Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#271007
Czy ktoś z Was wymieniał oba termostaty w 1.6 FSI o kodzie BAG lub odpowietrzał układ w nim?

Chyba 17,5 godz ciągłej jazdy w temp.40 - 41 st.C (gaszenie na tankowanie TYLKO) popsuły termostat bo temp raz idzie w góre a raz w dół (odpuszczam gaz to idzie w dół). Zaczęło to się dziać w tamtym roku po Chorwacji, stopniowo i teraz jest coraz gorzej... pali chyba z litr więcej też.
Chce wymienić obydwa termostaty w mojej 5-tce, ale nie mam pełnej informacji co i jak. W sam naprawiam guzik ciekawego pisze.

Pomożecie ?
#271032
Zdecydowanie przepłaciłeś - jeśli chodzi o koszt 400zł na same termostaty, za moje firmówki GATES dałem w sumie ok. 230zł z alledrogo...

Numer katalogowy zamawianych termostatów:
- TH41887G1
- TH43587G1


Sama procedura wymiany wydaje się prosta, jedynie jest problem z dojściem by odkręcić śrubki - słabe dojście, trzeba kombinować na różne sposoby.

Moja kolejność przy wymianie:
- strzykawką wypompować płyn ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego
- zdjąć pokrywę silnika
- odkręcać pokrywy termostatów - mocowanie jak na zdjęciu z ETKA (2x3szt) BIT T25
- jedyna strata płynu to tyle co wyleje się po odkręceniu z węży, ok. 1l-1,5l MAX (zatem trzeba mieć płyn - polecam PRESTONE)
- potem podmiana termostatów i ponowne skręcanie wszystkiego...
- odpowietrzanie: po skręceniu wszystkiego uzupełnić do MAX'a płyn w zbiorniczku, odpalić silnik i nagrzać do 90*C pilnując stanu płynu bo będzie ubywać i trzeba odrazu dolewkę... potem zrobić rundkę kilka km i znów sprawdzić poziom. GOTOWE

Wydaje się bardzo proste jednak czas na kombinowanie przy odkręcaniu się traci...
Powodzenia.
#271460
Też ostatnio przerabiałem temat w BAG. Wymieniłem całość na zestaw od Febi tj. cała obudowa z dwoma termostatami i czujnikiem temp. Na tą chwilę mogę tylko powiedzieć że jest poprawa jak już złapie temp to trzyma. Spalanie też na tą chwilę wydaje się że trochę spadło. Wcześniej długo jeździłem na cały czas niedogrzanym aucie. Przy takich temp jak teraz czyli koło zera i mniej nigdy nie łapało 90 C patrząc na wskazanie na zegarach licznika. Latem vcds po zagrzaniu pokazywał jakieś max 78 C z tego co pamiętam. Zdecydowałem się na całość bo w aso ceny zaporowe, a nie wiedziałem do końca który termostat padł i czy czujnik nie oszukuje. Motywacją do ruszenia tego tematu była możliwość wynegocjowania dobrej ceny w sklepie stacjonarnym - bardzo podobna do tej z alledrogo. Ale wiadomo w razie czego mniej problemów ze zwrotem :oczko: Jeszcze jedna rzecz która zwróciła moją uwagę to usunięte oznaczenia na obudowach - podejrzewam że były loga vag :tooth: Wiadomo trochę płynu uciekło, więc był dolany. Później po zagrzaniu jeszcze raz uzupełniłem braki i tyle w temacie odpowietrzania :oczko: