Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Uberas -  20 mar 2022, 7:41
 mazowieckie
#288566
Hej,
Wymienilem świece w swoim Leonie 2 (bliźniak golfa v) silnik 1.6bse. Wcześniej były 3 elektrodowe NGK teraz weszły bosha jednoelektrodowe (bo mam lpg)
BOSCH Nikiel 0 242 240 593
Niestety, dostęp do świec jest słaby a mechanik wymieniał mi to „patentem”
Po wymianie silnik przestał mieć „czkawkę przy 3900obr” lecz niestety na wolnych obrotach zaczął ja mieć, wskazówka obrotomierza stoi przy ok 700 obr ale telepie autem
Mechanik wstępnie powiedział ze możliwe ze uszkodziły się przewody, ale ja jeszcze pomyślałem ze skasuje błędy i zaadaptuje przepustnice.
Czy mam to zrobić jak na tym filmie?
https://youtu.be/wnF8A6pi0EM
Będzie to kod 098 czy inny?
Pozdrawiam

Dodano po 14 godzinach 4 minutach 56 sekundach:
Jakie logi mógłbym zczytac z vcds? Obdeleben pokazuje
Błąd czujnika prędkości obrotowej silnika
Błąd włącznika zapłonu i rozrusznika
Sterownik uszkodzenie kod 00003
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  21 mar 2022, 21:11
 śląskie
#288598
jesli z gzem jest wsio ok to świece mają być takie jak daje producent. jak jest coś nie tak z instalacją to wtedy daje się 1 elektrodowe. to takie lekarstwo na zalepianie problemu ku..pą.
do wymiany siwec wystarczy przegub kardana na grzechotke.
adaptacje nic nie dadzą.
może ten czujnik obr wału jest uszkodzony.
na pracującym silniku poruszaj kabelkiem i sprawdź jakie wartości pokazuje pod programem.
By Uberas -  22 mar 2022, 9:07
 mazowieckie
#288602
Dexter23pl pisze:
21 mar 2022, 21:11
jesli z gzem jest wsio ok to świece mają być takie jak daje producent. jak jest coś nie tak z instalacją to wtedy daje się 1 elektrodowe. to takie lekarstwo na zalepianie problemu ku..pą.
do wymiany siwec wystarczy przegub kardana na grzechotke.
adaptacje nic nie dadzą.
może ten czujnik obr wału jest uszkodzony.
na pracującym silniku poruszaj kabelkiem i sprawdź jakie wartości pokazuje pod programem.
Ogólnie przy 3900obr przy przyspieszaniu na gazie tylko bieg 3-4-5 i to czasem było „krzakniecie” ale nie przeszkadzające w wyprzedzaniu, dlatego pomyślałem o jedno iskrowkach. Po założeniu problem totalnie zniknął, ale po 150km jest tak samo plus falujące obroty (na wieloiskrowych problem tez się zaczął ale w o wiele mniejszym stopniu)
To wrócić do starych świec NGK? Co radzisz zrobić najpierw

Dodano po 1 godzinie 4 minutach 5 sekundach:
Ogólnie wiem ze ten 1.6bse ma przypadłość TTTP ale jak kupiłem auto w pazdzierniku to październik-luty jeździło w zasadzie idealnie (oprócz tego krzakniecia na 3900 ale z gazownikiem próbowaliśmy i nic - stwierdziliśmy ze stare świece bo miały 5 lat i ok 50 tys nalotu i rzeczywiście były ostro zużyte (swoją droga widać na nich uboga mieszankę))
Strojenie gazu bylo dynamiczne, pod vcdsem i kompem gazu, dalo sie tylko przesunac kaszlniecie na 3700 lub ok 4100. Na benzynie cos takiego nie wystepuje (ale aktualnie falowanie obrotow na jalowym wystepuje na lpg i benzynie) z tego co zrozumialem gazownika wtrysk benzyny ma dwie dysze mala i duza, a gazu tylko duza wiec co jakis czas mieszanka "wariuje" stąd to "kaszlnięcie"
Dzwoniłem tez do salonu Seata i nie ma akcji serwisowej na podniesienie obrotów, co wyczytałem ze może być rozwiązaniem problemu (ale nawet przy włączeniu klimatyzacji ten silnik „poszarpuje”)
Niestety wiem ze TTTP, ale boje się o poduszki silnika, dość mocno nim telepie a wcześniej nie było problemów.
Błędy na kompie były odkąd go kupiłem, kasowałem, ale są statyczne

