Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#20453
Koledzy, ostatnio zima i ujemne temperatury dała się we znaki i mojemu golfikowi (1,6 BSE). Po zagrzaniu silnika, na wolnych obrotach np. stojac w oczekiwaniu na zielone swiatło :-) silnik dostaje "czkawki". W zakresie obrotów 650-700 wskazówka delikatnie drga. Szarpnięcia silnika są czasami mniej, czasami bardziej odczuwalne i dodatkowo wydaje mi się, że samochod jest troche "mulowaty". W serwisie podłączyli do komputera i stwierdzili, ze wszystko ok. Napisalem maila do Wolfsburga, przedstawiajac problem i ... o dziwo dostalem odpowiedz: serwis powinien wgrac mi uaktualnienie programu silnika. W ASO nie chca tego zrobic (dodam, ze samochod jest na gwarancji). Czy macie jakies propozycje? Moze podobne doswiadczenia?
By Raku -  12 lip 2010, 7:34
 -------
#27848
Witam. Napisz czy wgrałeś to oprogramowanie i czy coś pomogło? Mam to samo i jak auto było na gwarancji to zgłaszałem przy każdym przeglądzie. Niestety barany z ASO w Płocku udawali, że nie czują tych drgań (szkoda, że tylko oni bo każdy jakoś je czuje). Ale mam druki zgłoszeń więc jeśli to pomaga to jeszcze z nimi powalczę. Jest to wkurzające szczególnie jak stoi się na światłach i drgania jak w starym dieslu. Pozdrawiam
By guzzi -  12 lip 2010, 8:16
 -------
#27849
Raku,
Jedź do ASO i powiedz, że mają podnieść obroty biegu jałowego do ok. 700 (oryginalnie u mnie było 600). Zakres przewidziany przez producenta 620-720 i nie sugeruj się obrotomierzem - trochę przekłamuje. Podniesienie obrotów to zalecenie niemieckich serwisów, nie wiem dlaczego u nas nie jest stosowana? Gdybyś miał jakieś problemy z ASO pisz na priv, pomogę. Od czasu korekty silnik ok.
By tommi76 -  19 sty 2011, 20:00
 -------
#35921
''serwis powinien wgrać mi uaktualnienie programu silnika'' - to jest prawda, ja miałem identyczne (delikatne) skoki obrotów gdy kupiłem auto - poprzedniemu właścicielowi widocznie nie przeszkadzało :) . Po uaktualnieniu w serwisie, wszystko jest ok.
By pietrekth7 -  29 kwie 2011, 7:06
 łódzkie
#43160
Raku pisze:Dzięki,
Podjadę do Skody bo w VW wyznaczą mi termin na za 3 tyg pewnie. Pozdro.

Witam jak możesz to napisz czy podniesienie obrotów coś pomogło a może nowe oprogramowanie ci wgrali.
A ha i jaki koszt był tej operacji :D pozdro
By pietrekth7 -  29 kwie 2011, 17:29
 łódzkie
#43187
pietrekth7 pisze:
Raku pisze:Dzięki,
Podjadę do Skody bo w VW wyznaczą mi termin na za 3 tyg pewnie. Pozdro.

Witam jak możesz to napisz czy podniesienie obrotów coś pomogło a może nowe oprogramowanie ci wgrali.
A ha i jaki koszt był tej operacji :D pozdro
Jest jakaś osoba na forum co może mi odpowiedzieć na pytanie czy coś się zmieni po wgraniu nowego oprogramowania silnika.
W aso koszt 280zł. warto ???
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 maja 2011, 3:43
 pomorskie
#43267
pietrekth7 pisze:
Jest jakaś osoba na forum co może mi odpowiedzieć na pytanie czy coś się zmieni po wgraniu nowego oprogramowania silnika.
W aso koszt 280zł. warto ???
zależy o co chodzi, mi 2007 wgrywali nowe oprogramowanie /rzekomo/ ale bez wymiernych efektów - całe szczęście że gratis - chodziło o złe palenie na ciepłym - chcieli ale nie umieli
By Pablo -  22 kwie 2012, 12:36
 małopolskie
#70451
A czy w przypadku silnika benzynowego jest możliwośc podniesienia wolnych obrotów za pomocą VCDS? Tak jak można to zrobić w silnikach wysokoprężnych ?
By kebes -  08 cze 2012, 11:10
 -------
#74829
Witam wszystkich. Może poradzicie coś w tej sprawie. Szykuje się do odwiedzenia mechanika (na razie jestem spłukany) ale najpierw chciałem się was poradzić w czym może być problem.

Tak jak w temacie. Zawieszają mi się obroty na zimnym silniku (bardzo sporadycznie na rozgrzanym). Golf V 1.6 102KM BGU. Auto na benzynie, nie posiadam gazu. Objawia się to w ten sposób, że zwiększenie obrotów powyżej 1300 sprawia, że obroty się zawieszają. Problem znika po przejechaniu około 500m. Zauważyłem też, że jak go za mocno przygazuje na półsprzęgle to też się zawieszają (już na rozgrzanym silniku). Ostatnio nawet przy parkowani na półsprzęgle zaczęły mi wariować (skakać w górę i w dół). Mój mechanik stwierdził, że to przepustnica więc ją przeczyścił, ale problem wrócił po dwóch dniach. Dodam jeszcze, że miałem już wymieniana sondę lambda na nową oryginalną NTK w pażdzierniku 2011 po wywaleniu błędu Emissions workshop. Błąd ten pojawił się ponownie w lutym 2012 (wykasowanie błędu+odłączenie akumlatora pomogło - błąd się już nie pojawia). Po podłączeniu komputera cały czas pokazuje mi błąd: 40AB Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean).

Macie jakieś teorio może?
By Pablo -  08 cze 2012, 12:38
 małopolskie
#74831
Czy po czyszczeniu była robiona adaptacja przepustnicy?
Teoretycznie też może się sama zaadoptować, ale to potrwa.
Sprawdzałeś czy nie łapie gdzieś lewego powietrza?
By kebes -  08 cze 2012, 16:17
 -------
#74842
Pablo, a Ty miałeś podobny problem? Bo z tego co widzę to grzebałeś przy swoim aucie w przepustnicy i EGR. Mam do Ciebie jeszcze pytanie o spalanie. Mój mi średnio 10/100 pali. Tobie też? wydaje mi się, że mi się spalanie zwiększyło ale nie jestem tego w 100% pewien.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23