Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By TruPunch5000 -  14 cze 2019, 7:59
 wielkopolskie
#275012
Na jakich dystansach i w jakich warunkach użytkujesz furę? Trasa, miasto, czy też mieszane cykle?
Bulgotanie ustaje od razu po wrzuceniu 2 biegu, czy może po wrzuceniu 2 i wkręceniu go na obroty?
Próbowałeś po odpaleniu odczekać chwilę aby olej rozlał się po całym silniku i przytrzymać go przez kilka sekund przy 2 tysiącach obrotów i sprawdzić później, czy za wydechem nie ma mokrej plamy?
Odgłos brzmi jak woda w wydechu.
Temat znikającego oleju w tempie 0,5l/4tyś km przy takim przebiegu to podobno norma, a nawet dobry wynik, chociaż tutaj kieruję się jedynie opinią innych posiadaczy bo u mnie przy przebiegu 260tyś km od wymiany do wymiany(10tyś km) znika zaledwie ok. 0,5l.
By Hiob -  23 maja 2022, 18:52
 dolnośląskie
#288948
Aktualizacja tematu dla potomności
Po długiej batalii, padło na cewkę zapłonową. Coś nie tak z iskrą. Wymiana cewki plus przy okazji przewodów zapłonowych (jeszcze fabryczne), bulgot zniknął.
Wcześniej zrobiony remont silnika, w tym rzecz jasna uszczelniacze zaworowe - nie rozwiązło to problemu, dopiero wymiana cewki pomogła.
Może się komuś przyda ta informacja.