https://ibb.co/VB5N9MH
https://ibb.co/PYtKVXG
https://ibb.co/fkGspyQ
https://ibb.co/vVWQFYf
https://ibb.co/RpcZspP

Sam VCDSa jak i nawet OBDeleven nie mam, mogę tylko na chwile podjechać do znajomego, nie wiem czy by mi pożyczył na dłużej bo tez program jest na jego laptopie itp
Tutaj załączam zdjęcia błędów z VCDS z grudnia

https://ibb.co/njPGnmB
https://ibb.co/6Bz2zkH
https://ibb.co/RgHjG6v
https://ibb.co/z6TZwVQ
https://ibb.co/9N6kqrz
https://ibb.co/4jRy6Mh
https://ibb.co/FDtmx2Y

Od czego mógłbym zacząć? Wymiana cewki, czujnika mogę zrobić sam. Kable/świece nie ma szans nie mam nawet zwykłych narzędzi do świec

Chciałbym usunac te usterkę jak najniższym kosztem i myślałem nad powrotem do „trojiskrowych” NGK z nowymi kablami NGK - czy dobrze kombinuje? Jakie są „oryginalne” świece do tego auta? Chyba właśnie trojiskrowki?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=625DEF45
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=626115DD
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=625DF0B3
Takie świeczki były.

W zasadzie jest jeszcze jedna kwestia, zmienialiśmy rozrząd i te świeczki razem, ale jak mówię lekkie poszarpywanie zaczęło się już na starych świeczkach na początku marca, po założeniu nowych (jedna iskra i 0.8mm vs 1mm) zrobiło się gorzej.

Do głowy mi przychodzi żeby zrobić:
1. Wymiana kabli (zalecane przez mechanika) zmieniane były 5 lat temu ok 50 tys
2. Zmiana świec na trzy iskrowe
3. Zmiana cewki
4. Czyszczenie przepustnicy/odmy/egr
5. Wymiana czujnika wału
A zapomniałem, po odpaleniu na ssaniu problem nie występuje. Tak samo jak jazda bez dotykania pedału gazu na np jedynce, nic się nie dzieje pomimo tych samych obrotów (ok 650 na jałowym)

Dodano po 2 godzinach 7 minutach 55 sekundach:
Chce kupić irydowe świece 3 elektrodowe (bo nie umiem ich wymieniać, żeby starczyły na dłużej) ale niestety coś jest nie halo.
Na stronie producenta kod
BKR6EIX-11

Type:BKR6EIX-11
Stock No.: 3764
Ma 3 elektrody ale jak spróbuje je kupić to zazwyczaj maja jedna pomimo tego samego ogłoszenia, znalazłem coś na Allegro ale to zdjęcie poglądowe i boje się ze przyjdzie z jedna elektroda a chce wykluczyć, ze problem leży w tej jednej elektrodzie
https://www.ngkntk.com/fileadmin/filead ... 609b6d.jpg
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  22 mar 2022, 22:27
 śląskie
#288605
Świece irydowe to jedno elektrodowe przeważnie świece.
Ten film z pracy silnika jest na pb czy lpg?
Wymien 8 uszczelek kolektora ssacego na początek.
Odlacz akumulator i za chwilę podłącz i zobacz jak silnik pracuje na wolnych.
Czas wtrysku jest cos nie teges.
Map pokazuje w okolicy poprawej wartośći ale ona tez powinna sie zmieniać a nie widac.
To nie będzie raczej problem swiec a mozliwe ze złej adaptacji ecu na zle ustawionym lpg lub lewizny co ciagnie silnik.
Te błędy jedyne co moze byc przyczyna tez to czujnik wału co pokazuje błąd. Czujnik ten jest w okolicy pod podstawą filtra oleju.
Blad 00003 w liczniku to slad ze ktoś kręcił przebieg.

