Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#263117
No to pojechałeś. Koszt remontu pewnie nie mały ale za to będziesz miała spokój na bardzo długo. Co do pytań to uważam, że:
1. Olej tylko pełny syntetyk 5W30 ew. 40. Jakiej firmy tutaj są różne zdania a na temat olejów jest osobny temat na forum.
Poprzednio miałeś zalany mineralny 10W40 bo już silnik miałeś wyjechany a mechanik myślał pewnie, ze coś to pomoże.
2. Ten silnik nie jest demonem mocy a chiptuning da ci najwyżej kilka KM a więc bez sensu. Ja bym go dotarł troszkę tak do pierwszej wymiany ojelu i pojechał na hamownię żeby sprawdzić jaką faktycznie ma moc.
3. Wentylator mówisz, że się nie wyłącza? Gdyby były upały, no to ok, a tak to podłącz kompa i sprawdź błędy. Zrób to też przed hamownią oczywiście.
4. Na silniku mocowana na gumowe kołki powinna być plastikowa osłona, jak nie wiesz jak wygląda poszukaj w necie zdjęć sprzedawanych np. aut.
#263254
Trochę wubuliłem za naprawy jeszcze łożyska wcześniej w skrzyni biegów wymieniałem. masakra to auto...
1. Znalazłem ten temat . Kupię Motul albo Liqui Moly, Myślę tylko czy 5w30 czy 5w40? Mam zalany 5w40 i taki kupię chyba.
2. Mechanik mówił żebym po 2000 tys. km wymienił olej. Chyba 2500 tys. km już przejechałem. Wymienię i pojadę na hamowanie to chyba nie jest duży koszt.
3. Ok powiem żeby to sprawdził.
4. Szukałem tej pokrywy ale nigdzie jej nie mogę znaleźć. Nawet jak wygląda, chyba napisze do VW może mi powiedzą.
W sumie tylko to znalazłem.

http://allegro.pl/pokrywa-silnika-vw-go ... 87457.html

Czyżby to było to?
#263825
Jestem świeżo po zakupie i to moj pierwszy benzyniak. Czy takie odglosy silnika 1.6 mpi to normalne czy moze to jest dobrze znany problem? Przejechalem krotki dystans, glównie w korku, na obrotomierzu skoki. Kontrolki żadne nie świecą. Poza tym juz nim jezdzilem i po miescie i w trasy i nie bylo problemow.
[youtube]https://youtu.be/bHbYyn-ttdo [/youtube]
#263853
Aloyzius pisze:
10 kwie 2018, 10:04
Jestem zupelnym laikiem i sam na pewno nie bede nic grzebał. Chcialem sie tylko poradzic czy ktos mial podobnie i na co sie przygotowac u mechanika.

Dodano po 13 godzinach 6 minutach 38 sekundach:
Wstępnie, przez telefon, mój mechanik stawia na cewkę zapłonową.
Wątpię,  że to cewka. Daj znać jak naprawisz.
#263864
Aloyzius pisze:
09 kwie 2018, 17:55
Jestem świeżo po zakupie i to moj pierwszy benzyniak. Czy takie odglosy silnika 1.6 mpi to normalne czy moze to jest dobrze znany problem? Przejechalem krotki dystans, glównie w korku, na obrotomierzu skoki. Kontrolki żadne nie świecą. Poza tym juz nim jezdzilem i po miescie i w trasy i nie bylo problemow.
[youtube]https://youtu.be/bHbYyn-ttdo [/youtube]
Do sprawdzenia pompa powietrza wtórnego a dokładnie Przekaźnik nr 100.Wyjmi go i sprawdz czy objaw ustąpił
#264550
Przeczytałem cały wątek i doszedłem do wniosku że.. TTTM ale mimo to opiszę moją sytuacje.

Mam golfa 5 1.6 BSE. Kupiłem go nie cały miesiąc temu.
Obroty na biegu jałowym falują i pojawia się znana czkawka, po mocnym nagrzaniu falują trochę mocniej. Przy trzymaniu obrotów na poziomie np. 1800 obr. czuć że silnik nie chodzi równo, tak ogólnie to wygląda na wypadanie zapłonu. Zmieniłem świece(stare wyglądały naprawdę dobrze), wyczyściłem przepustnice + adaptacja, sprawdziłem plakiem kolektor ssący i wydaje się że nie zaciąga lewego powietrza. Mam do wymiany rozrząd(przejechane 120 tyś na jednym rozrządzie :wall: )
Myślałem żeby wymienić jeszcze cewkę, ale czy to coś da ? W sumie po przeczytaniu tego wątku zwątpiłem w sukces znalezienia przyczyny falujących obrotów.. ale z drugiej strony nie chcę się poddać. Tylko żeby to nie była walka z wiatrakami :/
Proszę o pomoc.
#265360
Witam, od jakiegoś czasu mam taki problem. Mam instalacje gazową. I np. jak auto postoi cały dzień i na drugi dzień go odpalę to za nim się na gaz przełączy to się coś dziwnego dzieje, tzn. za nim przełączy się na gaz to jadę na benzynie. Wciskam pedał gazu i ledwo idzie tak szarpie, 5 km/h a pedał gazu do ziemi wciśnięty i szarpie, tak jakby nie dostawał paliwa czy jak. Problem znika po przełączeniu się na gaz, i wtedy wszystko znika nawet po przełączeniu ręcznie na benzynę. Nie wiecie co to może być? Podłączałem pod komputer ale błędów nie było.
#267105
Witam Szanownych Kolegów. Długi już czas zmagam się z problemem w golfie 5 1.6fsi. Sprawa jest o tyle ciekawa, ze w zasadzie już wszystko zostało wymienione, a problem jak istniał, tak dalej istnieje. Ale do rzeczy.. Podczas jazdy do pracy golfik na światłach zaczął nierówno pracować. Początkowe błędy dotyczyły braku synchronizacji- po rozebraniu łańcuch faktycznie był luźny. Golfik dostał nowy, kompletny rozrząd, jednak po złożeniu wszystkiego w całość, błędy o braku synchronizacji zniknęły (brak jakichkolwiek błędów) a silnikiem jak trzęsło, tak dalej trzęsie. Wymieniono kolejno świece, nastawnik faz rozrządu oraz 2 cewki, gdyż zaczął pojawiać się błąd o wypadaniu zapłonu (1 i 2 cylinder). Usterka dalej występuje, a mi kończą się pomysły, co mogło jeszcze się w tym dziwolągu popsuć. Samochód ma moc, jednak na biegu jałowym strasznie nim telepie. Kompresja na zimnym jak i ciepłym silniku we wszystkich cylindrach 13 barów. Ma ktoś jakiś pomysł w czym może jeszcze być problem? Sprawa staje się honorowa i dla własnej satysfakcji i ciekawości poznałbym przyczyne. Spotkał się ktoś z czymś takim i podzieliby się doświadczeniami?;)

Pozdrawiam
#270054
mareks4 pisze:
26 lut 2018, 19:30
Witam
Mam taki objaw jak u kolegi
Dzieje się to na zimnym slniku.Falowanie występuje około 15 s następnie obroty się stabilizują i jest wszystko ok.Problem występuje w okresie zimowym.W okresie letnim usterka znika Auto pali bez żadnych problemów
Wykluczam nieszczelności układu dolotowego.Może taki objaw daje cewka zapłonowa.Wygląda to mniej więcej tak
https://www.youtube.com/watch?v=Maxkwe1kkvY
Może orientuje się kolega do czego służy ten zawór 037906283C
Witam czy rozwiązał pan problem,u mnie występują te same objawy,proszę o odpowiedż pozdrawiam.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23