Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By robbson -  23 paź 2011, 20:54
 małopolskie
#52247
Niedawno pojawiła mi się kontrolka spalin na desce, po zeskanowaniu vagiem wyskoczył błąd:

1 Fault Found:
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
Readiness: 0000 0000

Po odkręceniu pokrywy egr okazało się, że główne koło napędowe ma wyłamane 3 ząbki (zaraz przy zębatce silniczka). Na szczęście to kółko można przestawić - napęd wykorzystuje ok 30% powierzchni zębatki i problem rozwiązany.

W przypadku uszkodzenia zębatki dolnej lub samego zaworu egr pozostaje wymiana całego zaworu - chyba że mamy dostęp do samych zębatek.
By vwgolfsportline -  05 mar 2015, 9:37
 opolskie
#168906
Z tymi zaworami EGR to masakra w naszych FSI. Ja miałem przygodę z EGR'em dwa razy. Raz siadła elektronika, kupiłem używany, po pół roku znów awaria EGR. Właśnie też przy zębatce wyłamane ząbki, już chciałem nowy kupować za 800 zł bo w ten sam dzień miałem jechać za granicę ale przypomniało mi się, że mam ten drugi, stary zawór. Pojechałem do zaprzyjaźnionego elektromechanika i sklecił mi z dwóch zaworów jeden :D śmigam do dziś :)
Awatar użytkownika
By Boniunio -  20 cze 2015, 15:15
 kujawsko-pomorskie
#182669
Witam. Podpinam się pod temat bo właśnie mam ten sam problem przy 1.6FSI. Na desce wyskoczył mi "Check engine" pojechałem do mechanika podpiąć pod kompa i wyskoczył błąd " P1403-układ EGR " po usunięciu go po 15-20min jazdy wyskakuje znowu. Silnik pracuje równo, nie szarpie itp spalanie też w normie. tylko po przekręceniu zapłonu EGR szaleje jakieś dziwne dzwięki. Co radzicie można go jakoś przeczyszcić czy lepiej kupić używany? Po nowy to koszt nowego to 700-900 :sad:
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  20 cze 2015, 18:34
 lubelskie
#182683
Boniunio pisze:Witam. Podpinam się pod temat bo właśnie mam ten sam problem przy 1.6FSI. Na desce wyskoczył mi "Check engine" pojechałem do mechanika podpiąć pod kompa i wyskoczył błąd " P1403-układ EGR " po usunięciu go po 15-20min jazdy wyskakuje znowu. Silnik pracuje równo, nie szarpie itp spalanie też w normie. tylko po przekręceniu zapłonu EGR szaleje jakieś dziwne dzwięki. Co radzicie można go jakoś przeczyszcić czy lepiej kupić używany? Po nowy to koszt nowego to 700-900 :sad:
Spróbować przeczyścić zawsze można - wymontuj i zapodaj coś w sprayu do egrów koniecznie.

Jaki masz przebieg w Golfie ?
Awatar użytkownika
By Boniunio -  20 cze 2015, 21:25
 kujawsko-pomorskie
#182696
Lukasz89 pisze:
Boniunio pisze:Witam. Podpinam się pod temat bo właśnie mam ten sam problem przy 1.6FSI. Na desce wyskoczył mi "Check engine" pojechałem do mechanika podpiąć pod kompa i wyskoczył błąd " P1403-układ EGR " po usunięciu go po 15-20min jazdy wyskakuje znowu. Silnik pracuje równo, nie szarpie itp spalanie też w normie. tylko po przekręceniu zapłonu EGR szaleje jakieś dziwne dzwięki. Co radzicie można go jakoś przeczyszcić czy lepiej kupić używany? Po nowy to koszt nowego to 700-900 :sad:
Spróbować przeczyścić zawsze można - wymontuj i zapodaj coś w sprayu do egrów koniecznie.

Jaki masz przebieg w Golfie ?
Przejechane ma 133tys. A dlaczego pytasz?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  21 cze 2015, 8:23
 lubelskie
#182722
Boniunio pisze:
Lukasz89 pisze:
Boniunio pisze:Witam. Podpinam się pod temat bo właśnie mam ten sam problem przy 1.6FSI. Na desce wyskoczył mi "Check engine" pojechałem do mechanika podpiąć pod kompa i wyskoczył błąd " P1403-układ EGR " po usunięciu go po 15-20min jazdy wyskakuje znowu. Silnik pracuje równo, nie szarpie itp spalanie też w normie. tylko po przekręceniu zapłonu EGR szaleje jakieś dziwne dzwięki. Co radzicie można go jakoś przeczyszcić czy lepiej kupić używany? Po nowy to koszt nowego to 700-900 :sad:
Spróbować przeczyścić zawsze można - wymontuj i zapodaj coś w sprayu do egrów koniecznie.

