Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By krz_p -  29 maja 2007, 12:29
 wielkopolskie
#5261
Bruce a dlaczego la³e¶ 95? To proszenie sie o problemy. Ja z moim 1.6FSI nie ryzykowa³em, la³em tylko BP Ultimate i nie by³o ¿adnych problemów.
Awatar użytkownika
By PotaS -  29 maja 2007, 18:18
 warmińsko-mazurskie
#5264
Ja kurcze leje Verve98 .. mo¿e to paliwo tez jest nie halo .. ale z tego co wiem to i tak BP, Shell, statoil bior± paliwo od Orlenu bo to wychodzi taniej .. wiec to chyba nie ma znaczenia
By lisik -  29 maja 2007, 18:45
 -------
#5265
A na klapce wlewu paliwa co macie napisane? Ja w FSI mialem nalepke Pb 95.
Awatar użytkownika
By Bruce -  29 maja 2007, 19:40
 mazowieckie
#5267
krz_p pisze:Bruce a dlaczego la³e¶ 95? To proszenie sie o problemy. Ja z moim 1.6FSI nie ryzykowa³em, la³em tylko BP Ultimate i nie by³o ¿adnych problemów.
krz_p Paliwo w Polsce nie wazne czy PB95, czy PB98 jest oszukiwane.
Wiec, niewazne co lejesz do baku, jest tam syf.
Dlatego lalem PB95, zeby nie przeplacac za jakosc paliwa widniejacemu tylko na fakturze.
Zaczalem tankowac na Shell'u Vpower Racing, mocniejsza... i nie widze roznicy :(
Widze roznice, na paliwie z zachodu, Niemiec czy Szwecji.
Tutaj w Polsce jest tragedia.[
Ostatnio zmieniony 29 maja 2007, 19:44 przez Bruce, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Bruce -  29 maja 2007, 19:42
 mazowieckie
#5268
PotaS pisze:Ja kurcze leje Verve98 .. mo¿e to paliwo tez jest nie halo .. ale z tego co wiem to i tak BP, Shell, statoil bior± paliwo od Orlenu bo to wychodzi taniej .. wiec to chyba nie ma znaczenia
W Warszawie na Bielanach jest przepompownia paliw plynnych.
Przyjezdzaja tam i biora paliwo cysterny Statoil, Orlen, Shell, BP etc...
Jedno wielkie oszustwo. :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  29 maja 2007, 22:00
 -------
#5280
Bruce pisze:
PotaS pisze:Ja kurcze leje Verve98 .. mo¿e to paliwo tez jest nie halo .. ale z tego co wiem to i tak BP, Shell, statoil bior± paliwo od Orlenu bo to wychodzi taniej .. wiec to chyba nie ma znaczenia
W Warszawie na Bielanach jest przepompownia paliw plynnych.
Przyjezdzaja tam i biora paliwo cysterny Statoil, Orlen, Shell, BP etc...
Jedno wielkie oszustwo. :evil: :evil: :evil:
Tak, wszystkie Firmy kupuj± paliwo w Orlenie, ale ka¿da z nich dodaje do tego paliwa swoje "ulepszacze" i dlatego paliwa te ró¿ni± siê jako¶ci±.
Oryginalne /podobno/ jest tylko V Power Racing w Shellu.
Awatar użytkownika
By Bruce -  05 cze 2008, 14:27
 mazowieckie
#10000
Od 2 dni mam niepokojacy odglos przy uruchamianiu silnika :?
Dzis w ASO maja sprawdzic, mowili cos, ze mieli juz taki przypadek w 1.6 FSI 115KM w Golfie.
I tak jak u mnie cos stukalo na zimnym silniku :?
Wymienili caly rozrzad, podobno jakas wada fabryczna :?
Awatar użytkownika
By Bruce -  06 cze 2008, 17:57
 mazowieckie
#10021
Dowiedzialem sie dzis od drugiego ASO, ze to zawor recyrkulacji spalin tak metalicznie tlucze :?
Swietnie, ze co ASO to co innego mowia :evil:

Pozostaje czekac az sie cos rozwali.
Wtedy wszystkie ASO w pedzie pomocy wymienia caly samochod na nowy :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
By Bruce -  12 wrz 2009, 18:13
 mazowieckie
#17019
W trakcie zajmowania sie odtworzeniem Forum, padlo mi troche rzeczy w silniku.

