Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By kayetan -  09 mar 2019, 8:59
 dolnośląskie
#272401
W październiku 2018 roku wymieniłem przepustnicę w swoim Golfie z silnikiem 1.6 102 KM, rocznik 2008. Przepustnica to zamiennik 89087/06A133062AT 12SKV032. W grudniu w samochodzie zainstalowałem gaz. Po ok. 1,5 miesiąca jeżdżenia na LPG zaczęły pojawiać się błędy na wyświetlaczu, a silnik nie wchodził na obroty tylko trzęsło autem. Po podłączeniu do komputera pokazał błędy na przepustnicy. Zrobiono adaptację, ale to nie pomogło na długo bo błędy znów zaczęły się pojawiać. Tutaj wypisuję komunikaty ostatnich błędów:
- siłownik przepustnicy; nie osiągnięto dolnego ogranicznika nieciągły
- czujnik 2 kąta siłownika przepustnicy, nieodpowiedni sygnał, nieciągły
Przepustnica jest na gwarancji, ale żeby zgłosić reklamację muszę ją wymontować, a diagnosta powiedział, że reklamacji mogą nie uznać.
Zastanawiam się czy jest to rzeczywiście wina przepustnicy czy błędy przepustnicy mają związek z czymś innym np. LPG?
Awatar użytkownika
By kayetan -  09 mar 2019, 19:21
 dolnośląskie
#272423
A-R-T-U-R pisze:
09 mar 2019, 11:00
Pojezdzij bez lpg to sie dowiesz. Z zamiennikami niestety tak jest ze lubia generowac bledy. Niby wszystko pasuje a jednak cos jest nie tak
Dodam, że problem pojawia się prawie wyłącznie przy uruchamianiu samochodu (zwykle silnik jest zimny). Przekręcam kluczyk i zanim odpalę wyświetla się komunikat o błędzie silnika. Po odpaleniu jak napisałem trzęsie. Zwykle po 4-5 krotnym przekręceniu kluczyka błąd znika z wyświetlacza. Może ze dwa razy wywalił błąd podczas jazdy, wtedy lekko szarpnie, a po ponownym odpaleniu kontrolka EPC gaśnie. Nie wiem czy będzie łatwo określić od czego to zależy bo niekiedy błąd pojawi się dwa dni pod rząd, a potem przez parę dni się nie pojawia.