Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Bruce -  03 gru 2006, 12:27
 mazowieckie
#302
Hej :)
Mam silniczek 1.6 FSI 16V.
Zalewam go paliwem PB 95, w instrukcji mam napisane, zeby lac PB 98.
Z tym, ze w Polskich realiach ciagle cos kombinowane jest przy paliwie...
Dodaja rozpuszczalnika itd...
Wiec, tylko co jakis czas leje PB 98 i sa juz pierwsze efekty ...
Dodam, ze na PB 95 czy Pb 98 nie zauwazylem w Polsce najmniejszej roznicy. Kultura pracy silnika ciagle jest taka sama :evil: :evil:
Slychac u mnie coraz glosniej zawory, niestety :(
Mam nadzieje, ze to ustapi po zalaniu V Powerem lub Supreme 95...
Slyszalem, ze sa to jedyne paliwa ktore sa do nas dostarczane z zagranicy.
Reszta przechodzi przez przepompownie etc...
Jak to wyglada u Was z paliwem i odglosami silnika ?
By lisik -  03 gru 2006, 14:56
 -------
#305
Sychac zawory czy wtryskiwacze? Slyszaem ze wtryskiwacze lubia stukac- na vwvortex sporo osob sie skarzylo- mi po odpaleniu silnika okolo 1,5 sekundy do 2 sekund na zimnym silniku auto daje koncert wtryskiwaczy i sie uspokaja...
Awatar użytkownika
By Bruce -  03 gru 2006, 19:22
 mazowieckie
#310
Zaczalem je teraz slyszec jak zatrzymujesz sie na swiatlach po przejechaniu jakiegos odcinka. Slysze takie stukanie... i pozniej normalnie pracuje.
Tez mam objaw po odpaleniu cos ewidetnie stuka, dluzej jak 2 sek :( :evil:
Sasiad ma Passata w FSI, nie pamietam jaki silnik, tez mu cos stuka
:evil:
Genialne sa te silniki :lol:
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  03 gru 2006, 21:22
 -------
#314
Radzilbym jednak pozostac przy tej benzynie 98, chocby nawet dlatego zeby nie pogorszyc sprawy. Niezaleznie od tego odwiedz ASO.
Zona ma gllfa 3-ke benzynke, to co prawda inny silnik z przebiegiem 150 tys.
i tez slychac zaworki po uruchomieniu zimnego silnika. No ale tym sie nie przejmuje bo stare auto, Tobie jednak bym radzil nie lekcewazyc sprawy.
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  03 gru 2006, 21:48
 -------
#315
Witam,
ja mam silnik 1,6 FSI 16 V 115KM / Golf V Tiptronic /
Od pocz±tku je¼dzê na PB98
olej silnikowy syntetyk MOBIL 1 0W40
przebieg 23 tys. km - silnik pracuje bez zastrze¿eñ i nic nie s³ychaæ.
G³o¶na praca zaworów nie jest uzale¿niona od jako¶ci paliwa chyba, ¿e masz na my¶li spalanie detonacyjne-stukowe.
W "naszych" silnikach s± " zawory hydrauliczne ", które s± bezobs³ugowe.
Zawory mo¿e byæ s³ychaæ :
- przez parê sekund po uruchomieniu silnika / szczególnie po d³u¿szym
postoju i zimnym / dopóki olej nie wype³ni ca³ego uk³adu smarowania
i to jest objaw prawid³owy. / to jest ten koncert o którym pisze lisik /
- podczas eksploatacji samochodu w ekstremalnych warunkach - pe³ne
obci±¿enie i wysoka temp. otoczenia /upa³y/
- stary przepracowany olej w silniku
- przy bardzo niskim poziomie oleju, kiedy pompa olejowa ³apie
powietrze np. na zakrêcie, przy hamowaniu, i.t.p.
- mo¿e te¿ nieprawid³owo dzia³aæ zwrotny zawór oleju umieszczony w
pobli¿u obudowy filtra oleju
- nie piszê tu o powa¿niejszych przyczynach g³o¶nej pracy zaworów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 gru 2006, 21:50 przez Miko³aj 11, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Bruce -  03 gru 2006, 21:48
 mazowieckie
#316
Autko jest jeszcze na gwarancji, mam nadzieje, ze jezeli ma sie cos zepsuc to nastapi teraz.
Ale podjade do ASO, moze niech sprawdza...
Awatar użytkownika
By Bruce -  06 gru 2006, 12:25
 mazowieckie
#377
Mam informacje od ASO, ze jest to zawor upustowy recyrkulacji oparow spalin ze zbiornika paliwa.
Stad te slyszalne stuki silnika.
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  15 gru 2006, 22:16
 -------
#710
Witam,

Bruce napisa³ -
[quote]Mam informacje od ASO, ze jest to zawor upustowy recyrkulacji oparow spalin ze zbiornika paliwa.
Stad te slyszalne stuki silnika.

Ciekawy jestem czy wyja¶ni³a siê przyczyna "stuków silnika" je¿eli tak, to napisz co powodowa³o te "stuki". Je¿eli powodowa³ je zawór recyrkulacji
to jak ASO wyt³umaczy³a zale¿no¶æ pomiêdzy "stukami" a zaworem.
