#272581
Jak wiadomo w FSI (oprócz BAD) rozrządu się raczej nie wymienia ... jednakże pompa wody wieczna nie jest, więc co jakiś czas powinno się ją wymienić. Moja wytrzymała 250 000 i po wylaniu wody z bloku silnika przy wymianie chłodnicy zaczęła cieknąć. Wymiana nie jest bardzo trudna ,wylewamy płyn, podpieramy silnik, demontujemy łapę i poduszkę podtrzymującą silnik od strony pasażera. Następnie odkręcamy zaczep do podnoszenia silnika, górna śruba wychodzi łatwo dolną trzeba poluzować niejako przez okno tego zaczepu, a potem przesuwając go razem z ruchami klucza łatwo dokończymy sprawę. Następnie luzujemy trzy śruby mocujące koło pasowe do pompy, bitem splin 10 włożonym do klucza oczkowego z grzechotką. Następnie luzujemy napinacz kluczem 16 i zrzucamy pasek wieloklinowy. Kończymy odkręcanie koła pasowego . Mamy już dostęp do pompy . Pompa jest przymocowana czterema śrubami torx T 25 dostęp do trzech jest dobry do czwartej nieco gorszy ale tragedii nie ma . Śruby są przykręcone bardzo lekko. Pompa wychodzi z pluskiem . Jeżeli uszczelka w nowej pompie jest w formie oringu trzeba ją wkleić w rowek żeby się pewnie trzymała . Pompę dokręcamy z czuciem( 25Nm) koło pasowe też (20 Nm). Resztę w odwrotnej kolejności. Zalewamy płynem, uruchamiamy, obserwujemy, ze dwa razy dolewamy i powinno być OK.