Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#270952
Witam, nie znalazłem podobnego problemu także utworzyłem osobny wątek ...

A więc problem dotyczy silnika 2.0FSI BLX - silnik na zimnym pracuje dobrze, jak się rozgrzeje i spalanie spadnie do 1,0 > 0,9 również jest okey (pracuje cicho - słychać tylko charakterystyczne cykanie) lecz po pewnym czasie spalanie spadnie do 0,5l/h i wtedy zaczyna coś "chrobotać". Dźwięk podobny do zużytego dwumasu w silnikach TDI :P

Dodam że ... :
* sprzęgło z kołem dwumasowym wymienione - nie zmienia się dźwięk przy wciśniętym, chrobotanie nie dobiega ze strony skrzyni biegów,
* łańcuszek wałków rozrządu z napinaczem wymieniony - cisza,

Chrobotanie dochodzi według mnie od strony rozrządu - przodu czyli osprzętu (alternatora, klimy czy czegokolwiek tutaj). Dodam również że jeżeli auto podgazuje i wskoczy na 0,9l/h pracuje cichutko i równiutko, po czym znowu spadnie na 0,5l/h i na nowo chrobota. Po dłuższym postoju 0,5l/h (np. 5min) na 10/15sec chrobotanie ustanie jakby się coś wyłączyło-wyhamowało po czym na nowo zacznie chrobotać jakby coś wystartowało-ruszyło ...
Kompletnie nie wiem co to może być. Nawiewy jak i wszelkie możliwe odbiorniki mam wyłączone.

Bardzo dziękuję za porady co skontrolować w tym przypadku, oraz będę wdzięczny jeżeli ktoś posiadający 2.0 FSI podrzuci chociaż jaki ma u siebie wynik spalania jałowego na MFA/FISie czy 0,5 czy może 0,9?
#270979
Pasek ściągnięty. Spokój, cisza, słychać tylko cykanie. Żadnych chrobotań.
Na MFA pokazuje 0.9l/h.


Sprawdziłem też ładowanie altka...a więc bez obciążenia 13.4 a z włączonymi odbiornikami 13.2. Tak jak pisałem wcześniej po chwili pracy na jałowym coś jakby się zatrzymuje i przestaje hałasować (w tym czasie napięcie na aku się nie zmienia, obroty też równe, ale na MFA wskakuje 0.9l/h). Trwa to 15sec po czym coś zaskakuje i na nowo hałasuje (spalanie 0.5l/h).

Alternator ma świeże sprzęgiełko.
Koło od klimy chodzi z lekkim oporem - ma luz 5mm lewo <> prawo.

Zagadką jest czemu spada to spalanie do 0.5l/h?
Jak jest 0.9l/h silnik pracuje prawidłowo...
#270983
A więc jestem w trakcie naprawy mojej usterki ... opiszę tutaj wszelkie potrzebne informacje aby w przyszłości pomogły innym którzy mogą napotkać na taki problem jak u mnie.

Chrobotanie - lekkie strzelanie pochodzi z sprężarki klimatyzacji - oberwane koło (bez paska, koło ruszając w lewo <> prawo ma 5mm luzu - sprawne nie posiada ani milimetra).
Postanowiłem wymienić całą sprężarkę klimatyzacji - w moim modelu z 2004roku siedzi sprężarka o nr katalogowym 1K0 820 859S firmy DENSO.

Zakupiłem sprężarkę pochodzącą z 2010roku po gruntownym serwisie z gwarancją.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro montaż + przegląd gruntowny całego układu klimatyzacji.

Co do tematu spalania 0,5l/h na biegu jałowym przy max rozgrzanym silniku - wszystko jest OK!
Rozmawiałem z 3 osobami użytkującymi ten silnik i każdy z nich ma tak samo. Po paru minutach pracy silnika, zmienia się położenie klapki EGR - wzrasta spalanie do 0,9l/h po czym klapka EGR wraca do poprzedniego ustawienia i spalanie spada na 0,5l/h. Tak jest zaprogramowany soft biegu jałowego w tych silnikach i wszystko jest tutaj wporządku. :yes2:

Dam znać jak po wymianie sprężarki.