Dodano po 2 minutach 58 sekundach:
Chyba ze kable vn sa tak juz zużyte.
Wejdz w bloki pomiarowe wypadania zapłonu i obserwuj .
Jak.na którymś będzie caly czas liczba to zamień kable na świece i zobacz. Sprawdź jak wyglądają gniazda w cewce wn co wpinasz kable
By Uberas -  23 mar 2022, 7:18
 mazowieckie
#288609
Dexter23pl pisze:
22 mar 2022, 22:30
Świece irydowe to jedno elektrodowe przeważnie świece.
Ten film z pracy silnika jest na pb czy lpg?
Wymien 8 uszczelek kolektora ssacego na początek.
Odlacz akumulator i za chwilę podłącz i zobacz jak silnik pracuje na wolnych.
Czas wtrysku jest cos nie teges.
Map pokazuje w okolicy poprawej wartośći ale ona tez powinna sie zmieniać a nie widac.
To nie będzie raczej problem swiec a mozliwe ze złej adaptacji ecu na zle ustawionym lpg lub lewizny co ciagnie silnik.
Te błędy jedyne co moze byc przyczyna tez to czujnik wału co pokazuje błąd. Czujnik ten jest w okolicy pod podstawą filtra oleju.
Blad 00003 w liczniku to slad ze ktoś kręcił przebieg.

Dodano po 2 minutach 58 sekundach:
Chyba ze kable vn sa tak juz zużyte.
Wejdz w bloki pomiarowe wypadania zapłonu i obserwuj .
Jak.na którymś będzie caly czas liczba to zamień kable na świece i zobacz. Sprawdź jak wyglądają gniazda w cewce wn co wpinasz kable
Podobno są dwu, trzy i cztero elektrodowe irydowe, jak mówiłem te trzy elektrodowe pokazuje NGK, ale aukcje na Allegro po tym numerze są dla jedno i trzech (i nie wiem w takim razie czy warto inwestować?)

Film z pracy jest na LPG, to samo jednak jest na PB

Kolektor ssący nie był ruszany, wiec raczej bym to wykluczył. Nie mam narzędzi/zdolności manualnych aby to samemu wymieniać, także raczej bym to narazie odrzucił

Aku dziś spróbuje odłączyć, ale czy kasowanie błędów vcdsem i obdeleven nie przyniosło podobnych rezultatów?

No właśnie wydaje mi się ze silnik i lpg jest wystrojone na 3 elektrodowe świece - teraz są jedno, i odstęp 0.8mm zamiast 1mm dlatego myślałem o powrocie na te zwykle NGK

Czujnik wału jakos tez mi się nie chce wierzyć, szczególnie ze błąd został usunięty i nie wrócił - kiedyś z nim miałem problem w innym aucie i objawy były zupełnie inne

Lewizna jest bardzo prawdopodobna, mechanik ktory wymieniał świece mógł coś złe poskładać, lub uszkodzić kable, ja niestety nie jestem na tyle „ogarnięty” w te klocki aby to zweryfikować

Bloki pomiarowe mogę jeszcze poobserwować, ale to będzie za pare dni i na chwile bo sam VCDSa nie mam, wiec co dokładnie mógłbym zobaczyć?

Myślisz, ze racjonalnie będzie zacząć od świec i kabli?

