Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By kayetan -  29 sie 2018, 23:02
 dolnośląskie
#267791
Mój problem dotyczy silnika 1.6 8V. Samochód Golf Plus rocznik 2008, przebieg 140 tys. Samochód kupiony raczej z pewnego źródła więc przebieg zakładam jest realny. Wymiana oleju na 5w-30 (wcześniej nie wiadomo jaki był). Zrobiłem ok. 1000 km po mieście i w krótkich trasach za miastem (prędkość maksymalna ok 100 km/h). Wybrałem się w trasę autostradą. Przy prędkości 130/140 km/h i trasie 1200 km spalił ok 4 litrów oleju. Przy obrotach na poziomie 3500 z rury idzie dym (na poprzednim oleju nie dymił). Przed zakupem w lipcu samochód nie jeździł ok. 0,5 roku.
By szukaj -  30 sie 2018, 13:05
 mazowieckie
#267799
Mi wypił 1,5 l na 15k km fakt że przeważnie jeżdżę max 100 km. Ale po jeździe ponad 130 zauważalny jest efekt znikania oleju :threaten:
Tyle że ja mam zalany 5w40
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 sie 2018, 14:10
 pomorskie
#267800
Jakikolwiek olej by nie był to 4 litry na 1200 km to jakaś masakra, silnik nadaje się do remontu, zakładam że nie ma wycieków spod miski czy pokrywy.

Co do oleju to lej 5W40 a nawet 5W50 z normą 502.00 ACEA AE/B4 z niską wartością Noack np. Amsoil European Car Formula 5w40 Classic ESP polecany przez @CzarnePaliwo , niektórzy polecają MANNOL Extreme 5W-40 ACEA A3/B4 ale to raczej nie będzie lekarstwo na tak duże zużycie oleju
By Tomyyy -  30 sie 2018, 23:27
 podlaskie
#267818
Sprawdźcie szczelność rurki przy wlewie oleju / odmie, u mnie była tam pęknięta i zaolejona. Jednak jak u was dymi to pewnie spala. U mnie wychodzi 1l na 10k przy max. 100km/h, okazjonalnie przy wyprzedzaniu 120.
By Bongo -  31 sie 2018, 21:58
 spoza Polski
#267849
Mój na trasie 700 km/140 kmh na tempomacie pije 0,5-07 l - zależnie od załadowania kufra.
Wg. VW może w cieżkich warunkach 1l/1000 więc w normie się mieszczę ... hahahah TRAGEDIA :)
Do teraz było 5w30.
Zmienilem na 10w40 i nich sie dzieje co chce.....
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  08 wrz 2018, 9:20
 spoza Polski
#268000
kayetan pisze:
29 sie 2018, 23:02

Wybrałem się w trasę autostradą. Przy prędkości 130/140 km/h i trasie 1200 km spalił ok 4 litrów oleju. Przy obrotach na poziomie 3500 z rury idzie dym (na poprzednim oleju nie dymił). Przed zakupem w lipcu samochód nie jeździł ok. 0,5 roku.
Czyli rozumiem jak jechałeś sobie tą autostradą to jak wyświetlała się kontrolka oleju to stawałeś i dolewałeś? A skąd wiedziałeś ile dolać? Czy stawałeś co 100 km na 15 min silnik off i sprawdzałeś poziom? Rozumiem bańkę 4 L wziąłeś pro zapas czy kupowałeś na stacji? No i rozumiem że jak wiedziałeś już że wciąga oleju jak smok i kopci z rury to dalej oczywiście jechałeś te 130-140 i katowałeś motorownie żeby nie być zawalidrogą?
A może dopiero na mecie stwierdziłeś że nie masz 4L w silniku? Co jest oczywiście nierealne bo smok by nie miał co zasysać i nie miałbyś w ogóle ciśnienia oleju.

