Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By GPlusAnd -  27 lut 2019, 11:14
 świętokrzyskie
#272148
Posiadam Golfa Plus 1.6 MPI 102KM BSE 2006r. Samochód niedawno zakupiony przebieg 134k km był od nowości serwisowany w trybie longlife założona założona instalacja gazowa przy 131k km. Dodam że samochód zakupiony z pewnego źródła i przebieg oryginalny. Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego samego problemu jak mój.
A teraz problem.
Od pewnego czasu tj. Od około miesiąca prawie zawsze jak uruchamiam samochód po nocy lub długim postoju to szarpie mi silnikiem tak jak by chodził na 3 tłoki, przy okazji dymi w kolorze sino-niebieskim. Po dodaniu gazu po 2-3 sekundach na wyższych obrotach problem ustępuje. Nie zaobserwowałem żeby podczas jazdy albo przygazowywania dymił. Samochód pobiera mi około 500ml oleju na 1000km.
Jak zakładałem gaz to mechanik wymienił mi termostat bo samochód nie łapał odpowiedniej temperatury i pojawiało się masło pod korkiem. Zaobserwował też około 100ml oleju w kolektorze ssącym. Poza tym samochód sprawuje się świetnie.
Teraz takie moje pytanie co może być przyczyną? Czy nastawiać się na remont generalny silnika?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 lut 2019, 13:17
 pomorskie
#272151
GPlusAnd pisze:
27 lut 2019, 11:14
. Poza tym samochód sprawuje się świetnie.
Czy na pewno świetnie? 7,5 litra dolewek oleju na każde 15 tys km trochę temu przeczy, siwo-niebieski dym i telepanie po uruchomieniu, olej w kolektorze i myśl o remoncie generalnym ..... rzeczywiście świetnie :P

Sorry za uszczypliwości ale nie wygląda to świetnie

Rozumiem long life idzie do kosza i zainwestuj w porządny olej 5W40 ACEA A3/B4 502.00 o niskiej parowalności
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 lut 2019, 15:19
 pomorskie
#272157
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414

Dodano po 4 minutach 18 sekundach:
GPlusAnd pisze:
27 lut 2019, 14:21
Ostatnio zalany był mobile 5w30 ja zalałem go castrolem 5w30 takim jaki jest polecany przez producenta.
Takie czasy że we wszystko leją taki olej, czy to konstrukcja z lat 70tych jak twój silnik czy to nowoczesny diesel z DPF
GPlusAnd pisze:
27 lut 2019, 14:21
Czy zmiana na 5W40 ACEA A3/B4 502.00 tak jak radzisz pomoże?
Jeśli będzie to olej o dobrych parametrach to powinien ograniczyć
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=1414#p9682
By GPlusAnd -  01 mar 2019, 7:54
 świętokrzyskie
#272207
Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie czy warto taki silnik remontować jak chcę tym samochodem jeszcze pojeździć? Poczekać jeszcze trochę aż znacznie brać więcej oleju czy od razu remontować?