Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By krzyss -  09 paź 2010, 21:47
 dolnośląskie
#30845
Witam
Golfik V 1.6 FSI
Mój problem dotyczy pracy silnika, albo skrzyni biegów. Przy odpalonym silniku na wolnych obrotach czy na biegu słyszę takie rzęzienie, jakby coś o coś ocierało (dlatego wolę radio włączyć od razu). Problem ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i ładnie pracuje. Byłem u mechanika, sprawdził olej w skrzyni- był ok i mówił żebym się nie przejmował. Co o tym myślicie?
Jaka może być przyczyna? Autko sprowadzone także nie wiem co było w nim robione.
Awatar użytkownika
By PotaS -  11 paź 2010, 13:42
 warmińsko-mazurskie
#30884
Jesteś w stanie nagrać ten dźwięk?
Najlepiej obsłuchać komorę silnika przy odpalaniu może zlokalizujesz źródło.
Awatar użytkownika
By npb -  12 paź 2010, 12:05
 -------
#30917
też mialem rzężenie w komorze silnika i okazalo się że linki od drążka zmiany biegów biegnące do skrzyni zawadzały o termiczną osłonę która mocowana jest do podwozia w okolicach ukladu wydechowego, jak wrzucałem biegi był metaliczny dźwiek, a ostatnio takie skrzypienie jak silnik pracował, nawet troche przetarło metalowy pancerz, wystarczyło odgiąć blachy od linek, sprawdź to.
By rafpaw -  31 maja 2016, 10:21
 podkarpackie
#229705
Hej!
Chciałbym odświeżyć temat. Mam taki sam problem, po odpaleniu i krótkiej pracy na luzie zaczyna dziwnie klekotać w okolicach silnika i delikatnie nim szarpie. Problem ustępuje jak wcisnę sprzęgło ale puszczam i dalej klekocze. Na dobrze rozgrzanym silniku praktycznie problem całkiem znika.Wymieniłem świece i kable ale nic to nie pomogło. W czym tkwi problem?
By Golf Plus -  28 sie 2016, 23:05
 podkarpackie
#237926
Mam pytanie odnośnie prac silnika i obrotów. Otóż W moim Golfie Plus 1.6 102 KM przy jeździe na 5 biegu 100km/h obroty silnika są już na ok 3000 obrotów. Myślałem że to normalne w tym śilniku ale ostatnio jechałe jetta z takim samym silnikem i obroty na tym poziomie osiagnoł przy 120 km/h. O co codzi czy możliwe ze mam nie orginalną skrzynie biegów?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 sie 2016, 23:14
 pomorskie
#237928
Golf Plus pisze:Mam pytanie odnośnie prac silnika i obrotów. Otóż W moim Golfie Plus 1.6 102 KM przy jeździe na 5 biegu 100km/h obroty silnika są już na ok 3000 obrotów. Myślałem że to normalne w tym śilniku ale ostatnio jechałe jetta z takim samym silnikem i obroty na tym poziomie osiagnoł przy 120 km/h. O co codzi czy możliwe ze mam nie orginalną skrzynie biegów?
@Dexter23pl chciał swego czasu wymieniać skrzynię i wspominał że są różne łączone z motorami 1.6 mpi a jedne z nich sa własnie dość krótkie
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  12 paź 2016, 22:11
 śląskie
#240879
Mettenoos pisze:
Golf Plus pisze:Mam pytanie odnośnie prac silnika i obrotów. Otóż W moim Golfie Plus 1.6 102 KM przy jeździe na 5 biegu 100km/h obroty silnika są już na ok 3000 obrotów. Myślałem że to normalne w tym śilniku ale ostatnio jechałe jetta z takim samym silnikem i obroty na tym poziomie osiagnoł przy 120 km/h. O co codzi czy możliwe ze mam nie orginalną skrzynie biegów?
@Dexter23pl chciał swego czasu wymieniać skrzynię i wspominał że są różne łączone z motorami 1.6 mpi a jedne z nich sa własnie dość krótkie
Przejrzałem etke online i niema takiej opcji aby w jetta była inna skrzyni jak inne koła od 5 biegu.
Mett jeśli możesz to sprawdź dla mojej ciekawości w swojej. :fluff:
Grzebałem dzis cały dzień i wynika że były krzynie HHN do 1.6 z dłuższą 5 ale wymiana tych kół to bezsensu i głupota bo zyskujemy 11km/h. Jeśli byłby zysk 20km/h przy 3000obr = 120km/h to bym to juz jutro robił bo takowe koła znalazłem ale dla zmiany 3000/obr - 100km/h na 111km/h to bezsensu.
"Golf Plus" Może z zawyżeniem wskazań licznika o ok 3km/h i dodać prędkość na HHN 11km/h = 15km/h to mogło to podchodzić pod licznikowe niby 120km/h
Obecne fabryczne koła 5 biegu mają przełożenie 0.81;
0.81 FVH
0.74 HHN ta trochę szybsza żadkość
0.67 MHV skrzynie od ok 2012r.

3t/obr = 100km/h = FVH
3t/obr = 112km/h = HHN
3t/obr = 120km/h= MHV