Mialem objaw na zimnym silniku po ok 3 do 20 sec, w postaci stukow z silnika.
I mialem dokonana wymiane czesci na nowe:
- Regulatora
- Srub
- Uszczelki
- Prowadnic
- Uszczelki Walu
- Napinacz
- Prowadnica
- Srodek uszczelniajacy
- Srodek oczyszczajacy
- Napinacz.


Kosztowalo $$$$$ :evil:
Ponoc wada konstrukcyjna i niech trafie na goscia z Kulczyk Tradex ktory nie chcial tego zrobic na rekojmi ! :twisted:
Awatar użytkownika
By PotaS -  15 wrz 2009, 20:48
 warmińsko-mazurskie
#17058
Bruce mam nadzieję że po wymianie objawy ustały ? ;)
U mnie stuki tylko przy odpalaniu po 5-10 sek cisza :) na razie śpię spokojnie.

a co do kosztów to tajemnica ile zapłaciłeś? jak tak to może info na moje PM? ;)
By mimi -  15 gru 2009, 23:20
#19358
w książce serwisowej "stoi" jak byk"do tego silnika najlepiej tankować paliwo o małej zawartości siarki lub bezsiarkowe, aby uzyskać mniejsze zużycie paliwa" i " Przy niewielkim obniżeniu mocy silnika, lekko zwiększonym zużyciu paliwa i z metalicznym odgłosem zaworów, aż do uruchomienia sie regulacji spalania stukowego"
Awatar użytkownika
By PotaS -  16 gru 2009, 19:29
 warmińsko-mazurskie
#19370
mimi pisze:w książce serwisowej "stoi" jak byk"do tego silnika najlepiej tankować paliwo o małej zawartości siarki lub bezsiarkowe, aby uzyskać mniejsze zużycie paliwa" i " Przy niewielkim obniżeniu mocy silnika, lekko zwiększonym zużyciu paliwa i z metalicznym odgłosem zaworów, aż do uruchomienia sie regulacji spalania stukowego"
Czyli ?
By mimi -  16 gru 2009, 22:36
#19400
Miałem na myśli głównie ostatnie zdanie czyli odgłosy dochodzące spod maski w pierwszych sekundach po odpaleniu są normą. Z tego co wywnioskowałem z poprzednich postów było to poddawane pod wątpliwość.
cyt.
"Firma Statoil swoje produkty nazwała odpowiednio Suprema: Benzyna 95 i 98; oraz Supra: Gaz i olej napedowy. Od innych koncernów Statoil odróżnia się tym, że po pierwsze nawet paliwa o niższej liczbie oktanowej, jak PB 95 już są paliwami premium, a poza tym posiada gaz z dodatkiem uszlachetniaczy. Koncern szczyci się, że zarówno Suprema 95 jak i 98 to paliwa całkowicie bezsiarkowe, w zwiazku z tym ekologiczne i oszczędzające silnik. Natomiast Supra diesel polecana jest głównie ze względu na bardzo dobre oddziaływanie na silnik. Z przeprowadzonych badań wynika, że zarówno katalizator jak i wtryski dłużej wytrzymują bez konieczności naprawy".Wierzyć, nie wierzyć, ch... wie
PS Na moim wlewie paliwa są zarówno 95 jak i 98
Awatar użytkownika
By PotaS -  16 gru 2009, 22:40
 warmińsko-mazurskie
#19403
Zgadza się że stuki są normalne przez kilka sekund - gorzej jeśli jest to dłuższy okres czasu i występuje notorycznie niezależnie od paliwa. Taki przypadek miał Bruce i kosztowało go to co nieco.

Co do paliwa zawsze leję 98-kę (Verva, Ultimate, Suprema nie ma znaczenia - wszystkie są tzw. bezsiarkowe).
By tymon-88 -  17 paź 2013, 11:49
 śląskie
#108530
ja mogę powiedzieć że u siebie też MIAŁEM czasami takie objawy stukania przez kilka sek po odpaleniu - po zmianie oleju silnikowego z CASTROL 5W40 na CASTROL EDGE FST 5W30 + wymiana (nowy filtr, zawór pod filtrem, dekielek) stukania ustały. Polecam wymianę tego zaworu który mieści się przy filtrze oleju.

pełne info w tym temacie:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=2&t=7727" onclick="window.open(this.href);return false;