Dodano po 9 godzinach 32 minutach 18 sekundach:
zauwazylem jeszcze jedna poszlake: samochod gdy jest na luzie lub sprzegle i sie toczy to nie ma tego problemu pomimo utrzymywania "jalowych" obrotow. Nie wystepuje to tez przy jezdzie na 1 bez dodawania gazu

Dodano po 1 godzinie 6 minutach 22 sekundach:
Praca silnika na obrotach jałowych 640-608 obr (jak na złość malpiszon nie wibrował aż tak):
https://youtube.com/shorts/H-0JdF6sDHU?feature=share
Z klimatyzacja ok 800obr (ta sama historia pod koniec tylko czknal - był zimny i tez na zimnym jest lepiej)

https://youtube.com/shorts/JXy1XJSgONo?feature=share

Odpięcie aku nic nie dało, wyjęcie i włożenie kabli zapłonowych także
Awatar użytkownika
By swiIP -  24 mar 2022, 8:08
 dolnośląskie
#288613
1. Sprawdziłeś uszczelki kolektora ssącego? Podczas jego montażu można je źle założyć i może być lewe powietrze.
2. Masz dziurę gdzieś w układzie wydechowym. Może przed sondą lambdą i ona podaje złe wyniki pomiarowe.
3. Jaki jest przebieg Twojego autka?
4. Nie doczytałem ale jaką masz instalację LPG?
Dexter23pl pisze:
22 mar 2022, 22:30
Blad 00003 w liczniku to slad ze ktoś kręcił przebieg.
PS. A tego to nie wiedziałem...
Ostatnio zmieniony 24 mar 2022, 8:15 przez swiIP, łącznie zmieniany 1 raz.
By Uberas -  24 mar 2022, 8:15
 mazowieckie
#288614
swiIP pisze:
24 mar 2022, 8:08
1. Sprawdziłeś uszczelki kolektora ssącego? Podczas jego montażu można je źle założyć i może być lewe powietrze.
2. Masz dziurę gdzieś w układzie wydechowym. Może przed sondą lambdą i ona podaje złe wyniki pomiarowe.
3. Jaki jest przebieg Twojego autka?
Dexter23pl pisze:
22 mar 2022, 22:30
Blad 00003 w liczniku to slad ze ktoś kręcił przebieg.
PS. A tego to nie wiedziałem...
1. Nie były zdejmowane a problem nie występował wcześniej wiec bym to wykluczył
2. Wydech środkowy był wymieniany ok 1.5 roku temu i jak auto było w gorze to patrzyłem, nie widziałem jakiś uszkodzeń wydechu, ale tak może być (tylko co, sam by tak pęknąl? Nie ma rdzy)
3. Auto ma 260 tys i raczej nie było kręcone, ale ten błąd może na to wskazywać
4. Instalacja to lovato smart, ma ona 3 lata i 30 tys przebiegu, tylko nadal problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie wiec bym ja zostawił w spokoju
Awatar użytkownika
By swiIP -  24 mar 2022, 8:18
 dolnośląskie
#288615
1. Mechanik wymieniał świece...Ciekawe co przy okazji wykręcił więc dla świętego spokoju bym sprawdził.
2. A uszczelki kolektora wydechowego i uszczelkę łącznika oraz łącznik giętki z siatki sprawdzałeś pod względem nieszczelności?
3. Nagraj filmik na samej benzynie jak pracuje na jałowych.
By Uberas -  24 mar 2022, 8:19
 mazowieckie
#288616
Dodano po 1 minucie 46 sekundach:
swiIP pisze:
24 mar 2022, 8:18
1. Mechanik wymieniał świece...Ciekawe co przy okazji wykręcił więc dla świętego spokoju bym sprawdził.
2. A uszczelki kolektora wydechowego i uszczelkę łącznika oraz łącznik giętki z siatki sprawdzałeś pod względem nieszczelności?
3. Nagraj filmik na samej benzynie jak pracuje na jałowych.
1. to pozostanie juz w tajemnicy mechanika, co zauwazylem to wczesniej te wszystkie doslownie kable byly "uszczelnione" trytytkami, teraz wszystko jest luzem co moze swiadczyc o lewym powietrzu, ale moja wiedza jest zbyt mala zeby to diagnozowac
problem takze wystepowal przed wymiana, wiec raczej nie tedy droga
ale na 100% nie zdejmowal kolektora, bo szukalem takiego ktory sie podejmie (roznica w cenie 150 ze zdjeciem kolektora, 50 bez)
2. nie za bardzo mam pojęcie o czym mowisz niestety.. i j.w. bedzie to koszmar w diagnozie
3. silnik chodzi identycznie, moge potem nagrac, ale czy jest sens?

