Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By emiter -  03 lip 2015, 10:09
 łódzkie
#184236
Lukasz89 pisze:
Boniunio pisze:Kupiłem używany EGR i okazało się że też jest trzaśnięty :sad: po rozkręceniu okazało się że w obu przypadkach jak u kolegi robsona były wyłamane 3 ząbki( ta zębatka 1/4) i mam pytanie czy można gdzieś dostać tylko taką zębatkę żeby nie kupować znowu EGRu?
Nie da się przestawić zębatki by działała na niewyłamanych zębach? Lub mylę to z zębatka od silniczków nawiewów... :eek:
Da się przestawić zębatkę, o ile nie jest połamana - trzeba zdjąć pierścień blokujący, przestawić ok pół obrotu i powinno być ok :ok:
Awatar użytkownika
By Boniunio -  03 lip 2015, 18:23
 kujawsko-pomorskie
#184282
Tak plastik :sad: i zamiast zrobić jakieś części zamienne do egr w razie właśnie pęknięcia to karzą odrazu kupować cały egr :evil:
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  04 lip 2015, 11:02
 lubelskie
#184365
Boniunio pisze:Tak plastik :sad: i zamiast zrobić jakieś części zamienne do egr w razie właśnie pęknięcia to karzą odrazu kupować cały egr :evil:
Trzeba kupować klubową drukarkę 3D :naughty:

Ale ile rzeczy by wydrukował jeszcze na tym - ramkę panela klimy, jakieś pierdółki plastiki które już są niezdobywane jako nowe lub kosztują dużo $$ :D
Awatar użytkownika
By lemonka -  04 lip 2015, 11:11
 warmińsko-mazurskie
#184366
Lukasz89 pisze:
Boniunio pisze:Tak plastik :sad: i zamiast zrobić jakieś części zamienne do egr w razie właśnie pęknięcia to karzą odrazu kupować cały egr :evil:
Trzeba kupować klubową drukarkę 3D :naughty:

Ale ile rzeczy by wydrukował jeszcze na tym - ramkę panela klimy, jakieś pierdółki plastiki które już są niezdobywane jako nowe lub kosztują dużo $$ :D
Heh dobry pomysł :) :tooth:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  15 paź 2015, 10:41
 śląskie
#196598
Przekręcasz o jeden dwa ząbki tą plastikową zębatkę.
Do tej plastikowej zębatki wkręcasz z boku mały wkręcik jako blokadę aby się nie cofała całkiem.
Robiłem to w tamtym roku znajomemu w A6 i jeździ do dziś.
By marcinns1991 -  28 lip 2017, 16:50
 wielkopolskie
#255228
Witam, od dłuższego czasu zapala mi się check silnik, tzn zapala i już nie gaśnie, komputer wykazał "ograniczony przepływ spalin, zawór recyrkulacji spalin (EGR)" Pierwsza myśl czyszczenie EGR, więc w warsztacie był czyszczony, błąd wykasowany jednak po +\- 100km znowu kontrolka Check, ten sam błąd, błąd wykasowany i znowu po ok 100 km kontrolka check, po odłączeniu klemy błąd znika ale pojawia się znowu po jakimś dystansie zbliżonym do 100 km, auto normalnie pali, równo pracuje, nie szarpie, jednak zauważalny jest delikatny spadek mocy, po wykasowaniu błędu auto jest żwawsze, postanowiłem wymienić egr (nowy oryginał za 850 zł, można zawału serca dodać) myślałem że to załatwi sprawę bo stary był już jednak trochę zabity, ale niestety kontrolka znowu się zapaliła, znowu ten sam błąd i nie mam już pomysłów co to, rurki do katalizatora mają przelot, wiadomo delikatny osad mają ale nie żeby jakoś tragicznie zmniejszyć przelot, miał ktoś może podobny problem ?

Teoretycznie można z tym jeździć, ale denerwuje ciągle powracająca kontrolka silnika na desce
By alek47 -  18 mar 2018, 19:11
 dolnośląskie
#262982
Mam taki sam , problem wymieniłem zawór,i po 100 km problem powraca.ćiekawy jestem czy rozwiązałes ,tą zagadke Pozdrawiam
By marcinns1991 -  08 maja 2018, 19:03
 wielkopolskie
#264674
problem kontrolki nadal aktualny, chciałbym to w tym roku zrobić, możliwe że kanały w silniku są zawalone sadzą i egr nie ma pełnego przepływu?

kolego co miałeś na myśli przez sprawdzenie filtra powietrza ? wymieniam go systematycznie co roku, możliwe że może nie łączyć coś przy tym czujniku który idzie do obudowy filtra powietrza ? chodzi o ten co jest w tej plastikowej pokrywie silnika zamontowany, ale on by chyba nie wywalał błędu egr ?