/przepraszam za skrót my¶lowy /
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Bruce -  16 gru 2006, 3:40
 mazowieckie
#712
Dowiedzialem sie niedawno od ASO, ze stuki ktore slysze w silniki moga dochodzic ze skrzyni biegow :shock: :evil:
W sumie moze sie i tak niesie odglos stukow... cholera wie... :evil:
Skrzynie do V'tek sa montowane w Hiszpanii, nie trzymaja jakosc etc...
Dowiedzialem sie, ze moja skrzynia ma luzy i z tego powodu moga byc te stuki... :shock:
Odnioslem wrazenie, ze sa to w miare nowe silniki, chodzili kolo tego FSI jak kolo jajka z przerazonymi minami :lol:
Bladego pojecia nie maja co to moze byc, czekam az sie cos rozleci, oby na gwarancji :evil:
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  16 gru 2006, 8:22
 -------
#716
A moze bys tak zmienil ASO na inne jesli jest mozliwosc. Nie wszedzie sa szpece, a takiego Ty na pewno bys w swoim przypadku potrzebowal.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  16 gru 2006, 8:49
 kujawsko-pomorskie
#717
O tej skrzyni to Ci zaczeli ¶ciemniaæ nie znaj±c przyczyny.Kiedy¶ w moim Mk4 po trzech wizytach w serwisie i wydaniu nieco ponad 300 z³ nie mogli stwierdziæ przyczyny stukania w przodzie. Zmieni³em serwis z Torunia na W³oc³awek i za 6,00 z³ czê¶ci usterkê usuniêto w 20 minut. Te¿ radzê zmieniæ serwis a co to stuków w silniku w piereszej fazie pracy to my¶lê ¿e ka¿dy silnik potrzebuje chwilê czsu aby olej dosta³ siê wszêdzie i by³ pod odpowiednim ci¶nieniem szczególnie zimny. Ze stukami na ciep³ym w trakcie postoju na skrzy¿owaniu to ju¿ gorsza sprawa i szybko atakuj serwis. A czy stwierdzaj±c ¿e to skrzynia sprawdzili przynajmniej ci¶nienie oleju i pod³±czyli auto pod komputer i oblukali elektronikê ?? ?? Je¿eli nie to "dziady".
Awatar użytkownika
By Bruce -  16 gru 2006, 12:17
 mazowieckie
#728
BRUNO55 pisze:O tej skrzyni to Ci zaczeli ¶ciemniaæ nie znaj±c przyczyny.Kiedy¶ w moim Mk4 po trzech wizytach w serwisie i wydaniu nieco ponad 300 z³ nie mogli stwierdziæ przyczyny stukania w przodzie. Zmieni³em serwis z Torunia na W³oc³awek i za 6,00 z³ czê¶ci usterkê usuniêto w 20 minut. Te¿ radzê zmieniæ serwis a co to stuków w silniku w piereszej fazie pracy to my¶lê ¿e ka¿dy silnik potrzebuje chwilê czsu aby olej dosta³ siê wszêdzie i by³ pod odpowiednim ci¶nieniem szczególnie zimny. Ze stukami na ciep³ym w trakcie postoju na skrzy¿owaniu to ju¿ gorsza sprawa i szybko atakuj serwis. A czy stwierdzaj±c ¿e to skrzynia sprawdzili przynajmniej ci¶nienie oleju i pod³±czyli auto pod komputer i oblukali elektronikê ?? ?? Je¿eli nie to "dziady".
Im zimniej tym bardziej slychac stuki.
Bylem w ASO, standardowo maja procedury dzialania, cos tam pogrzebali, sluchali nie moge powiedziec starali sie znalesc przyczyne ...
Moze to faktycznie jest ten zawor, moja Mama kiedys tez miala stuki w okolicy silnika w nowy 206.
Okazalo sie, ze wystarczylo wymienic zawor upustowy recyrkulacji oparow spalin ze zbiornika paliwa i przestalo w 206.
Trzeba sie bedzie wybrac do innego ASO...
Eh :evil:
Awatar użytkownika
By PotaS -  28 maja 2007, 23:05
 warmińsko-mazurskie
#5253
I jak masz ju¿ pewno¶æ co do przyczyny ? Pytam bo u mnie zaczyna sie ten sam problem.
Awatar użytkownika
By Bruce -  28 maja 2007, 23:28
 mazowieckie
#5254
Rozkladaja rece w ASO, mowia, ze to wina paliwa.
Niedaleko mnie parkuje nowy Passat 2.0 FSI i jemu tez slychac zawory.
W instrukcji obslugi o silniku 85 KW, napisane jest zeby lac PB98.
Ja lalem PB95, z tego powodu mam obnizona moc, wieksze zuzycie paliwa i metaliczny odglos zaworow az do regulacji spalania stukowego.
Tak jest napisane w instrukcji obslugi. W praktyce ciagle slychac stuki zaworow. Wiec trzeba lac PB98, czasem zalac benzyne w Niemczech, Szwecji i tyle :wink: