Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By karoolkapala -  15 sty 2019, 9:10
 podkarpackie
#270957
Witam, niestety muszę wymienić nieszczęsną sondę, tylko że po przepatrzeniu sklepów z częściami i allegro niestety zgłupiałem. Według katalogu powinna iść tu sonda 06A 906 262 BR. Według zdjęć ma podobno 5-pinów, kostkę z 5 kablami, która jest taka bardziej kwadratowa no i oczywiście kosztuje od 500zł. Wszystkie serwisy z częściami po wyborze modelu i silnika samochodu proponują do Golfa sondy wiodących producentów (Bosch 0 258 010 036 , Delphi ES20289-12B1 etc...) które wg zdjęć mają kostki prostokątne, 4-piny, 4 przewody tyle, że cena jest przystępniejsze 200-300zł. Ja wiem, że "jak popieści to się zmieści" ale byłbym delikatnie mówić bardzo zły gdybym taką kupił i nie pasowałaby. Będę wdzięczny za wyjaśnienie jaka sonda u mnie powinna iść, ponieważ przez brak garażu i zimową aurę nie jestem w stanie wejść pod auto i sprawdzić "namacalnie" jaka tam jest zamontowana i jaką ma kostkę.
By wojniz -  15 sty 2019, 13:56
 podkarpackie
#270968
@ karoolkapala,
Sondy są dwie. Jedna 5-przewodowa, droga chyba 4-przewodowa. Pokaż błędy, to będzie wiadomo, którą trzeba.

Druga sprawa - tylko NGK.
Trzecia sprawa - jeżeli 5-cio przewodowa, to nowa faktycznie droga, więc warto ryzykować - szukaj używki na allegro. Ja 5-cio przewodową używaną NGK (już bez znaczków vw) kupiłem za 80 zł. Działa już nie pamiętam od kiedy. Gdzieś mi się obiło o uszy, że te sondy 5-cio przewodowe wytrzymują po ok 100-120 tysięcy, więc jak trafisz na niezmęczoną używkę, to będziesz jeździł długo.

Co do sondy 5-przewodowej - jej z pod samochodu nie zobaczysz, jest ona na kolektorze wylotowym, a kostka jest pod maską, na ścianie grodziowej, nad akumulatorem.
By karoolkapala -  15 sty 2019, 15:18
 podkarpackie
#270969
@ wojniz,
niestety błędów brak. Objawem są nierówne obroty i spalanie które od zeszłego roku skoczyło gwałtownie o 20% (zarówno na LPG jak i PB). Komputer nie wywala żadnych błędów, a w samochodzie zrobiłem już wszystko. (świece, przewody, filtry, czyszczenie przepustnicy etc...). Razem z mechanikiem uznaliśmy, że została już tylko ta opcja. Po przewertowaniu wszelakich forów doszedłem do wniosku, że to raczej pierwsza sonda, bo ona odpowiada za pracę silnika. Druga niejako kontroluje kondycje katalizatora, tylko konia z rzędem temu kto mi powie, która jest pierwsza, a która druga.
By karoolkapala -  15 sty 2019, 15:41
 podkarpackie
#270972
Dzięki za pomoc. Ale i tak stwierdzam, że nie zaryzykuje kilku stów zanim na własne oczy nie obejrzę tej sondy. Może jakoś wykombinuje garaż i wlezę pod to auto. Tak czy siak wielkie dzięki za rozjaśnienie sytuacji.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  15 sty 2019, 22:35
 śląskie
#270993
Sonda 5 przewodowa to szerokopasmowa.
Sonda 4 przewodowa to sonda napięciowa 0-5V z grzałką.
To dwie różne konstrukcje i nie zastąpisz jednej druga.
Pierwsza sonda to ta na kolektorze wydechowym. Druga to za katalizatorem.
U mnie tez pali wg mnie zbyt duże ilości paliwa ale olalem temat bo wszystko zrobiłem także oprócz wymiany sondy.
Ile palil pb wcześniej a ile teraz?
Ja zrobiłem...
Filtr powietrza.
Uszczelniony kolektor dolotowy byl nie szczelny.
Sprawdzenie szczelności kompresorem.
Wymiana termostaru nie trzymał temperatury.
Wymiana swiec.
Nowe wtryski lpg.
Strojenie instalacji lpg na korekty ecu do około 4% .
Sprawdzenie 4 zaciskow hamulcowych czy nie zapieczone.
Wymiana rozrządu.
Sprawdzenie katalizatora. Czysty.

Zostało wymiana kabli wn oraz sondy i sprawdzenie zaworów w glowicy.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 lis 2019, 18:08
 śląskie
#278747
Pomóżcie proszę, jaki nr części sondy powinien być zastosowany? Chodzi o pierwszą sondę i wg. etki jest to nr 06A906262CR. Niestety nie mogę takiej nigdzie znaleźć. Czy musi być o końcowym oznaczeniu CR, czy może być inne byleby była 5-cio przewodowa?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2019, 19:32 przez pitt52, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  26 lis 2019, 18:58
 dolnośląskie
#278748
pitt52 pisze:
26 lis 2019, 18:08
Pomóżcie proszę, jaki nr części sondy powinien być zastosowany? Chodzi o pierwszą sondę i wg. etki jest to nr 06A906262CR. Niestety nie mogę takiej nigdzie znaleźć. Czy musi być o końcowym oznaczeniu BR, czy może być inne byleby była 5-cio przewodowa?
W koncu cr czy br :hmmm:

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
https://m.czesciauto24.pl/search?keyword=06A906262CR

Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
I dla br
https://m.czesciauto24.pl/search?keyword=06A906262bR
Awatar użytkownika
By pitt52 -  27 lis 2019, 6:53
 śląskie
#278766
Dzięki Dexter23 za reakcję na moje pytanie. Masz rację. Szukam sondy do Passata 1,6 mpi. Nie wyjaśniłem tego na początku za co :hi: Zastanawiam się tylko, jaka jest różnica między tymi sondami? Czy chodzi o długość przewodu, rodzaj wtyczki czy jeszcze coś innego? Ciekawa rzecz, silniki te same a sondy o różnych oznaczeniach.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  01 gru 2019, 9:13
 śląskie
#278817
W sumie to ciekawa sprawa. Drugi raz mi się to zdarzyło. Sonda waliła błędem, czyli prawdopodobnie martwa. Jednak wypadało jeszcze zrobić test vcds-em. Po trzecim teście obudziła się! Jak na razie trzeci dzień nie ma błędu i chodzi. Poprzednio miałem taką sytuację półtora roku temu w moim golfie i od tamtej pory sonda pracuje normalnie. Nie trzeba więc do końca wierzyć błędom. Myślę, że większość mechaników poszłaby na łatwiznę i wymieniałaby sondę, a to nie są tanie rzeczy cytując klasyka.