Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By biegacz86 -  13 sie 2010, 18:12
 -------
#28780
bylem na przegladzie i pytalem czy sprawdzali rozrzad a autko ma juz kolo 90 tys i odpowiedzieli ze nie jest to w planie przegladu no i troche mnie to zdziwilo wiec kazalem sprawdzic im mimo wszystko . w instrukcji napisane ze kolo 100 tys nalezy sprawdzac czy paseczek nie ma juz dosc
Awatar użytkownika
By npb -  16 sie 2010, 7:40
 -------
#28850
biegacz86 pisze:bylem na przegladzie i pytalem czy sprawdzali rozrzad a autko ma juz kolo 90 tys i odpowiedzieli ze nie jest to w planie przegladu no i troche mnie to zdziwilo wiec kazalem sprawdzic im mimo wszystko . w instrukcji napisane ze kolo 100 tys nalezy sprawdzac czy paseczek nie ma juz dosc
u Ciebie kolego to chyba łańcuch jest
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 sie 2010, 23:22
 pomorskie
#28886
w zwykłym 1.4 na wielopunkcie jest pasek a w 1.4 FSI raczej łańcuch bo z tego co pamiętam występował w nich jakiś problem z przeskakiwaniem i przestawianiem spowodowane przepuszczaniem oleju a co za tym idzie niedostatecznym smarowaniem łańcucha
Awatar użytkownika
By npb -  17 sie 2010, 11:06
 -------
#28893
u mnie na 100% jest łańcuch, kod silnika BKG, czytałem o problemach z przeskakującym łańcuchem, podobno jest to wina jakiegoś napinacza hydraulicznego tudzież pompy oleju, sam nie wiem czy nie wybrać się na jakąś kontrolę tego mechanizmu do ASO, auto ma 137 tys km przebiegu.
Awatar użytkownika
By Bruce -  18 sie 2010, 15:12
 mazowieckie
#28940
Z tego co kojarze, na poczatku produkcji montowany byl zwykly 1.4 75KM z Golfa IV, na pasek.
Pozniej dopiero w jego miejsce wszedl 1.4 FSI 80KM na lancuch.
Kolega ma 1.4 75KM, wynika, ze ma pasek a nie lancuch.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 sie 2010, 18:13
 pomorskie
#28944
Bruce pisze:Z tego co kojarze, na poczatku produkcji montowany byl zwykly 1.4 75KM z Golfa IV, na pasek.
Pozniej dopiero w jego miejsce wszedl 1.4 FSI 80KM na lancuch.
Kolega ma 1.4 75KM, wynika, ze ma pasek a nie lancuch.

kolega nbp napisał że ma silnik o kodzie BKG a to jest FSI i produkowany był w okresie XI.03 - IX.04, osiągał moc 90 koni przy 5200 rpm, jego moment obr. to 130 Nm - i o ile się nie mylę jest na łańcuchu, a co do koleżanki zakładającej temat to chyba rzeczywiście ma MPI z paskiem rozrządu
By namlehc -  29 gru 2010, 12:05
 -------
#34281
Witam,wg książki H.R. Etzold "Sam naprawiam samochód"
Silniki benzynowe 1.4 i 1.6 (BCA,BGU,BSE,BSF) wymiana po raz pierwszy po 90000km,potem co 30000km
Silniki benzynowe 2.0 (T)FSI(AXW,BLR,BLX,BLY,AXX) wymiana co 180000km
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 sty 2011, 18:04
 pomorskie
#34566
namlehc pisze:potem co 30000km
wiem bo też mam tę książkę i zastanawiam się czy to nie jest jakaś pomyłka, jest to dla mnie trochę "paranoidalne" żeby co 30 kkm wymieniać rozrząd tym bardziej że w żony Lupo 1.4 MPI AUD wymienia się co 90 tyś bez względu na to który to raz, pytałem pobieżnie kumpla z ASO to powiedział że nie słyszał o tak krótkim interwale ale musiałby upewnić się i sprawdzić w serwisówkach
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 sty 2011, 21:04
 pomorskie
#34577
DABLJU pisze:z doswiadczenia proponuje wymienic pasek po kazdym przebiegu nieprzekraczajacym 90 000 km - nawet jak ksiazka mowi 120 000 km (no chyba ze auto jest jesczze na gwarancji)

ja wymieniam co "książkowe" 120 tyś, ostatnio wymieniałem na 240 tyś km, nie wiem czy następny rozrząd będę robił jeszcze ja - najważniejsze to stosować wzmocnione paski rozrządu przewidziane na 120 tyś km, bo są jeszcze "zwykłe" z interwałem na 90 tyś km, chyba się zagalopowałem bo temat o 1.4 MPI :( niemniej jednak na pewno częstsza wymiana nie zaszkodzi