Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By tymon-88 -  08 sty 2019, 18:26
 śląskie
#270807
Witam!
Posiadam Golfa V 1.6FSI BLP
Od pewnego czasu mam objawy takie jak:

1. przy zapalaniu na zimnym silniku odpala bez problemu, tylko jak na moje oko obroty jałowe na zimnym powinny być podwyższone przez pewien czas a u mnie odrazu po odpaleniu utrzyma sie ok 1000obr. i schodzą do ok 700obr. (nie ma różnicy czy jest lato czy zima).

2. na ciepłym silniku auto odpalę odrazu jednak po automatycznym nacisnieciu lekko gazu przy zapalaniu, jak tego nie zrobie to obroty lecą i silnik gaśnie.

3. jestem po wymianie MAP SENSOR i czujnika temperatury wody - części oryginalne, po tej wymianie doszedł kolejny problem tzn. auto nie nagrzewa się do 90*C - planuję wymianę termostatów.

LOGI VCDS z ostatniego skanowania:
Kod: Zaznacz cały
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03C 906 056 BP    HW: Hardware No 
   Component: MED9.5.10       G00 9266  
   Revision: 00000000    Serial number: VWZ7Z0D9929041
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 00470 259 95190
   VCID: 72E0D89652F5378C

3 Faults Found 
17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure 
            P1479 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17478 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus 
            P1070 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal 
            P0106 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 1010 0001
Akumulator jest nowy, 100% sprawny i naładowany.
Oczywiście zapalony CHECK ENGINE ale kontrolka od ESP się zapala po przejechaniu kilku km, gaśnie po ponownym uruchomieniu silnika... dziwne sprawa
Proszę o porady, sugestie co może być przyczyną tych błędów...
Doczytałem się że może być czujnik położenia wałka rozrządu uszkodzony?! jakieś inne sugestie?
By tymon-88 -  17 sty 2019, 12:47
 śląskie
#271019
dzisiaj skończyłem wymianę:
1. nowe termostaty 2szt - firmy GATES
2. czujnik wałka rozrządu firmy HELLA
3. przy okazji czyszczenie przepustnicy - 1h roboty

wszystkie objawy poszły w zapomnienie, autko się nagrzewa do równych 90*C, temperatura nie skacze,
zapala na dotyk i utrzymuje równe obroty, zauważalnie chodzi lepiej w trakcie jazdy, polecam ogólnie czyszczenie
przepustnicy - to naprawdę daje dużo