Sory za hejta ale opowieść typu w jednej trasie 4L oleju po prostu mnie śmieszy bo samo sprawdzanie, delewanie i dozowanie tego oleju wyglądałoby jak cyrk na kółkach. Słyszałem o poborze 2L/1000 w ruchu miejskim w wadliwych TFSI ale to co piszesz to są jakieś brednie.
Bongo pisze:
31 sie 2018, 21:58
Mój na trasie 700 km/140 kmh na tempomacie pije 0,5-07 l - zależnie od załadowania kufra.
Wg. VW może w cieżkich warunkach 1l/1000 więc w normie się mieszczę ... hahahah TRAGEDIA :)
Do teraz było 5w30.
Zmienilem na 10w40 i nich sie dzieje co chce.....
Zmieniłeś z syntetyka na pół syntetyk. Nie za dobrze, lepiej było właśnie zalać jakiś gęstszy syntetyk 5w40 5w50 który by tak nie odparowywał. Na pewno miałbyś też lepsze smarowanie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 wrz 2018, 9:43
 pomorskie
#268001
MrNazarinho pisze:
08 wrz 2018, 9:20

lepiej było właśnie zalać jakiś gęstszy syntetyk 5w40 5w50
Gdzie jest napisane że 5w30 jest rzadszy od 5w40 a ten z kolei jest rzadszy od 5w50?

Co do tych wariacji olejowych próbujesz dobrze kombinować ale niestety nie tak do końca. Kolega nigdzie nie napisał że zrobił za jednym zamachem 1200 km, mógł to robić odcinkami po 300-400 km czy też nawet 500-600 z przerwami czy też przerwa na pobyt kilkudniowy przy czym te 500 km to podróż w jedną stronę oraz jazdę wokół komina, a co za problem wówczas dolać 2 litry? Jest to realne, przynajmniej ja to tak rozumiem

Gdyby ciągiem zrobił 1200 km to należałoby drugie tyle doliczyć na powrót co dałoby łączny wynik 2400 km, czyż nie? Chyba że zrobił kółko 1200 km bez zatrzymywania się

Dodano po 25 minutach 39 sekundach:
Poza tym na forum golfa kolega przedstawił to jeszcze inaczej niż tutaj :tooth:
Mam golfa 5 z silnikiem 1.6 8v. Własnie wróciłem z podróży. Przejechałem 1500 km, w dużej części autostradą A4 jadąc z prędkością ok. 130 km/h. Przed wyruszeniem sprawdzałem poziom oleju i był w normie. Ponieważ mam zepsuty czujnik poziomu oleju komputer nie sygnalizował niskiego poziomu oleju. Dopiero w drodze powrotnej pokazał błąd "Oil engine pressure off". Zjechałem natychmiast z trasy, sprawdziłem bagnet i dolałem ok. 1,5 litra. Przejechałem jeszcze ok. 100 km i dolałem kolejne 2 litry i dopiero wtedy poziom na bagnecie był dobry. Nie widać wycieku. Czy to możliwe żeby zużył większość oleju?
Awatar użytkownika
By kayetan -  15 wrz 2018, 14:33
 dolnośląskie
#268149
Przed wyjazdem sprawdziłem poziom oleju bagnetem, a że wcześniej przejechałem tym samochodem ok. 1000 km jeżdżąc po mieście i w krótkie trasy nie przekraczając 100 km/h nie podejrzewałem, że coś takiego się stanie, bo stan oleju był w normie. Jadąc autostradą nie wiedziałem, że spala olej dopóki nie zapaliła się informacja o niskim ciśnieniu oleju. Dopiero wtedy oleju dolałem, bo akurat kilkaset metrów dalej była stacja.
W sprawie naprawy mechanik zmierzył ciśnienie oleju i zrobił próbę olejową - ciśnienie OK. Nalał nafty na cały dzień. Potem wymienił dwie świece (które gorzej wyglądały) i olej na 5w-40. Przy przygazowaniu dymi z rury jak wcześniej. Na razie kazał pojeździć samochodem, a jeśli nic się nie zmieni powiedział, że trzeba będzie zaglądać do silnika.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  15 wrz 2018, 16:19
 śląskie
#268151
A po kiego grzyba świec wymieniał? Bo gorzej wyglądały? Jak silnik spala olej to będą gorzej wyglądały. Diagnoza chyba nie bardzo mu wyszła. Moim zdaniem puszczają uszczelniacze na zaworach i/lub upg albo głowica albo pierścienie. Innych możliwości nie ma. To ile tego oleju w końcu dolałeś?