zrobić aby te silniki już nie brały oleju. Tak jak wspominałem wyżej, czyszczenie komór spalania jest dobre przy silnikach z małym przebiegiem gdzie sukcesywnie się to stosuje przy wymianach oleju lub wodorowanie na te 30tyś.
Awatar użytkownika
By Kamyqe10 -  30 mar 2019, 22:26
 zachodniopomorskie
#273094
W moim goferze jak go kupiłem z helmutowa z wypalonymi zaworami wydechowymi było podobnie. Zrobiłem głowicę, zawory, uszczelniacze, docieranie zaworów, no i popychacze. Złożyłem i co? 1 litr na 500 kilometrów. Okazało się że niemaszek nie wymieniał oleju. Masakra. 3 tłoki miały tak zapieczone pierścienie zgarniające że ho ho. Wymiana pierścieni pomogła. Mam teraz silnik po remoncie, tylko panewek nie wymieniłem, ponieważ po odpięciu tłoków okazało się że są oki. Mam nadzieje że główne są takie same.
Kupiłem go bo był za śmieszne piniądze :)