W pospiechu zakupilem:
swiece NGK 2397 (takie jakie byly)
kable NGK RC-VW254
cewke NGK 48010

i sprobuje to jutro wymienic z ojcem, jakies tam narzedzia ma, patrzylem na youtube i nie powinno byc "tragedii" najbardziej sie boje zerwania gwintu na glowicy swiec, no ale to bedziemy sie martwic jak sie stanie.

Jest tez opcja light - wymienię same kable - z tym ze roboty tyle samo co przy wymianie świec i cewki wiec nie wiem czy się rozdrabniać. Mechanik powiedział ze cewka „do następnej wymiany da radę” i żeby zacząć od kabli. Ale nie wiem czy wyczyścił styki na cewce, to bym chciał tez zrobić (podobno zdrapać śrubokrętem nalot popsikac wd40 i wydmuchać kompresorem)

Czy w ogole nie isc ta droga i szukac lewego powietrza (czarna magia dla mnie)

Moge jeszcze podrzucic odczyty z VCDSa dzisiaj, ale musicie mi dokladnie napisac jak dla debila co gdzie i jak sprawdzic, bo ja nie ogarniam (jak wszedlem w te kody odczytow to cokolwiek nie wpisywalem (np. 098 dla adaptacji przepustnicy) nie dzialalo - tylko 001 a w tym trojokienkowym z czego wyslalem film 001 002 003 moze kwestia programu

Aczkolwiek, gdyby wypadal zaplon, to by wywalilo bledy silnika, nic takiego nie bylo jak widzieliscie (co w pewnym sensie wyklucza cewke)

Dodano po 1 dniu 12 godzinach 45 minutach 45 sekundach:
Podczas wymiany cewki i kabli się poddałem, stare kable się już totalnie rozwaliły
Wymieniłem kable, wróciło do poprzedniego stanu (bo po ruszeniu kabli auto paliło tylko na dwa gary)
Potem się udało wymienić i cewkę (ori) i kable ale niestety nic to nie dało

