Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 kwie 2015, 11:01
 pomorskie
#176284
Regirr pisze:
Do głowy mi przyszła tylko myśl jedna,bo wydaje mi się że silnik mi zabardzo sie rusza jak rekami go pcham,a poduszki powinny trzymać na tyle że rekami nie byłbyś w stanie tego zrobić.
nieprawda, poduszki są na tyle elastyczne że rękami spokojnie silnikiem możesz ruszać, gdyby poduszki były twarde to wówczas dopiero byś zobaczył co to są wibracje
Awatar użytkownika
By tytan24 -  31 maja 2015, 11:49
 dolnośląskie
#180468
A więc dodam trochę do tematu bo sytuacja trochę się zmieniła. Mój Golf ma problem z odpalaniem gdy na zewnątrz jest powyżej 20 stopni. Odpala wtedy za 3 razem najczęściej. Jak dodam lekko gazu to odrazu łapie obroty i slinik normlanie pracuje. A gdy juz odpali to nie ma problemu, aby go znowu odpalić aż do momentu ostygnięcia silnika. Rano jak i wieczorem odpala od ręki, bez problemów ( temp. ponizej 20 stopni na zewnątrz). Wczoraj nie odpalił jak było 16 stopni, ale wczesniej trochę go pomęczyłem na miescie. Gdy nie odpala czuc benzynę. Wymieniłem czujnik płynu chłodniczego, świece, wyczyściłem przepustnice i nowe aku. Nic nie pomogło. Na komputerze zero błedów. Wlałem formuły do czyszczenia wtrysków. Myslałem ze pomoże, ale to jedynie orzywiło go i lepiej przyspiesza, ogólnie lepsza praca silnika i nie zamula.

Jeden mechanik powiedział że na 90 % uszkodzony komp ;/
Drugi że czekamy na upały aby po omacku szukać przyczyny
W serwisie obstawiają czujnik halla, czujnik położenia wałka rozrządu i być może wtryski :O

Miał ktos z Was taką sytuację ? :(
By wojniz -  04 cze 2015, 10:33
 podkarpackie
#180967
Witam,

przypuszczam, że mam podobne objawy. Nie często to się dzieje, ale zawsze gdy silnik jest nagrzany, lub jest gorąco. (Mam tak od kupna, czyli ponad rok.) Jak dodam gazu, to odpali. Po przeczytaniu tego wątku:
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... d1f591c850
doszedłem do wniosku, że musi być to samo. Więc mam to gdzieś i nic nie ruszam. Raz na dwa miesiące nie odpali za pierwszym razem, to nie tragedia, jeżeli wiem jaka jest tego przyczyna.

Pozdrawiam
#180984
wojniz pisze:Witam,

przypuszczam, że mam podobne objawy. Nie często to się dzieje, ale zawsze gdy silnik jest nagrzany, lub jest gorąco. (Mam tak od kupna, czyli ponad rok.) Jak dodam gazu, to odpali. Po przeczytaniu tego wątku:
http://forum.tdi-tuning.pl/ ... d1f591c850
doszedłem do wniosku, że musi być to samo. Więc mam to gdzieś i nic nie ruszam. Raz na dwa miesiące nie odpali za pierwszym razem, to nie tragedia, jeżeli wiem jaka jest tego przyczyna.

Pozdrawiam
No ale temat dotyczy silnika benzynowego a w linku jest temat o klelocie.
By Pablo -  05 cze 2015, 23:45
 małopolskie
#181160
Mnie to wygląda na uwalony czujnik temperatury silnika. Jak czuć paliwo po odpaleniu i nie radzi sobie przy niższych temperaturach.
Awatar użytkownika
By tytan24 -  06 cze 2015, 1:00
 dolnośląskie
#181164
wojniz Link, który podałeś dotyczy odpalania na ciepłym silniku, a mi na ciepłym odpala bez problemu.

Pablo Paliwo czuć tylko jak dodam gazu gdy nie odpala, a samochód nie radzi sobie przy temperaturach wysokich ---- powyżej 20 stopni.

A teraz powiem Wam coś takiego. W zeszły weekend wybrałem się na wycieczkę zrobiłem ok. 100 km, przegoniłem pająki z wydechu, że tak powiem i przez ostatnie pięć dni upałów auto odpala bez problemu. Nie wiem czy to zadziałała formuła do czyszczenia wtrysków, którą mam w baku jeszcze , ale miejmy nadzieję że obecny stan odpalania się utrzyma :)
Awatar użytkownika
By tytan24 -  28 cze 2015, 20:12
 dolnośląskie
#183662
Pochwaliłem się i problem znowu się pojawił.
Znalazłem taki sam wątek na innym forum dotyczy on Alfy ( benzyna bez gazu ). Sytuacja opisywana przez gościa, jest taka sama jak moja. Problem został rozwiązany, winny był elektrozawór oparów paliwa, może ktoś z Was mi powiedzieć gdzie on się znajduje w V ? Jakieś zdjęcia, albo opis :sad:

Cytuję jego wypowiedź: Elektrozawór był ciągle otwarty a w gorące dni wzrasta ciśnienie w zbiorniku paliwa czyli układ dolotowy silnika był wypełniany oparami paliwa i do tego wtryski jeszcze podawały paliwo jak sie odpalało auto i następowało zalewanie silnika dlatego zubożałem mieszanke wciskając pedał gazu co przyspieszało uruchomienie silnika.

To jest ten elektrozawór ?
http://zapodaj.net/images/5266b484f3260.jpg

Czy się znajduję pod obudową filtra powietrza, jak w filmiku ?
https://www.youtube.com/watch?v=C1OmVnww5ac
By militar -  12 lip 2015, 15:11
 zachodniopomorskie
#185085
Pewnie już dawno po temacie ale od gościa z serwisu skody ze Szczecina słyszałem podobną historię. Facet zgłaszał wiele razy reklamację na brak reakcji gazu, ale jemu zwieszał się na wolnych obrotach. Jak przyjeżdżał do serwisu to nigdy usterka nie wystąpiła. Po holowaniu auta na serwis ustępowała. Raz się uparł i jak znowu mu to padło gdzieś na trasie to wysłali do niego mechanika z serwisu innym samochodem. Okazało się, że problem był w niestykających pinach we wtyczce lub gnieździe przy pedale gazu i wystarczyło nią poruszać. Naprawa 10 minut.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 23