Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By slawekVWgolfV -  20 kwie 2011, 21:34
 -------
#42484
Witam
Zamierzam kupic VW golfa V i tu sie zaczyna problem. Do niedawna byłem pewien zeby kupic diesla z silnikiem 1.9 105 km. Ale ponieważ ceny oleju napedowego drastycznie idą w góre stwierdziłem ze moze lepiej bedzie kupic golfa z silnikiem benzynowym a z czasem załozyc do niego gaz. Chciałbym zeby miał około 100 km może byc i wiekszy ale zeby był z rozsądnym spalaniem...:)
Jaki silnik polecacie pamietając o tym zeby nie był za bardzo awaryjny a w razie awarii zeby nie było jakis kosmicznych kosztów, zeby było rozsądne spalanie i z czasem mozliwosc załozenia instalacji lpg (jaki koszt instalacji do silnika który polecacie)
a po za tym co myslicie o silniku 1.6 fsi 115km lub 2.0 fsi 150 km mozna do nich załozyc gaz?
jesli tak to jaki koszt?
Prosze o wasze opinie, najlepiej opinie urzytkowników
pozdrawiam

Ps
Nie znalazłem tu takiego tematu a wiem ze nie jednej osobie sie przyda...
By namlehc -  20 kwie 2011, 21:45
 -------
#42485
Jeśli chodzi o olej napędowy to rada uni europejskiej podnosi akcyzę na to paliwo gdyż nie widzi żadnego powodu by ona była obniżona i jak media donoszą w krótkim czasie może się to samo stać z lpg.Jakieś dziwne zagrywki z ich strony.
Awatar użytkownika
By PotaS -  20 kwie 2011, 22:26
 warmińsko-mazurskie
#42492
pietrekth7 pisze:FSI odradzam . Czuły na słabą jakość paliwa, a jeśli chodzi o gaz to nie bardzo da się go zamontować.

Pozdro
Instalacje gazowe do FSI są tylko kalkulacja kosztów instalacji do zysków z eksploatacji jak na razie niezbyt zachęcająca.

Tutaj trochę o tym pisaliśmy --> http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... 44&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

min.
krisv pisze:Ja u siebie mialem V gen ciekly wtrysk ,naprawde fajna sprawa. Sama instalka kosztowala 5 tys.

a co do FSI

http://elpigaz.com/15400.dhtml

http://www.czakram.pl/grafika/pdf/folder_sdi.pdf

http://www.vialle-lpi.pl/

MODEL /TYP KOD SILNIKA KOD STEROWNIKA BENZYNY KOD STEROWNIKA
GAZOWEGO
Golf 1.4 Tsi 90 kW CAX MED 17.5.20 AEB3000A
Golf 1.4 GT Sport 125 kW BLG MED 9.5.10 AEB3000A
Golf 1.4 GT Sport 125 kW BLG MED 17.5.1 AEB3000A
Golf 1.6 85 kW BLF MED 9.5.10 AEB3000A
Golf 1.6 85 kW BLP MED 9.5.10 AEB3000A
Golf 1.6 85 kW BAG MED 9.5.10 AEB3000A
Golf 2.0 BLX AEB3000A
Golf GTI 2.0 147 kW BPY MED 9.1 AEB3000A
Passat 2.0 110 kW BVY MED 9.5.10 AEB3000A
Passat 2.0 110 kW BLR MED 9.5.10 AEB3000A
Passat 2.0 TFSI 147 kW BWA MED 9.1 AEB3000A
Eos 2.0 110 kW BVY MED 9.5.10 AEB3000A
Eos 2.0 110 kW BLR MED 9.5.10 AEB3000A
By marioh -  21 kwie 2011, 16:30
 -------
#42546
Witam.

A ja (jak na razie) nie odradzam zakupu golfa 1,6 FSI, bo pomimo iż wolałbym jakiegoś z silnikiem TSI, to ten co posiadam sprawuje się nawet nie najgorzej.... Moc 116 koni daje w miarę przyzwoite przyspieszenie i wcale nie najgorsze spalanie (zwłaszcza skrzynia 6-o biegowa), ale faktycznie paliwo należy lać "odpowiednie" (ja leje suprema 98), co oznacza jednak wyższe koszty... Instalacja gazowa do tego samochodu spisuje się podobno bardzo dobrze, ale jej koszty są jak dla mnie bardzo duże. Zadałem pytanie do firmy http://www.czakram.pl/grafika/pdf/folder_sdi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; i otrzymałem w odpowiedzi dwie propozycje:
- pierwsza za 4200,- (wygląda na "słabszą" jakość, ale technicznie się nie zagłębiałem)
- druga za 5200,- (SDI z "górnej półki")