Jaki masz przebieg w Golfie ?
Przejechane ma 133tys. A dlaczego pytasz?
Ciekawość, coś wcześnie zawór robi kłopot...
Awatar użytkownika
By Boniunio -  21 cze 2015, 13:26
 kujawsko-pomorskie
#182761
no przebieg autentyczny bo sprawdzałem a Golfa mam od miesiąca, może poprzedni właściciel zalał go jakimś syfem i wywala błąd. Wyjeździłem wszystko do zera i zalałem teraz benzyna z shella v-power nitro racing niewiem czy to coś może pomóc.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  21 cze 2015, 15:28
 lubelskie
#182794
Boniunio pisze:no przebieg autentyczny bo sprawdzałem a Golfa mam od miesiąca, może poprzedni właściciel zalał go jakimś syfem i wywala błąd. Wyjeździłem wszystko do zera i zalałem teraz benzyna z shella v-power nitro racing niewiem czy to coś może pomóc.
lej tylko PB 98 - najlepsza jest ze Statoila. Na shellu tylko vpower racing ma pow.98 oktan - reszta to nędzne niewskazane przy FSI 95-tki :sad:
Awatar użytkownika
By kubajabko -  23 cze 2015, 11:21
 śląskie
#183006
Lukasz89 pisze:
Boniunio pisze:no przebieg autentyczny bo sprawdzałem a Golfa mam od miesiąca, może poprzedni właściciel zalał go jakimś syfem i wywala błąd. Wyjeździłem wszystko do zera i zalałem teraz benzyna z shella v-power nitro racing niewiem czy to coś może pomóc.
lej tylko PB 98 - najlepsza jest ze Statoila. Na shellu tylko vpower racing ma pow.98 oktan - reszta to nędzne niewskazane przy FSI 95-tki :sad:
Nie do końca nie wskazane, zalecane jest 98 ale można jeździć na 95.. Ja w moim 2.0 FSI lałem praktycznie tylko 95 i wszystko było ok z EGR'em 0 problemów chociaż nie wiem czy tam jest ten sam czy inny :hmmm:
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  23 cze 2015, 23:56
 lubelskie
#183148
kubajabko pisze:
Lukasz89 pisze:
Boniunio pisze:no przebieg autentyczny bo sprawdzałem a Golfa mam od miesiąca, może poprzedni właściciel zalał go jakimś syfem i wywala błąd. Wyjeździłem wszystko do zera i zalałem teraz benzyna z shella v-power nitro racing niewiem czy to coś może pomóc.
lej tylko PB 98 - najlepsza jest ze Statoila. Na shellu tylko vpower racing ma pow.98 oktan - reszta to nędzne niewskazane przy FSI 95-tki :sad:
Nie do końca nie wskazane, zalecane jest 98 ale można jeździć na 95.. Ja w moim 2.0 FSI lałem praktycznie tylko 95 i wszystko było ok z EGR'em 0 problemów chociaż nie wiem czy tam jest ten sam czy inny :hmmm:
Mam FSI z pierwszych roczników - mój został wyprodukowany w grudniu 2003 - wtedy pisze że 95-tka tylko awaryjnie... 1.6 FSI produkują od marca 2003 bodajże (BAG oznaczenie)

2.0 FSI a 1.6 FSI niby to samo, ale są pewne różnice.
Awatar użytkownika
By Boniunio -  24 cze 2015, 11:30
 kujawsko-pomorskie
#183197
Te EGRy, czujniki NOx czy DPF to największe cholerstwo jakie można było wynaleźć, z tego co widzę to same problemy z nimi. To dopiero mój początek z MkV 1.6FSI i mam nadzieje że przeczyszczę EGR i będzie już wszystko ok. Ja od zawsze leje tylko 98 nawet do poprzedniego auta (peugeot 206) też lałem verve.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  24 cze 2015, 18:09
 lubelskie
#183256
Boniunio pisze:Te EGRy, czujniki NOx czy DPF to największe cholerstwo jakie można było wynaleźć, z tego co widzę to same problemy z nimi. To dopiero mój początek z MkV 1.6FSI i mam nadzieje że przeczyszczę EGR i będzie już wszystko ok. Ja od zawsze leje tylko 98 nawet do poprzedniego auta (peugeot 206) też lałem verve.
EGR w FSI musi być, niestety...

Ale kata da się wywalić, a nawet oba... :super: + wyprogramowanie ze sterownika i po kłopocie.
Awatar użytkownika
By Boniunio -  02 lip 2015, 13:51
 kujawsko-pomorskie
#184158
Kupiłem używany EGR i okazało się że też jest trzaśnięty :sad: po rozkręceniu okazało się że w obu przypadkach jak u kolegi robsona były wyłamane 3 ząbki( ta zębatka 1/4) i mam pytanie czy można gdzieś dostać tylko taką zębatkę żeby nie kupować znowu EGRu?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  02 lip 2015, 22:22
 lubelskie
#184191
Boniunio pisze:Kupiłem używany EGR i okazało się że też jest trzaśnięty :sad: po rozkręceniu okazało się że w obu przypadkach jak u kolegi robsona były wyłamane 3 ząbki( ta zębatka 1/4) i mam pytanie czy można gdzieś dostać tylko taką zębatkę żeby nie kupować znowu EGRu?
Nie da się przestawić zębatki by działała na niewyłamanych zębach? Lub mylę to z zębatka od silniczków nawiewów... :eek: