Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
#242672
Od czerwca zrobiłem 4 tys km, wymieniałem olej tuż po kupnie i filtry, ale mechanik wlał 4litry i wydaje mi się że to było malo i po 3 tys dolalem litr, gdyż zaświeciła się kontrolka i wtedy ujrzałem masło pod korkiem. Robię krótkie odcinki , 6 dni w tygodniu do pracy mam tylko 3km. Gaz zakładałem w energy gaz polska w Warszawie na Ostrobramskiej za chyba 2800zl i tam sprawdzali bledy lpg zero błędów, a za pierwszym razem ich szef warsztatu powiedział tu są długie przewody i tak może odpalać :-). To co piszecie, ECU,vcds itd to dla mnie czarna magia. Może macie jakiś warsztat godny polecenia, który nie zedrze ze mnie , a sprawdzi samochód? w Warszawie lub okolicach ?. Strzelanie jest dziwne zawsze po skończonej jeździe...czy to nie stygnacy olej ? taka odpowiedź znalazłem jak zadalem pytanie Google. Choć w moim poprzednim 1.4 16v nigdy nie było takich objawów i masła też nie było :-).Płynu chłodniczego nie ubywa i nie ma tam żadnych plam oleju. Świec nie wymieniałem. A i jak odpala jest objaw jakbym dodał gazu obroty zwiększają po czym spadają na normalną wartość i pracuje normalnie, czytałem, że te silniki tak mają.
By baggio84 -  21 lis 2016, 22:32
 śląskie
#243231
tytan24 pisze:A więc dodam trochę do tematu bo sytuacja trochę się zmieniła. Mój Golf ma problem z odpalaniem gdy na zewnątrz jest powyżej 20 stopni. Odpala wtedy za 3 razem najczęściej. Jak dodam lekko gazu to odrazu łapie obroty i slinik normlanie pracuje. A gdy juz odpali to nie ma problemu, aby go znowu odpalić aż do momentu ostygnięcia silnika. Rano jak i wieczorem odpala od ręki, bez problemów ( temp. ponizej 20 stopni na zewnątrz). Wczoraj nie odpalił jak było 16 stopni, ale wczesniej trochę go pomęczyłem na miescie. Gdy nie odpala czuc benzynę. Wymieniłem czujnik płynu chłodniczego, świece, wyczyściłem przepustnice i nowe aku. Nic nie pomogło. Na komputerze zero błedów. Wlałem formuły do czyszczenia wtrysków. Myslałem ze pomoże, ale to jedynie orzywiło go i lepiej przyspiesza, ogólnie lepsza praca silnika i nie zamula.

Jeden mechanik powiedział że na 90 % uszkodzony komp ;/
Drugi że czekamy na upały aby po omacku szukać przyczyny
W serwisie obstawiają czujnik halla, czujnik położenia wałka rozrządu i być może wtryski :O

Miał ktos z Was taką sytuację ? :(
I jak się u Ciebie ta sytuacja zakończyła? wiesz już może co było przyczyną?? bo niestety chyba mam całkiem podobną przypadłość :(
#243282
Witajcie. Pojawiła mi się kontrolka Check Engine w czasie jazdy na lpg. Po podłączeniu VCDS mam takie błedy: 16555 rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa, uboga mieszanka i ten sam w innym oznaczeniu P0171 freeze frame: speed: 112,6 km/h, lambda factor:0,977, voltage: 0,740V, lambda: 21% i przy prędkości 114,6 km/h lambda 21,5%, lambda factor; 0984, voltage: 0840 V, lambda 20,7% . Skasowałem i jak na razie przejechałem tylko 2 kilometry do garażu i kontrolka od silnika się nie zaświeciła aczkolwiek myślę, że się pojawi. Żadnych objawów awarii tj. falowania, duszenia, złego odpalania nie mam. Auto zagazowane tydzień temu. Czy ktoś walczył z takim błędem? Przyczyny są opisywane różne ale jakoś nikt się nie chwali czy sobie poradził. Pzdr
#243392
tdeusz1 pisze:Podepnę się mam problem przy przełączaniu na gaz vw golf 5 1,6 bgu jak wiadomo w tych silnikach obroty oscylują miedzy 600/650 jest to trochę mało ale przy przełączaniu na gaz na biegu jałowym potrafi z gasnąć przy jeździe na wyższych obrotach to przechodzi płynnie jakieś pomysły jak to wyeliminować ??
1. włączona klimatyzacja podnosi nieco obroty.
2. u mnie po wciśnięciu pedału gazu przełącza na lpg. jak słyszę otwarcie elektrozaworu to dopóki nie wcisnę choćby na moment pedału gazu to nadal chodzi na benzynie. zapytaj gazownika może jest i u ciebie taka opcja pod komputerem instalacji lpg.
#243406
carolsz pisze:
tdeusz1 pisze:Podepnę się mam problem przy przełączaniu na gaz vw golf 5 1,6 bgu jak wiadomo w tych silnikach obroty oscylują miedzy 600/650 jest to trochę mało ale przy przełączaniu na gaz na biegu jałowym potrafi z gasnąć przy jeździe na wyższych obrotach to przechodzi płynnie jakieś pomysły jak to wyeliminować ??
1. włączona klimatyzacja podnosi nieco obroty.
2. u mnie po wciśnięciu pedału gazu przełącza na lpg. jak słyszę otwarcie elektrozaworu to dopóki nie wcisnę choćby na moment pedału gazu to nadal chodzi na benzynie. zapytaj gazownika może jest i u ciebie taka opcja pod komputerem instalacji lpg.
A po co tak ustawiać? przecież to bezsensu.takie ustawienie było przy instalacji na śrubę.
Zapalasz silnik i np odśnieżasz sobie wyjazd i auto chodzi 15min na PB zamiast 3min na PB a 12min na tańszym lpg.
By baggio84 -  25 lis 2016, 21:54
 śląskie
#243419
Witam,

wiem, że w miarę podobny problem był omawiany, ale nie doczytałem, żeby temat miał swój finał. Mój przypadek jest taki, ze nie odpala mi za 1szym 'strzałem'. I najgorsze jest to, ze teraz już nie widzę żadnej zależności :( najpierw wydawało mi się, że nie odpala za 1szym razem tylko na ciepłym/rozgrzanym silniku, ale teraz już nie widzę zależności, bo zdarzy się, że nie odpali na raczej zimnym a potem 2-3 razy z rzędu odpali jakby nigdy nic na ciepłym.
Jak dotąd została przeczyszczona przepustnica, wymienione świece wraz z kablami wys. napięcia (i tak tego wymagały) i.... nic. Na komputerach żadnych błędów, wszystko niby cacy, więc porady mechaników obecnie brzmią -> jeździć aż się coś do końca posypie :| wg mnie średnie rozwiązanie. A jak będę kiedyś chciał autko sprzedać to powiem kupującemu, że proszę jeździć aż się Panu spier*** wtedy se Pan naprawi? Tym bardziej, że dziś chyba 1szy raz zdarzyło się, że na biegu jałowym, na światłach nagle obroty zaczęły sobie podskakiwać :/ coś ewidentnie jest nie tak, ale póki co żaden mechanik nie pomógł.

A i jeszcze zapomniałem dodać, że po dodaniu gazu przy odpalaniu zapala chyba za każdym razem.

Miał ktoś może podobny problem i udało mu się go skutecznie rozwiązać - znaleźć i usunąć przyczynę? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wskazówki.
#243439
baggio84 pisze:Witam,

wiem, że w miarę podobny problem był omawiany, ale nie doczytałem, żeby temat miał swój finał. Mój przypadek jest taki, ze nie odpala mi za 1szym 'strzałem'. I najgorsze jest to, ze teraz już nie widzę żadnej zależności :( najpierw wydawało mi się, że nie odpala za 1szym razem tylko na ciepłym/rozgrzanym silniku, ale teraz już nie widzę zależności, bo zdarzy się, że nie odpali na raczej zimnym a potem 2-3 razy z rzędu odpali jakby nigdy nic na ciepłym.
Jak dotąd została przeczyszczona przepustnica, wymienione świece wraz z kablami wys. napięcia (i tak tego wymagały) i.... nic. Na komputerach żadnych błędów, wszystko niby cacy, więc porady mechaników obecnie brzmią -> jeździć aż się coś do końca posypie :| wg mnie średnie rozwiązanie. A jak będę kiedyś chciał autko sprzedać to powiem kupującemu, że proszę jeździć aż się Panu spier*** wtedy se Pan naprawi? Tym bardziej, że dziś chyba 1szy raz zdarzyło się, że na biegu jałowym, na światłach nagle obroty zaczęły sobie podskakiwać :/ coś ewidentnie jest nie tak, ale póki co żaden mechanik nie pomógł.

A i jeszcze zapomniałem dodać, że po dodaniu gazu przy odpalaniu zapala chyba za każdym razem.

Miał ktoś może podobny problem i udało mu się go skutecznie rozwiązać - znaleźć i usunąć przyczynę? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wskazówki.
Ja bym jeszcze spróbował uszczelnić kolektor, przy tych silnikach częsta przypadłość to nieszczelność kolektora, chociaż nie wiem za bardzo czy wpłynie to na poprawę odpalania auta. W każdym razie gdybyś potrzebował namiar na dobrego fachowca w śląskim, który specjalizuje się w grupie VAG (jego specjalność to właśnie silniki benzynowe) to podam namiar, jestem pewny że wyleczy Twoje auto :)
#243458
Ja bym jeszcze spróbował uszczelnić kolektor, przy tych silnikach częsta przypadłość to nieszczelność kolektora, chociaż nie wiem za bardzo czy wpłynie to na poprawę odpalania auta. W każdym razie gdybyś potrzebował namiar na dobrego fachowca w śląskim, który specjalizuje się w grupie VAG (jego specjalność to właśnie silniki benzynowe) to podam namiar, jestem pewny że wyleczy Twoje auto :)
Co do uszczelnienia kolektora to zapytam kumpla-mechanika czy to u mnie ogarniał i żeby najwyżej to zrobił (ze mnie niestety żaden majsterkowicz :P), a co do namiarów to czemu nie, może warto spróbować, skoro tak zachwalasz :) więc poproszę...
#243575
baggio84 pisze:
Ja bym jeszcze spróbował uszczelnić kolektor, przy tych silnikach częsta przypadłość to nieszczelność kolektora, chociaż nie wiem za bardzo czy wpłynie to na poprawę odpalania auta. W każdym razie gdybyś potrzebował namiar na dobrego fachowca w śląskim, który specjalizuje się w grupie VAG (jego specjalność to właśnie silniki benzynowe) to podam namiar, jestem pewny że wyleczy Twoje auto :)
Co do uszczelnienia kolektora to zapytam kumpla-mechanika czy to u mnie ogarniał i żeby najwyżej to zrobił (ze mnie niestety żaden majsterkowicz :P), a co do namiarów to czemu nie, może warto spróbować, skoro tak zachwalasz :) więc poproszę...
naprawdę nikt mi nie pomoże? :( nikt nie podzieli się rozwiązaniem podobnej przypadłości?
a co z tymi namiarami?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23