Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Rafal333 -  11 wrz 2019, 21:56
 pomorskie
#276939
Cześć,
podepnę się pod temat, mój BSE bierze 1l/1000. Pytałem w 2 warsztatach, podają koszt remontu ok.4tys i nie dają gwarancji że po remoncie nie będzie dalej brać. Trochę kiepskie te oferty, więc mam pytanie czy ktoś zna fachowców ogarniętych w temacie remontu 1.6 BSE w woj.pomorskim?
By mkapilkr -  04 sty 2020, 16:36
 lubelskie
#279342
Witam ponownie
Chciałem troszkę odczekać zanim napiszę
A mianowicie zrobiłem już po remoncie jakieś 3000 km i spoko olej nie znika
A uto non stop już jeździ od 2-5 obrotów I TAK mi KAZANO Jeździć tym autem i nie dołować go na 5 przy 1700 rpm
Auto miało zrobioną głowicę 330 pln
Nowe pierścienie , szpilki głowicy , uszelki głowicy, pokrywy zaworowej, dirko do miski, świece aż 160 PLN, nowy olej Elf 5w40 na pierwszy 1000km , potem Ravenol VST 5w40 koszt około 900 - 1000 pln (może coś pominąłem )
NAJCIEKAWSZE
- przepuszczały mi zawory dolotowe na wylotowych miałem ciśnienie
- pierścienie nie były zapieczone ale miały luzy góra - dół (Tu być może moje płukanki je wypłukały lecz za waszą radą nie płukałem ropa tylko płukanka za sklepu)
Tragedią pewni okazał się cylinder numer 4
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 8wS2RyeGRB - jak coś nie tak ze zdjęciami to proszę pisać.
No i przy składaniu https://photos.app.goo.gl/PWEWZQzBoyHC6vnT8
Piszę dla innych BO
Nie warto stosować jakieś chemie itp - tylko jak to ktoś napisał
Zrzucić głowice i zobaczyć co jest grane
Jedynie czego mi brakuje w tym genialnym wozie to nawigacji fabrycznej, i skrzyni automatycznej.
Ps. Auto nie zapierdziela nagle jak rakieta
raczej przy tych samych RPM jest ta sama prędkość
Ale może jest jakby silniejsze.
By Tomyyy -  06 lut 2020, 11:37
 podlaskie
#279890
Wycieka mi 1l / 3,5 kkm (1.6 102 bse). Z przodu sucho, z tyłu jak na foto - robi się tam majonez (pod otworem z gwintem na całej długości).
Tam jest jakieś łączenie silnika / uszczelka czy tam po prostu spływa ?

Czy uszczelka pokrywy zaworów wygląda na dobrze dokręconą ? ona jest tak gruba ?

Tylny kolektor da radę zdjąć samemu aby zobaczyć dokładniej jak wygląda sytuacja ? Dużo roboty ?

Obrazek
By mkapilkr -  06 lut 2020, 16:40
 lubelskie
#279895
Dokładnie zdjęć to to trzeba rozrząd rozpinać i wałek rozrządu odkręcać. Ale to nie jest wina wykręć świece i pokaz jak wyglądają


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By Tomyyy -  07 lut 2020, 15:24
 podlaskie
#279917
na ten moment znalazłem dziurę na odmie przy korku wlewu oleju (pękła harmonijka) - olej był też w rurze powietrza oraz na przepustnicy. zamówiłem nową rurę - z trochę innym łączeniem wlew oleju - rura powietrza, zobaczymy, czy będzie poprawa.
By Tomyyy -  08 lut 2020, 12:02
 podlaskie
#279946
Dexter23pl pisze:
07 lut 2020, 22:25
@Tomyyy w takim razie zobacz jeszcze to.
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=21001
w bse z korka oleju jest tylko wejście do przepustnicy - u mnie była drożna, niewielkie ilości tej parafiny. jednak ta rurka łącząca była harmonijką, z dziurą, a teraz widzę jest łączenie na dwie opaski zaciskowe - pewnie przez to silnik będzie szczelniejszy i zobaczymy jaki da efekt.
Obrazek

zdjecie podglądowe z harmonijka z neta jaka byla u mnie, znalazłem na necie ta gumka to 1jd103467
Awatar użytkownika
By Rafal333 -  18 lut 2020, 23:14
 pomorskie
#280106
"Auto miało zrobioną głowicę 330 pln
Nowe pierścienie , szpilki głowicy , uszelki głowicy, pokrywy zaworowej, dirko do miski, świece aż 160 PLN, nowy olej Elf 5w40 na pierwszy 1000km , potem Ravenol VST 5w40 koszt około 900 - 1000 pln (może coś pominąłem )"

W jakiej kwocie zamknął się remont? W Trojmieście za samo zrobienie głowicy wołają 1000,- :wacko:
Czy jest szansa kupienia BSE/BSF/BGU w dobrym stanie w celu zrobienia przekładki bez remontowania?

Hej,
Golf już prawie rok po remoncie, zrobione 22 tys.km i dwie wymiany oleju. Branie oleju ustało.
Te silniki mają wadliwe pierścienie, które się zapiekają. Wymiana oleju co 30 tys. km też szkodzi temu silnikowi.
Trochę kasy poszło ale jak ktoś się zastanawia to polecam remont. Żadne zmiany na gęstszy olej nie pomagają, to strata czasu.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, 20:55 przez Rafal333, łącznie zmieniany 1 raz.
By leszekk62 -  20 lut 2020, 22:08
 zachodniopomorskie
#280126
Ja właśnie odebrałem Gulfa po naprawie. Silnik BGU 2004 rok przebieg nieokreślony :roll: Na moje oko podchodzi pod 280-300 tys. km. Zużywał ok. 1l oleju na 1000 km. Niemiec uczciwie wymieniał olej co 30000 km no i płakał, jak sprzedawał :tooth: .
Człowiek który go robił "zrzucił czapę", oddał do machera od tych spraw, a sam wymienił pierścienie. Olejowe oczywiście stały. Panewki w porządku, tłoki i cylindry też. Przyszły nowe pierścienie Mahle z olejowym dwuczęściowym (pierścień+sprężynka). Głowica po wymianie zaworów ze szlifowaniem, docieraniem i wymianą prowadnic zaworów wydechowych. Wymienione również uszczelniacze zaworów, a głowica splanowana, sprawdzona na szczelność. Przy montażu nowe śruby , uszczelka i uszczelniacz wałka, nowe świece.
Oprócz tego włożone nowe sprzęgło Sachs (w samą porę, bo nity zaraz jechałyby po kole zamachowym).
Olej miałem własny Valvoline Synpower 5w40 z filtrem Mann, a także płyn chłodzący.
Remont głowicy 536 zł, cena sprzęgła 450 zł. Robocizna 500 zł. Łącznie zapłaciłem 2100 zł :bad: .Zabolało ale żelazo tanio kupione było i moim zdaniem było warto.
Dotąd przejechałem 100 km, silnik pracuje normalnie ale ani dymka nie puszcza (wcześniej białoszary dym przy przyśpieszaniu). Jeździ się lepiej ale to głównie zasługa nowego sprzęgła, bo stare szarpało. Co do zużycia oleju, to za wcześnie wyrokować - wkrótce się okaże.
Gdyby mechanior nie wymieniał sprzęgła, to pewnie wyszło by ok.1500 zł ale za jedną robotą... Sam jestem ciekawy, co będzie dalej.