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By PotaS -  21 kwie 2011, 19:03
 warmińsko-mazurskie
#42552
marioh a podali Ci może jakieś wyliczenia co do zużycia benzyny w stosunku do gazu? Jak wiadomo trzeba wtryski chłodzić co jakiś czas.
Awatar użytkownika
By Tyson -  21 kwie 2011, 21:18
 mazowieckie
#42566
zostaje jeszcze silnik 1.6 NIE FSI o mocy chyba 102KM. Miałem "przyjemność" jeździć takim w golfie VI przez miesiąc. Osiągi... musiałem sporo czasu poświęcić na to, aby się przyzwyczaić. Spalanie według kompa wychodziło 8L/100, ale jak przeliczyłem to wyszło 8,6L/100, gdzie w tym czasie mój TDI palił 6,5-6,7 (zima), bo jak jest cieplej to pali mi 6-6,5. Oczywiście mówimy tutaj o trybie mieszanym, z czasami ciężką nogą :) Ogólnie tamta benzyna paliła 2L więcej na 100km.
wszystko zależy od tego ile będziesz jeździł, czy trasy czy głównie po mieście. Jeżeli po mieście to spokojnie wystarczy bo na trasy to za cienki w uszach. Jak odebrałem swojego golfa, to w drodze powrotnej przez 120km banan nie schodził mi z gęby. Doceniłem elastyczność TDI i moc 140KM :mrgreen:
dwa plusy tamtego benzyniaka: cicha praca i nagrzewanie silnika w czasie mrozów.
By slawekVWgolfV -  21 kwie 2011, 21:58
 -------
#42575
A jesli ten 1.6 102km to gaz sekwencja w cenie jakies 1700zł? Czy jaki?
Dobrze to sie zbiera?
Skoro w golfach przy silnikach benzynowych są takie kombinacje z gazem to juz sam nie wiem co lepsze diesel czy benzyna....
By namlehc -  21 kwie 2011, 23:01
 -------
#42591
Kolego całe życie jeżdziłem benzyniakami,ale one nie miały mocy tz do 68HP,ale jak kupiłem dieselka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 140HP powiem Ci tylko jedno,ciężko bedzie mi go sprzedać.Wsiadam do niego odpalam a on sobie mruczy,do 2000obrotów nic się nie dzieje,jazda emeryta powolny lans po mieście...
...powyżej szał szum oponek i cały czas lewy pas i morda sama się śmieje...
paliwo trudno drożeje,ale czy palacze z powodu wzrostu cen papierosów rzucają palenie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kto raz zasmakował dobrowolnie nie zrezygnuje. :lol: :lol: :lol:
By krisv -  22 kwie 2011, 12:26
 mazowieckie
#42635
Mysle tak samo jak panowie powyżej albo zwykle 1,6 MPI lub 1,9 tdi który jest ( wmiare ) tani w eksploatacji. Tez kwestia czy poruszasz się po mieście czy głownie trasy. Mi w mieście przy 1,9 tdi 6,5 ON pali a poza miastem przy spokojnej jeździe 4,5-5 l ON. Co do gazu to zeby bylo dobrze to sekwencja mysle ze za 2500 zl powinno sie cos znalesc.
By marioh -  22 kwie 2011, 13:36
 -------
#42644
Witam.
PotaS pisze:marioh a podali Ci może jakieś wyliczenia co do zużycia benzyny w stosunku do gazu? Jak wiadomo trzeba wtryski chłodzić co jakiś czas.
Przesłali mi również dane o spalaniu (bo to ważny aspekt sprawy) i chociaż dokładnie tego nie pamiętam (wiadomość straciłem przy odnowieniu systemu :evil: ), to zwróciłem na to uwagę i zdecydowanie nie było ono zbytnio wygórowane... Dokładniej pisząc deklarowali okolice 8L/100 km, a więc całkiem nieźle :wink:

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By PotaS -  22 kwie 2011, 18:48
 warmińsko-mazurskie
#42669
FSI nie jest zły jak na razie nie mam złych przygód ale może wszystko przede mną? :) Po doświadczeniach kolegi pietrekth7 ze swoim mam obawy. Jednak muszę stwierdzić że jest ekonomiczny średnia 7 l/100km. Jak spróbowałem ecodrivingu to spalił mi 5,15l na setkę. Przy dużym udziale miasta tak z 70-90% nigdy nie przekroczył 9l/100km. Wymaga jednak tak jak koledzy mówili dobrej benzynki w Polsce tylko 98-ka ;)