Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By smichan -  02 sie 2011, 11:42
 -------
#47992
Hej,
Jak szybko powinien zużywać się płyn chłodzący. W tym roku (kilka miesięcy temu) zapaliła mi się kontrolka układu chłodzącego. Uzupełniłem płyn do poziomu MAX.
Dziś, ku mojemu zdziwieniu, znowu zapaliła się ta kontrolka. Po sprawdzeniu poziomu płynu był on znowu dużo poniżej MIN. To jest chyba zdecydowanie za szybko mimo, że dość często używam klimy.

Pozdrawiam
(Golf V 1.4 16V 75KM)
By furbs -  02 sie 2011, 11:57
 -------
#47993
Płyn chłodniczy z biegiem czasu traci swoje właściwości i to można nazwać jego zużywaniem się.

Co do ubywania płynu ze szczelnego układu chłodzenia, to są to raczej bardzo minimalne ilości. Używanie klimatyzacji nie ma tu również nic z tym wspólnego.

Jeśli ubywa Ci płynu w tempie o jakim piszesz, to dobrze poszukaj nieszczelności w układzie, bo prawdopodobnie masz gdzieś wyciek lub w gorszym wypadku mikropęknięcie głowicy i płyn przedostaje się do układu spalania.
By smichan -  02 sie 2011, 13:52
 -------
#47996
Czy nieszczelność jestem w stanie sobie sam sprawdzić jakoś? Pod samochodem nic nie widać, żeby kapało. Na przewodzie też nic nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 sie 2011, 14:20
 pomorskie
#47999
co z tego że nie kapie - wcale nie musi być widać, jak silnik gorący i w ukladzie robi cię ciśnienie to od razu odparuje, na zimnym wcale nie musi cieknąć i pewnie nie cieknie
By klepa -  02 sie 2011, 14:27
 warmińsko-mazurskie
#48001
Samochód mam prawie ośmioletni płyn nigdy nie wymieniany stan taki sam jak fabryka zalała, więc u Ciebie gdzieś ucieka, musisz to zlokalizować :(
By smichan -  02 sie 2011, 19:12
 -------
#48018
Szukałem wycieku wzdłóż przewodu, ale nic nie znalazłem. Nie jestem w stanie sam sprawdzić czy płyn nie ucieka do układu spalania, więc raczej będe musiał z tym do jakiegoś serwisu podjechać. Czy nie jest tak, że jakby płyn przedostawał się do układu spalania to z rury wydostawałby się biały dym?
By chris -  11 sie 2011, 9:08
 zachodniopomorskie
#48412
Sprawdź kruciec , u mnie były te same symptomy i doszli dość szybko że to to (pod górną osłoną silnika z prawej strony w TFSI )
Można wymienić sam kruciec lub po prostu uszczelnić go tam gdzie cieknie pastą specjalną .
Powodzenia
By DABLJU -  31 sie 2011, 22:33
 -------
#49207
mi powodem uciekania płynu było przegryzienie przewodu przez mysz. ale zeby to zlokalizować musieli sporo grzebac pod maską bo cięzko zobaczyc bez odkręcenia kilku gratów. za wymiane przewodu na nowy w aso zapłaciałem 160 zł czy cos w tej okolicy,