Dodano po 1 dniu 11 godzinach 55 minutach 33 sekundach:
Dla potomnych: po wymianie cewki i kabli problem ustąpił, auto samo się zaadaptowalo po czasie i jest jak było, sztywne 640 obr
https://youtube.com/shorts/GWry0GeUuw4?feature=share
https://youtube.com/shorts/8PCca7nuHyw?feature=share
Nadal niestety występuje poszarpniecie w okolicach 3900 obr i teraz czasami 2500 przy przyspieszaniu. Coś mi się zdaje ze może łapać lewiznę.
Jak to mogę zweryfikować? Moglibyście mi opisać jak mogę vcdsem to sprawdzić?
Ogólnie patrzyłem jeszcze na gniazda świeczek, w jednym jest plastik ukruszony świecy, myślałem jeszcze żeby je wymienić bo zostały ale nie wiem czy jest sens.
Zdrowo dla silnika będzie podniesc jałowe do 800? (Myślałem o tym, bo strasznie słabo mi się rusza tym autem)
Czyszczenie przepustnicy odmy i egr i tak mnie czeka (jak mogę sprawdzić czy to potrzebne vcdsem?)
Czy ten silnik dobrze teraz pracuje czy nadal coś nie tak?
By Uberas -  02 kwie 2022, 12:44
 mazowieckie
#288676
swiIP pisze:
27 mar 2022, 20:59
Kup VCDS. Jak już będziesz go miał w domu to zgłoś się. Będziemy działać. :)
Niestety ale oryginal kosztuje z 4 tys, a przy wartosci tego auta to sie nie kalkuluje..:)
Jak mowilem, mogę skorzystać z tego kolegi ale musialbym konkretnie wiedziec co i jak
By wojtek2626 -  09 kwie 2022, 12:00
 dolnośląskie
#288731
U mnie tez sie pojawił problem tylko ze w BGU, jak jest wilgotno i mokro zaczyna drżeć i nie równo pracować na wolnych obrotach i podczas jazdy z lekkim gazem poszarpuje, jak jest sucho chodzi super. Raz pojawił sie problem ze nie palił dobrze na któryś cylinder wiec wymieniłem świece Bosch i kable NGK, cewka została stara. Teraz jak mocniej depne czy z wolnych obrotów wchodzi ładnie i bez problemowo tylko została ta dziwna praca kiedy jest mokro, żadnych błędów na VCDS, pracuje tak samo na PB i na LPG wiec to nie wina paliwa. Zauważyłem ze jak odpinam któryś przewód podciśnieniowy to jest reakcja silnika po podpięciu również ale nie uspokaja sie praca, jakby gdzieś gubił zapłon. Przepustnica jest lekko zabrudzona i słysze ze jest lekka nie szczelnośc na przewodzie do serwa, ale to było zanim problem sie pojawił.
Gdzie jeszcze można szukac , sprawdzic np. plakiem szczelnosc całego dolotu, wyczyscic przepustnice + adaptacja a moze na próbe zaslepic EGR. Auto nie dawno kupione i juz zaczeły sie jaja, w mrozy było OK zauwazyelm jeszcze ze przy hamowaniu silnikiem i jak wyrzucę na luz to podnosi obroty do jakis 1700-1800 i dopiero schodzi na wolne. To wszystko sie zaczeło od tego jak rozładował sie akumulator do 0 po naładowaniu i zrobieniu adapatcji było ok do mokrej pogody.
Awatar użytkownika
By swiIP -  09 kwie 2022, 21:38
 dolnośląskie
#288732
wojtek2626 pisze:
09 kwie 2022, 12:00
U mnie tez sie pojawił problem tylko ze w BGU, jak jest wilgotno i mokro zaczyna drżeć i nie równo pracować na wolnych obrotach i podczas jazdy z lekkim gazem poszarpuje, jak jest sucho chodzi super. Raz pojawił sie problem ze nie palił dobrze na któryś cylinder wiec wymieniłem świece Bosch i kable NGK, cewka została stara. Teraz jak mocniej depne czy z wolnych obrotów wchodzi ładnie i bez problemowo tylko została ta dziwna praca kiedy jest mokro, żadnych błędów na VCDS, pracuje tak samo na PB i na LPG wiec to nie wina paliwa. Zauważyłem ze jak odpinam któryś przewód podciśnieniowy to jest reakcja silnika po podpięciu również ale nie uspokaja sie praca, jakby gdzieś gubił zapłon. Przepustnica jest lekko zabrudzona i słysze ze jest lekka nie szczelnośc na przewodzie do serwa, ale to było zanim problem sie pojawił.
Gdzie jeszcze można szukac , sprawdzic np. plakiem szczelnosc całego dolotu, wyczyscic przepustnice + adaptacja a moze na próbe zaslepic EGR. Auto nie dawno kupione i juz zaczeły sie jaja, w mrozy było OK zauwazyelm jeszcze ze przy hamowaniu silnikiem i jak wyrzucę na luz to podnosi obroty do jakis 1700-1800 i dopiero schodzi na wolne. To wszystko sie zaczeło od tego jak rozładował sie akumulator do 0 po naładowaniu i zrobieniu adapatcji było ok do mokrej pogody.
Napisz to jakoś w punktach bo trochę bałagan :)
Skoro masz nieszczelność w dolocie to po co wymieniasz inne rzeczy?
Wymień uszkodzone gumy lub plastiki w dolocie. To jest najważniejsze.