Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By niki -  20 lip 2022, 0:45
 małopolskie
#289188
Wypadają mi zapłony 2 i 3 cylindrze tylko na wysokich obrotach w tym momencie zapala się kontolka ASR i zaczyna śmierdzieć spalonym olejem - standard. Kiedy zchodzę z obrotów wszystko gra auto ma moc, jednym słowem nie muszę nawet ponownie odpalać auta by wróciła mu iskra na wszystkie cylindry. Muszę go ponownie odpalić żeby tylko zgasło ASR.
Wykluczyłem:
*nieszczelny kolektor dolotowy - psikałem plakiem i patrzyłem na korekty sondy lambda - brak nieszczelności
*świece - nowe NGK 3 elektrodowe zalecane do tego silnika
*cewke, podmieniłem na cewke ze sprawnego golfa - to samo
*przewody zapłonowe również podmieniłem ze sprawnego golfa - to samo
*rozrząd nowy, dobrze ustawiony.
*ciśnienie na cylindrach równe
*przepustnica czysta

golf V 2004 rok BGU skrzynia GSY automatyczna, bez LPG. Przejechane 230tyś, nie pobiera oleju. Zaznaczam, że problem występuje tylko na wysokich obrotach, przejechałem 3k kilometrów nie przekraczając 4tysięcy obrotów i problem z wypadającymi zapłonami nie występował.
Czy problemem może być zaślepiony EGR blaszką, który nie jest wydokowany z ECU mapy silnika?

Dodano po 1 dniu 20 godzinach 21 minutach 27 sekundach:
Odlepiłem dzisiaj EGR. EGR jest w pełni sprawny. Niestety nie rozwiązałem problemu z wypadaniem zapłonu na wysokich obrotach. Nadal wypadają. Ale się wkurzyłem tyle roboty, żeby to odślepić bo słaby dostęp, gorzej dla silnika, że nie zaślepiony, a problem nadal występuje.
Widzę, że to forum jest martwe, bo nie wierzę, że ktoś nie ma jakiegoś pomysłu.

Z tego co się jeszcze orientuje problemem może być zapchany katalizator lub problem z gniazdami zaworowymi, dobrze myślę, czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?